Facebook Pixel

Тест-драйв оновленої Mazda CX-30: порцеляновий новий чорний

Фото автора

Фото автора

Пам’ятаєте, як Mazda придумала червоний колір, який став ще червонішим? Це як маркетинговий маркетинг, але було б цікаво подивитися на статистику продажів, бо я впевнений – це ще й як спрацювало, і саме цей червоний став тією самою соломинкою, що ламає хребет сумнівів вибору. Тепер Mazda придумала новий колір – насправді він називається Ceramic, і якщо у всіх зараз пастельно-сірий, то тут я навіть не знаю – молочно-сірий, чи як його назвати. Порцеляновий. Чи може це стати стимулом для поновлення інтересу до моделі? Якщо ви думаєте що ні – ви помиляєтесь. Такі штуки працюють.

img-3649.jpg

Оновлення, яке ніхто не помітив

Тим більше, що цей дивний колір – не єдина новина. Дехто називає цю модель оновленою Mazda CX-30, але це теж трохи маркетинг, бо правильно буде Mazda CX-30 у версії 2024 року. Вона відрізняється від минулорічної, проте на справжнє оновлення це не тягне. Але – цікаві штуки з’явилися. Наприклад, той самий колір Ceramic та оснащення Sport Black, якого раніше теж не було. І саме така версія у нас на тесті – біла (майже) і одночасно чорна.

img-3589.jpg

Чому Sport і чому Black – не зовсім зрозуміло, хоча з Black все ж таки більш логічно. У цій версії у вас будуть точно чорні диски і чорні дзеркала заднього огляду. З червоним певно теж буде виглядати непогано, але з Ceramic мені дуже подобається – тим більше в CX-30 дуже велика площа по низу кузова – чорний захисний пластик, виглядає стильно. Чорним буде і салон, але це єдина версія, де консоль має оздоблення чорною замшою (частково, решта – типу шкіра), а сидіння – це теракотова екошкіра та знову ж таки чорна замша. На перший погляд, дуже незвичне поєднання кольорів, але – виглядає розкішно. А окрім того, і практично. Ні, замша на консолі – певно не дуже практично, як з неї протирати пил? А от сидіння так: шкіра по боках, а по центру саме замша. І хто хоч раз сідав у шортах на шкіряне сидіння в +35, зрозуміє, про що я. Тут цього не буде.

img-3631.jpg

Дах не тисне?

Взагалі, Mazda CX-30 має свій особливий дизайн, вона візуально низька, довгоноса, вся така стрімка. І в новому кольорі взагалі як іграшка. Дуже симпатично. Правда, десь читав, що через такий силует в салоні не дуже зручно і дах давить на голову. А може спробувати трохи опустити сидіння? Бо у мене посадка досить висока, зріст 180 см і над головою ще – хоч в капелюху їзди. Позаду дах теж аж ніяк не низько, а от в колінах місця вже не так багато, як в деяких однокласниках. Нормально, ви не будете штовхати колінами водія, але впритул. От в плечах – так, але давайте вже нарешті скажемо відверто: це сегмент чотиримісних машин. Все.

img-3705.jpg

Хтось розсипав кнопки

Але якщо зовнішні пропорції в Mazda не такі як у всіх, то в салоні – тут взагалі все не так. Ну, в сенсі знову ж таки не так, як у всіх. Перше враження – центральний монітор не такий великий, як то зараз в тренді. А насправді тут діагональ аж 10,25 дюймів, і це ще одна новинка – тепер такий у всіх версіях від базової, і це аж ніяк не мало. Просто він встановлений трохи далі, ніж ми звикли, і трохи притоплений в панелі, звідси таке відчуття. Але проте він дуже органічно вписується в дизайн і не маячить як одоробло на центральній консолі. Ну так, він сенсорний, але, на жаль, не телепатичний, бо пальцями до нього дістати важко – далеко.

img-3601.jpg
img-3684.jpg
img-3701.jpg
img-3601.jpg Thumb img-3684.jpg Thumb img-3701.jpg Thumb

Та й не треба, бо у нас же є пульт керування під правою рукою – ще одна фішка Mazda. Знову таки, тепер Apple Car Play та Android Auto у всіх версіях, хоча в базі – дротовий, що трохи дивно, але ж є! І навіть коли ви в режимі Apple Play, з центрального джойстика все нормально керується. Не так швидко, як пальцями… проте і відбитків на дисплеї буде менше! У всьому можна знайти хороше.

img-3704.jpg

Як і в величезній кількості фізичних кнопок перед водієм Mazda CX-30 – мені, наприклад, це імпонує: практично все можна зробити саме кнопкою чи клавішею, хоча у віртуальному меню налаштувань теж вистачає.

img-3728.jpg

Безпека за замовчуванням

Ну і нарешті остання новина – системи безпеки, якими CX-30 просто нашпигована – знову ж таки, з базової версії. Тепер немає просто Style та Executive, а є Style+ та Executive+, і в них купа допоміжних та безпекових систем, хоча, звісно, відмінності за версіями все ж таки будуть. У нас у Sport Black є все, що і в Premium: від системи відслідковування втоми водія до лайн-контролю, від попередження про перехресний рух позаду до автоматичного гальмування у разі небезпеки. А ще дуже непогані камери по всіх сторонах та верхній огляд. З фішок – класне попередження на проекційному дисплеї про авто в мертвих зонах. І звукове попередження про перевищення швидкості – як його вимкнути взагалі?!

img-3689.jpg
img-3694.jpg
img-3689.jpg Thumb img-3694.jpg Thumb

Майже олд скул, але ні

Більше ніяких змін немає, тому просто нагадаю, чим взагалі Mazda CX-30 намагається вразити ваше серденько. Ну крім дизайну, про який ми вже поговорили. 4395 мм довжини, колісна база 2655 мм. Це невеличка автівка, міський субкомпактний кросовер. Що розраховуємо знайти під капотом? Якесь літрове чудо техніки. Ні – дволітровий атмосферник з прямим впорскуванням. 150 к.с. та 213 Нм крутного моменту. Можна було б сказати, стара школа, якби це не був сучасний фірмовий маздовський Skyactiv 2.0. А ще – повний привід і-Active AWD. Sport Black та Premium можуть бути тільки повнопривідними, Executive+ – і так, і так, Style+ – тільки передньопривідний.

img-3623.jpg

Два літри – не надто серйозно для порцелянової іграшки? Ну якщо відштовхуватись від витрат пального – можливо. Я тут жалівся недавно на Skoda Kamiq за його 7 л на сотню, так ось тут – 10. Але! По-перше, тут виробник нічого особливо і не обіцяв: заявлено в паспорті по місту 9,7 а по трасі 7,2 – ось десь так воно і є. Чого в мене в середньому 10? Дивіться, розгін до сотні у Mazda CX-30 – 10,3 секунди. Це прямо багато. Але нагадаю, це атмосферний двигун, і тут все інакше. Максимальний крутний момент приходиться на 4000 об/хв, максимальна потужність – на 6000 об/хв. Тому якщо ви хочете відчути, де ж ті два літри, – крутіть. І я крутив. І це кайф. Так, розгін не формульний, але ж як гарно почуваєшся на середніх швидкостях, коли треба ще пришвидшитись. Та й з місця стартує добре, то потім трошки повільно є набір, але якщо треба проскочити небезпечне перехрестя – без проблем. Плюс – є режим Sport (а, ось воно де! Sport Black?) – і немає режиму «економ», ми тут не для цього. В «спорті» обороти тримаються десь на відмітці 2-2,5 тис., і CX-30 завжди готова до дії. Їздити в ньому постійно – ну не знаю, трохи нервово, але інколи додати – приємно. Сподіваюся, ви зрозуміли, чому 10.

img-3638.jpg

Не той офф-роуд

Щодо повного приводу – тут ніяких режимів, ніяких кнопок чи важелів. Він просто є. Все автоматично. Думаю, якщо ви купите це авто через Ceramic і вам ніхто не скаже, що це 4х4, певний час ви й знати не будете, настільки все лагідно. Але взимку воно себе проявить. Просто на якесь бездоріжжя я б на Mazda CX-30 не рекомендував, тут повний привід не для того. Кліренс 175 мм, жорстка підвіска, 18-дюймові диски – це скоріше про спорт (я знову це сказав?), ніж про офф-роуд.

Чим не преміум?

Але якщо більшість систем безпеки вже в базі, як і адаптивний круїз, і великий дисплей – значить, немає, назвімо це так, доступних версій? Значить, немає. Mazda CX-30 в Style+ з переднім приводом, без камер кругового огляду і все таке коштує 1 227 600 грн. Версія, про яку іде мова – Sport Black, – 1 421 600 грн, а Premium – 1 492 900 грн. Навіщо він тепер потрібен? Там передня панель «під шкіру», сидіння – шкіра, комбінована з екошкірою, дзеркала в колір кузова, сріблясті диски. Взагалі нецікаво. Мені Sport Black подобається більше. А от чи варта в цьому оснащенні CX-30 майже 35 тис. доларів – питання відкрите. Але, по-перше, спробуйте знайти в цьому класі повнопривідного конкурента. Мені на думку спадає хіба що Subaru Crosstrek – він трошки більший, але принаймні два літри двигуна та 4х4. Так от там близька комплектація Premium – 1 527 900 грн. Mitsubishi Eclipse Cross? Півтора літра, ті самі 150 к.с., повний привід – спеціальна ціна 1 400 000 грн. Виходить, не так вже й дорого. А тепер візьміть комплектації конкурентів з преміум-сегменту і порівняйте, що є в них і немає в CX-30. Ну хіба що пропелера на логотипі. Отже, маємо фактично преміум, принаймні за оснащенням, дуже стильно, відносно драйвово, і врешті-решт – порцеляново.

img-3656.jpg
Подякувати 🎉