25 років тому, наприкінці березня 1998 року, Управління з санітарного нагляду за якістю харчових продуктів та медикаментів США (FDA) схвалило «Віагру» для лікування еректильної дисфункції. Лікарський засіб швидко здобув популярність. Для компанії Pfizer цей винахід мав миттєвий успіх: глобальні продажі перевищили $1 млрд вже на другий рік після появи препарату на ринку, довгі роки «Віагра» залишалася одним із найбільш затребуваних товарів компанії.
Основа препарату — силденафіл. Його планували використовувати для лікування гіпертонії та болю в грудях, пов'язаного з ішемічною хворобою серця. Під час клінічних випробувань силденафіл іноді викликав ерекцію у пацієнтів. Побачивши у цьому можливість заробити, Pfizer вирішив вивчити та продавати його для лікування еректильної дисфункції, що стало хрестоматійним прикладом репозиціонування ліків.
Чому падають продажі «Віагри»
Хоча «Віагра» залишалася одним із найвідоміших препаратів у світі та синонімом підвищення сексуальної активності, її успіх почав потроху згасати у 2013 році, коли минув термін дії патенту Pfizer на використання силденафілу при лікуванні еректильної дисфункції в Євросоюзі. Приблизно в той час компанія брала участь у патентному процесі в США, в результаті якого досягли мирової угоди, що дозволило Teva Pharmaceuticals випустити дженерик «Віагри» у грудні 2017 року.

Продажі «Віагри» з 1998 по 2022 рік. Інфографіка: Олександр Шатов
Втрата ексклюзивності на основних ринках, як-от Європа, Японія і Сполучені Штати, мала значний вплив на продажі «Віагри», які знизилися майже на 70% у період з 2012 по 2018 рік.
Зараз Pfizer не виробляє «Віагру». У 2020 році бізнес Upjohn з виробництва непатентованих брендів і дженериків, зокрема «Віагри», відокремили та об'єднали з Mylan для створення нової компанії під назвою Viatris.
За матеріалами Statista
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також