Facebook Pixel

Український ринок гемблінгу стає більш цивілізованим

Вітчизняний ринок азартних ігор продовжує свій шлях до становлення повноцінним складником всесвітньої індустрії розваг і відпочинку. А також намагається стежити як за традиційними формами, так і за новітніми тенденціями в тих юрисдикціях, де азартні ігри вже багато десятиріч є звичайною бізнесовою діяльністю.

Попри всі складнощі та проблеми, які додає війна, легальні організатори гемблінгу повною мірою використовують інноваційні інструменти, що поширені у світі. Зокрема, українські компанії сповідують відповідність принципам соціальної відповідальності й у цій царині активно співпрацюють із державним регулятором ринку – Комісією з регулювання азартних ігор і лотерей (КРАІЛ).

Одним з яскравих прикладів ініціативності КРАІЛ є створення цільової соціальної реклами, орієнтованої на потенційних користувачів послуг, що надає легальний ринок азартних ігор. Головним меседжем соціальної реклами стало дуже правильне всесвітньовідоме гасло: «Азартні ігри – це розвага, а не форма заробітку».

Це перша соціальна реклама, розроблення якої ініціювала КРАІЛ, залучивши до цього як фахівців галузі, так і широку громадськість. Ще в жовтні минулого, 2022 року на своєму офіційному сайті національний регулятор публічно звернувся з пропозицією долучитися до розроблення макетів соціальної реклами проти ігрової залежності, що мають на меті освітньо-виховну, агітаційну та інформаційну функцію, а саме:

  • привернення уваги соціуму до такої проблеми, як ігрова залежність;
  • заклик до зміни поведінки (для вже залежних від азартних ігор);
  • донесення меседжу щодо відповідального ставлення до азартних ігор як до способу відпочинку, а не заробітку.

У громадських обговореннях щодо розроблення першої гемблінгової соціальної реклами брали участь і представники найбільшої профільної асоціації легального ринку азартних ігор – Всеукраїнської Ради Гемблінгу (Ukrainian Gambling Council – UGC), що об’єднує майже 80% усіх легальних організаторів гемблінгу в нашій країні.

Як зазначив голова КРАІЛ Іван Рудий, рекламу було створено, щоб знизити соціальні ризики, які можуть виникнути через викривлене сприйняття азартних ігор як способу заробітку. Це перша державна соціальна реклама, яка акцентує увагу на тому, що гемблінг є різновидом активного відпочинку, а не інструментом заробітку.

Quote«Тривалий час гемблінг був заборонений в Україні, але був «тіньовий бізнес». Відтак азартні ігри були доступні, а розуміння свідомої гри – ні. Сьогодні, після легалізації сфери азартних ігор в Україні, наша соціальна місія – зробити гемблінг безпечним видом розваги для українців і максимально запобігти можливим загрозам», – наголосив Іван Рудий.

Чудово, що в індустрії з’являється така соціальна культура. Вона не лише свідчить про зростання уваги з боку бізнесу та держави до морально-етичного боку діяльності комерційних компаній, але й про зростання поваги до громадян і курс на дотримання норм і правил діяльності, притаманним усьому цивілізованому світу.

Сподіваємося, що після нашої перемоги та завершення процесу відбудови зруйнованого вітчизняний ринок азартних ігор завершить реалізацію рекреаційно-розважальних офлайн-проєктів, і всі охочі зможуть наочно переконатися в тому, що гемблінг – це насамперед розваги та відпочинок.

А до цього часу про це нагадуватиме соціальна реклама, підвищуючи рівень розуміння населення щодо того, що таке «свідома гра», чому лише легальні організатори гемблінгу переймаються тим, щоб бути соціально відповідальним бізнесом, і що саме робить національний регулятор для протидії негативним моментам, пов’язаним із багаторічним перебуванням грального бізнесу в підпіллі після його заборони у 2009 році й аж до 2020-го.

Подякувати 🎉