Facebook Pixel

Toyota bZ4X: Toyota одумалася і зайнялася EV-кросоверами

Втомившись доводити світові, що електрокари — тупикова гілка розвитку автомоблебудування, Toyota зайнялася справою. Щоправда, свій перший EV-паркетник вона збудувала не з нуля, а на базі одного з головних бестселерів. Точкою відліку став кросовер RAV4, оптимізований під батарейну специфіку.

bZ4X першим серед «тойот» приміряв спеціалізовану платформу e-SGP, на якій побудований паркетник Subaru Solterra. Батареї «розкатані» тонким шаром під підлогою, а весь електричний лівер (двигун, інвертор та трансмісія) згруповані в єдиний модуль e-axle.

Цiль Toyota bZ4X — «передача цієї прекрасної Землі, нашої рідної планети, майбутнім поколінням». Фото: Toyota

Цiль Toyota bZ4X — «передача цієї прекрасної Землі, нашої рідної планети, майбутнім поколінням». Фото: Toyota

Компактизація була необхідна, щоб вмістити в п'ять-двері С-класу сонм інноваційних технологій. Тут і комплекс Toyota Safety Sense третього покоління, і система управління проводами, і безліч елементів активної аеродинаміки, і зарядка на ходу за допомогою сонячних батарей.

Потужність та динаміка

Спочатку bZ4X пропонується у двох версіях – 2WD і 4WD. У стартовому виконанні 204-сильний електромотор крутитиме керовані колеса, розганяючи кросовер до першої «сотні» за 8,4 секунди. Другої сотні не буде – з міркувань заряду економії максимальна швидкість обмежена на позначці 160 км/год.

У версії з фірмовим «субарівським» симетричним повним приводом, що очікується важче (2005 кг проти 1920 кг), передбачені персональні 160-сильні електродвигуни для кожної осі.

Сонячні батареї на даху Toyota bZ4X можуть заряджати акумулятори навіть при вимкненому запаленні. Фото: Toyota

Сонячні батареї на даху Toyota bZ4X можуть заряджати акумулятори навіть при вимкненому запаленні. Фото: Toyota

Але не чекайте від топової версії «теслівських» показників. Сумарна віддача моторів – лише 218 л. с., так що до ста кілометрів на годину повноприродна версія розганяється за 7,7 секунд. До того ж вона оснащується тією ж літієво-іонною батареєю ємністю 71,4 кіловат-години.

Крім штатних 6,6-кіловатних терміналів змінного струму bZ4X може запитуватись від 150-кіловатних «суперчарджерів» постійного струму, які за півгодини заряджають батарею на 80%.

Запас ходу

Але Toyota не була б світовим лідером, якби не приготувала всьому світу великий сюрприз. На одній зарядці електричний аналог RAV4 зможе проїхати 460-500 км кілометрів за циклом WLTP. Зважаючи на те, що середньостатистичний європеєць на день накочує не більше 40 км, заряджати паркетник можна раз на тиждень. Або взагалі не заряджати — запитати акумуляторні батареї можна за допомогою сонячних батарей на даху, які видають еквівалент 1800 км пробігу на рік і працюють навіть при вимкненому запаленні.

Батареї e Toyota bZ4X «розкочані» тонким шаром під підлогою, а електричний лівер згруповано в єдиний модуль. Фото: Toyota

Батареї e Toyota bZ4X «розкочані» тонким шаром під підлогою, а електричний лівер згруповано в єдиний модуль. Фото: Toyota

Розміри

Будучи середньорозмірним кросовером С-класу, габаритно bZ4X трохи більше RAV4. Він на 90 мм довший (4690 мм) та на 5 мм ширший (1860 мм), але на 40 мм нижче (1650 мм). Втім, для компактів важливіша величина колісної бази, і тут електрокар на цілих 160 мм (2850 мм) просторіший. Тобто вже обома ногами в D-класі.

Серія bZ пропонує новий спосіб життя та шанс провести дорогоцінний час із сім'єю та друзями, забезпечує унікальну радість водіння та хвилювання від очікуваних можливостей.

Салон

Що підкреслює інтер'єр зі збільшеною площею скління, втопленою і одночасно піднятою цифровою приладдям та масивним 14-дюймовим екраном мультимедійної системи. Головна відмінність топової версії – інноваційні технології, з якими водій зіткнеться буквально.

Toyota bZ4X має футуристичний інтер'єр з «звукоізоляційними» стеклами і системою шумозаглушення. Фото: Toyota

Toyota bZ4X має футуристичний інтер'єр з «звукоізоляційними» стеклами і системою шумозаглушення. Фото: Toyota

По-перше, це знайоме по Infiniti управління з проводів drive-by-wire, яке позбавить його вібрацій, переданих кермом при проїзді по нерівностях дорожнього покриття. По-друге, місце класичного кермового колеса займе штурвал, який «передає лише необхідні вібрації» і не вимагає зміни положення рук при паркуванні, поворотах і навіть розворотах.

Початок продажів

Компанія має намір досягти «вуглецевої нейтральності» до 2050 року та створення електромобільного суббренду bZ – лише початок «великого шляху». Не дуже милозвучна ономастика моделі (з англ. – beyond Zero перекладається як «за нулем»). японці пообіцяли до 2025 випустити сім електромобілів. Першим з яких є bZ4Х – на всі основні ринки (Японія, Китай, США та Європа) він має вийти до середини 2022 року. Причому в ЄС кросовер з'явиться вже 2 грудня 2021 року.

Зменшуючи шкідливі викиди, bZ4Х робить позитивний внесок у навколишнє середовище і прагне більш безпечного суспільства, в якому кожен буде насолоджуватися душевним спокоєм.

Digital-ключі для Toyota bZ4X можна пересилати через смартфон, а двірниками та клімат-контролем керувати голосом. Фото: Toyota

Digital-ключі для Toyota bZ4X можна пересилати через смартфон, а двірниками та клімат-контролем керувати голосом. Фото: Toyota

Подякувати 🎉