Уряд постановою від 20 травня 2022 року № 615 змінив правила перетину державного кордону. Нововведення стосуються водіїв-волонтерів і водіїв перевізників, які мають ліцензії на міжнародні перевезення.
Що змінилося для водіїв-волонтерів
Водії неліцензованих перевізників (волонтери) можуть перетинати кордон під час перевезення таких товарів, як-от:
- гуманітарна допомога;
- медичні вантажі;
- вантажі для потреб ЗСУ чи інших законних військових формувань і населення.
Для перетину кордону вони мають надати обґрунтування обсягів вантажів і кількості транспортних засобів (ТЗ), необхідних для їхнього перевезення. Ці обґрунтування можуть бути в листах від:
- військових, правоохоронних органів;
- військових адміністрацій;
- медичних установ;
- відправників чи одержувачів гуманітарної допомоги.
Заявка на перетин кордону подається до Міністерства інфраструктури на електронну адресу: [email protected] або до обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Такі водії можуть перебувати за кордоном не більш як 30 календарних днів.
Що змінилося для водіїв ліцензованих перевізників
Такі перевізники можуть зробити заявку на перетин кордону для осіб віком 18 – 60 років у кабінеті системи «Шлях» за умови, що повна маса ТЗ не менш як 3 500 кг.
Державний кордон можуть одночасно перетинати:
- один водій на вантажному ТЗ;
- два водії на пасажирському ТЗ (автобусі).
Такі водії можуть безперервно перебувати за кордоном не більш як 45 календарних днів.
У разі неповернення водія після закінчення цього строку «Укртрансбезпека» може припинити доступ ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем на три місяці.
ВАЖЛИВО: у разі непідтвердження мети поїздки Державна прикордонна служба може відмовити водіям (як ліцензованих, так і неліцензованих перевізників) у перетині кордону.
Додатково. 22 травня польській стороні було передано проєкт міжурядової угоди про спільний контроль осіб, ТЗ і товарів у загальних пунктах пропуску відповідно до міжнародних принципів «єдиного вікна» та «єдиної зупинки», а також проєкт ноти про організацію роботи спільних пунктів пропуску на українсько-польському кордоні. Про це повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
Обмін нотами дасть змогу розпочати роботу з організації загальних пунктів пропуску. На таких пунктах прикордонники та митники обох країн перебуватимуть в одному приміщенні. Це дасть змогу скоротити час перетину кордону.
Повідомляється, що на українсько-польському кордоні вже працюють чотири спільні пункти пропуску.
Підписання угоди про спільний контроль дасть результат у довгостроковій перспективі. ЇЇ реалізація вимагатиме інтеграції систем опрацювання митних даних обох країн, ветеринарної, транспортної інформаційних систем, а також системи інтегрованого управління на кордонах.
Для бізнесу це означає скорочення витрат завдяки швидшому розмитненню та випуску вантажів, більшій передбачуваності та прозорості правил і процедур.