МСБ України за перші два тижні війни втратив близько $60 млрд – опитування

Фото: УНІАН

Advanter Group спільно з Board, CEO Club Ukraine та іншими бізнес-спільнотами провела другу хвилю дослідження стану українського бізнесу в умовах війни. У період з 11 по 13 березня в онлайні було опитано 245 власників та керівників компаній малого та середнього бізнесу (МСБ) у 15 регіонах України, включаючи ті, де йдуть бойові дії.

1. Стан бізнесу порівняно з 23 лютого:

  • повна зупинка – 54%;
  • майже зупинено – 25%;
  • практично не змінилося – 2%.

2. Чи відбулася релокація бізнесу:

  • нет і не будемо – 48%;
  • ні, не встигли – 31%;
  • частково – 12%;
  • у процесі – 7%;
  • вже – 2%.

При цьому 8% повністю чи частково перенесли бізнес за кордон.

3. Оцінка прямих втрат бізнесу:

  • $10-50 тис. – 29%;
  • до $10 тис. – 23%;
  • $50-200 тис. – 20%;
  • понад $1 млн – 7%.

Сукупні прямі втрати МСБ за два тижні війни оцінюються у $60 млрд.

4. Які дії вже розпочали:

  • скорочення витрат – 62%;
  • антикризове управління – 44%;
  • пошук фінансування – 41%;
  • пошук нових клієнтів, каналів – 36%;
  • одержання заборгованості клієнтів – 33%.

5. Основні потреби в даний час:

  • податкові канікули – 62%;
  • доступ до дешевого фінансування – 55%.


Читати на The Page