Готуючись до Олімпіади, Франція посилює боротьбу з контрафактною модою

Франція посилює боротьбу з контрафактною модою

На світанку 3 квітня поліція Парижа нагрянула на блошиний ринок, розташований неподалік стадіону «Стад де Франс», де спортсмени змагатимуться на літніх Олімпійських іграх. Правоохоронці закрили 11 магазинів, які торгують підробленими сумками та взуттям. Вони конфіскували 63 000 предметів, включаючи підроблені Louis Vuitton та Nike. Десять осіб було заарештовано. Високопоставлений офіцер поліції назвав операцію частиною передолімпійської кампанії боротьби з підробками, пише Reuters. Контрафактна (підроблена) продукція – це великий бізнес. За оцінками Європейського бюро інтелектуальної власності, лише підроблений брендовий одяг коштував компаніям у Франції 1,7 млрд євро у вигляді втрачених продажів у середньому щороку в період з 2018 по 2021 рік.

Аксель Вільморт, дослідник із Французького інституту соціальних наук LAVUE, за останні три місяці помітив різке збільшення присутності поліції та репресій щодо неформальних торговців на околицях Парижа: поліцейські патрулі стали частішими, а металеві огорожі не дозволяють торговцям встановлювати прилавки.

Поліцейські рейди проти неофіційних торговців біля знаменитого паризького пагорба Монмартр почастішали з лютого, і на початку червня було проведено 10 рейдів за чотири дні, щоби демонтувати ринок із приблизно 1000 торговців. Лише у березні було знищено сімдесят тонн контрафактної продукції.

Очікується, що на Олімпіаду до Парижа приїде близько 15 мільйонів гостей, які є привабливою метою для продавців підроблених дизайнерських речей.

Динаміка конфіскації контрафактних товарів у Франції

Відчувши загрозу брендовим товарам, організатори Оліпіади-2024 та Міжнародний олімпійський комітет минулого року стали членами Французької асоціації із захисту інтелектуальної власності UNIFAB. «Ми багато працювали напередодні Олімпійських ігор», – заявила генеральна директорка UNIFAB Дельфіна Сарфаті-Собрейра.

Група LVMH, спонсор Паризької олімпіади, заявила, що тісно співпрацює з владою та митниками для забезпечення дотримання своїх прав інтелектуальної власності та захисту споживачів від контрафакту.

Минулого року митниця Франції вилучила 20,5 млн. одиниць контрафактних товарів, що на 78% більше, ніж у 2022 році.

Цієї весни UNIFAB допоміг навчити 1200 митних агентів перевірці справжності товарів з олімпійською символікою. Близько 70 агентів націлені на боротьбу із підробками в інтернеті.

«Париж не хоче уславитися європейською столицею підробок», – заявив юрист з питань інтелектуальної власності Джон Колдхем, партнер лондонської компанії Gowling WLG, який працював з брендами під час передолімпійської операції «Лондон без підробок» у 2012 році.

Проте велике занепокоєння французьких модних будинків може викликати не так втрата доходів через підробки, як небажання іноземних покупців відвідувати Париж під час Олімпіади.

Минулого тижня авіакомпанія Air France-KLM попередила, що очікує збитків у розмірі 180 млн євро цього літа, оскільки деякі іноземні туристи уникають французької столиці. Американська Delta свої аналогічні втрати оцінює у 100 млн доларів.

LVMH та конкуренти заявили, що не очікують збільшення доходів від спортивного заходу та можуть переключити свою увагу на щось інше. «Компанії, що займаються виробництвом предметів розкоші, дають зрозуміти, що вони готові приймати покупців не тільки в Парижі, а й на Лазурному березі, в Мілані і далі», – сказав Лука Солка, аналітик з розкошів у дослідницькій компанії Bernstein.

Читати на The Page