Facebook Pixel

Disney робить ставку на сіквели, щоб повернути Pixar колишню славу

Кампус Pixar. Фото: Кейсі Кліффорд для Bloomberg

Кампус Pixar. Фото: Кейсі Кліффорд для Bloomberg

Pixar Animation Studios (відоміша як Pixar) – розташована в Каліфорнії студія комп'ютерної анімації, відома своїми комерційно успішними комп'ютерними анімаційними фільмами. Загалом вона випустила 27 повнометражних фільмів, починаючи з мультфільму «Історія іграшок» (1995), який став першим комп'ютерно-анімованим повнометражним фільмом в історії. Останнім був мультфільм «Елементарно» (2023). Фільми «Історія іграшок: Велика втеча» (2010), «У пошуках Дорі» (2016), «Суперсімейка 2» (2018) та «Історія іграшок 4» (2019) входять до 50 найкасовіших фільмів усіх часів – касові збори кожного з них перевищили 1 млрд. доларів. А 15 фільмів Pixar входять до 50 найкасовіших анімаційних фільмів усіх часів.

Фільми Pixar зібрали в прокаті понад 15 млрд доларів і здобули 23 премії «Оскар», 11 «Золотих глобусів» та 11 «Греммі». Студії належать сотні патентів, пов'язаних із композицією цифрових зображень.

Доходи, які принесли фільми студії Pixar

Доходи, які принесли фільми студії Pixar

Pixar заснував у 1979 році творець «Зоряних війн» Джордж Лукас (вона тоді називалася The Graphics Group). 1986 року співзасновник Apple Стів Джобс купив її за 5 млн доларів, тоді ж студія отримала свою нинішню назву.

У 2006 році студію купив гігант The Walt Disney Company за 7,4 млрд доларів.

Це виявилося одним із найвдаліших придбань в історії Голлівуду. Франшизи Pixar, у тому числі «Суперсімейка» та «Тачки», стали джерелом значного доходу для Disney, стимулюючи продаж квитків у кіно та тематичні парки, а також сувенірів.

Так було до 2018 року, коли Pixar пережила значний спад. Джон Лассетер, який був режисером її ранніх хітів і багато в чому сприяв успіху студії як головний креативний директор, був змушений піти у відставку через звинувачення в сексуальних домаганнях. Потім під час коронавірусних обмежень компанія зробила три нові фільми доступними передплатникам на потоковому сервісі Disney+ замість притримати їх для випуску в кінотеатрах. Це рішення навчило аудиторію чекати на прем'єри фільмів Pixar на телефонах і вдома, а не в кінотеатрах.

Коли Pixar повернулася до кінотеатрів у 2022 році з «Лайтером», спін-офом «Історії іграшок», фільм не вразив критиків та кіноглядачів, а сцена з одностатевим поцілунком призвела до того, що його заборонили у більшості мусульманських країн. У червні 2023 року в кінотеатрах вийшов фільм «Елементарно», який зібрав найнижчі касові збори в історії компанії у своїй категорії. «Ми всі були під ударом, це було важко для морального духу», — сказав Джим Морріс, президент Pixar.

Стратегія Морріса щодо зміни ситуації передбачає поєднання оригінальних ідей фільмів із сиквелами, щоб нагадати глядачам, що їм колись подобалося у Pixar. Кожен хіт минулих років розглядається для перезавантаження, а «У пошуках Немо» та «Суперсімейка» вважаються особливо сильними кандидатами на нові версії. Морріс прагне знімати три фільми кожні два роки (раніше було приблизно по одному фільму на рік), причому кожен другий фільм є продовженням або побічним продуктом, а решта є окремими концепціями або потенційними зачатками для нових франшиз. У травні Морріс також оголосив про найбільшу реструктуризацію Pixar, скоротивши 175 робочих місць, оскільки студія переорієнтовується на фільми на великому екрані замість проєктів Disney+.

Першим серйозним випробуванням для стратегії Морріса стане вихід фільму «Головоломка 2» 14 червня. Цей фільм є продовженням фільму 2015 року, який зібрав у прокаті 859 млн доларів та отримав премію «Оскар» за найкращий анімаційний фільм. Pixar настільки впевнена в сиквелі, що відвела «Головоломці 2» на показ у кінотеатрах близько 100 днів – надзвичайно щедрий перепочинок в епоху потокового мовлення, коли деякі фільми виходять у кінотеатрах та онлайн одночасно.

Якщо фільм зазнає невдачі, це посилить побоювання з приводу актуальності компанії у переповненій анімаційній індустрії та поставить під сумнів долю наступних фільмів: «Еліо» у 2025 році та «Історія іграшок 5» у 2026 році.

Присвячення фільму «Тачки» у штаб-квартирі Pixar. Фото: Кейсі Кліффорд для Bloomberg

Присвячення фільму «Тачки» у штаб-квартирі Pixar. Фото: Кейсі Кліффорд для Bloomberg

Відновлюючи персонажів та сюжетні лінії, які працювали на Pixar у минулому, студія відмовляється від стратегії, сформульованої близько десяти років тому, щодо підтримки нових ідей. П'ять із шести останніх фільмів Pixar засновані на оригінальних концепціях. Її перший фільм 2024 року також мав стати оригінальним – Еліо. Але страйки сценаристів та акторів минулого року змусили Disney відкласти випуск «Еліо». Надії Pixar на появу нового блокбастера почали пов'язувати із сиквелом «Головоломка 2». За словами Морріса, у якомусь сенсі сиквели та спін-офи важче зробити успішними, бо студія знову виходить на фанатів, які оцінюють новинку порівняно з оригіналом.

Коли Pixar вирішила, що в 2022 році їй необхідно повернутися до свого коріння, вона призначила Ліндсі Коллінз старшим віцепрезидентом з розвитку. Частина її роботи полягає в тому, щоб допомогти Моррісу визначити, до яких історій Pixar варто повернутися. Коллінз, яка працює в компанії з 1997 року та продюсувала відзначені нагородами фільми, консультує з питань створення фільмів, які будуть випущені у 2027 році та у наступний період.

Напередодні «Головоломки 2» Pixar випустила в кінотеатрах короткі випуски «Душа», «Лука» та «Червоний», сподіваючись відновити зв'язок між Pixar та кіноглядачами. У квітні цього року близько 35 хвилин фільму «Головоломка 2» було показано керівникам найбільших світових мереж кінотеатрів. Деякі з них потім сказали, що сюжет та візуальні ефекти дозволяють припустити, що це може бути найкращий фільм Pixar за десятиліття.

CNBC вважає, згідно з поточними очікуваннями, сіквел «Головоломка 2» легко перевищить 85 млн доларів під час його показу в США у вихідні 14-15 червня, що зробить його найбільшим дебютом серед усіх фільмів, випущених у США та Канаді у 2024 році. Дехто навіть прогнозує, що фільм може принести понад 100 млн доларів у прокаті. Це — подвиг, небачений з липня 2023 року, коли Warner Bros. «Барбі» вальсувала у кінотеатрах.

«Головоломки 2» вже заробив 13 млн доларів після попереднього перегляду 12 червня увечері в Північній Америці. Для порівняння, «Історія іграшок 4» 2019 року заробила 12 млн доларів на прев'ю у четвер та 120,9 мільйона доларів за перші вихідні.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉