Facebook Pixel

Тест-драйв оновленого Skoda Kamiq: магія Беривага

Фото автора

Фото автора

Яка б не була компанія, наскільки б різні люди не спілкувались, але коли заходить розмова про вибір нового авто, в цій спільноті стовідсотково знайдеться людина-«бериваг». Далі вже ніякі аргументи не мають сенсу: бери VAG – це наказ, аксіома і віра одночасно. А чи спрацює ця магія на найменшому представникові серед SUV VAG, та ще й з його чеського крила, — ми вирішили перевірити на цьому тест-драйві. Тим паче, маємо такий гарний привід — Skoda дуже акуратно, але все ж таки оновила свій молодший кросовер.

img-3450.jpg

Дивись, Kamiq!

От тільки відразу відрізнити оновлений Kamiq від старого зможе не кожен. Ні, якщо поставити дві машини поруч — тут, думаю, не схибить ніхто. Причому навіть якщо людина раніше в очі не бачила попередню версію. Новий — свіжіший, цікавіший, якось одразу сучаснішій. Бампер трошки іншої форми, лінії ходових ліхтарів тонші, а фари навпаки — більші, більша й решітка радіатора, змінена форма задніх ліхтарів. Але коли ти бачиш оновлений Skoda Kamiq у потоці — ти бачиш просто Kamiq, а не штовхаєш приятеля «О, дивися, новий Kamiq».

img-3420.jpg

Певно, в цьому і був сенс. На мій погляд, на фоні однокласників Skoda Kamiq виглядає найбільш елегантно, причому включаючи порівняння навіть з одноплатформовими VW T-Roc та Seat Ateca. Але водночас це не робить його нудним. І оновлення тільки підкреслило цю особливість, нічого не зіпсувавши.

img-3440.jpg

В цифру з розумом

У салоні теж змін небагато — тепер в Kamiq не буде аналогових приладів, тільки дисплеї. В стандартному оснащені — 8-дюймовий в ролі панелі приладів, 8,25-дюймовий — мультимедійний, а опціонально може бути 10,25-дюймова панель приладів та 9,2 дюйми — центральний монітор. А от панель керування кліматом навпаки, стала менш цифровізованою, і це круто — трошки підкорегувати температуру на ходу набагато краще саме механічними кнопками та регуляторами, а для більш точного налаштування можна вже відправитись і в глибини цифрового меню. Наприклад, з винесеного пульта керування не можна синхронізувати зони клімату. Та й не треба. А ось включити підігрів сидінь чи скла — можна.

img-3546.jpg

Звісно, є підтримка Apple Car Play та Android Auto, все працює чудово, зв’язок не відпадає і смартфон завжди приєднується сам після того, як ви сіли в авто. Але ось що цікаво: коли у вас активований Car Play і картинка на моніторі видається з нього — це дуже дисонує з графікою на панелі приладів і взагалі зі стилем Skoda. А значить — він точно є. В сенсі стиль. У всьому — в дизайні інтер’єру, підборі матеріалів, в графіці приборів та набору віджетів на мультимедійці. І це мені дуже імпонує. Традиційна монохромність, ламані лінії, така стриманість у дизайні. В малому авто це особливо важливо — ви маєте розуміти, що це не іграшка, а нормальний поважний автомобіль. В нашому випадку це підкреслюється якісним м’яким пластиком з чудовою фактурою, вставкою типу замші посередині торпедо і такими ж елементами в обшивці сидінь. Якість матеріалів, включно з нарочито суворою тканиною, — відмінна.

img-3526.jpg
img-3529.jpg
img-3539.jpg
img-3540.jpg
img-3536.jpg
img-3552.jpg
img-3568.jpg
img-3526.jpg Thumb img-3529.jpg Thumb img-3539.jpg Thumb img-3540.jpg Thumb img-3536.jpg Thumb img-3552.jpg Thumb img-3568.jpg Thumb

Панель приладів, попри стриманість в стилях, все ж таки можна підлаштувати під себе, правда, книжка пише варіантів п’ять, я знайшов три. На центральному моніторі також є можливість обрати потрібні саме вам віджети.

img-3518.jpg
img-3519.jpg
img-3521.jpg
img-3518.jpg Thumb img-3519.jpg Thumb img-3521.jpg Thumb

Прозорий натяк

Не знаю чому, але саме в Skoda мені завжди важко влаштуватися за кермом. Причому незалежно від розміру автомобіля. Kamiq — не виключення. Це не значить, що незручно — просто трошки більше часу треба на «точну підгонку», і тоді все добре і все зручно. Ну може крім незвичного керування круїз-контролем, на важелі лівого поворотника, але це справа звички. Решта — чітко на своїх місцях.

img-3562.jpg

Позаду теж добре, але вдвох. В нашій версії на центральному тунелі встановлено навіть додатковий бокс для всякого дріб’язку — з натяком, що третій пасажир тут зайвий. Та воно і без натяків зрозуміло: він тут може бути, але ненадовго. Причому для ніг місця напрочуд багато, а от в плечах може бути тіснувато.

img-3563.jpg

Жертва режиму

Ви давно каталися на санках? Я — давно. Але чомусь Skoda Kamiq нагадав мені ті відчуття. Їде як по ниточці, чітко і рівно, плавно та впевнено — не їде, летить! Правда, щоб санки летіли, їх треба спочатку або класно розштовхати, або знайти високу гору. Тут те саме. З оновленням в моторній гамі не оновилось нічого, маємо два двигуни, обидва бензинові, літровий та 1,5 л. В нашому випадку — менший, потужністю 115 к.с. Є ще варіант на 95 к.с., але то версія з механікою, залишимо її за лаштунками. Більший двигун видає 150 к.с., а коробка однакова — 7-ступенева DSG.

img-3570.jpg

Отже, 115 к.с. — це не дуже багато. Максимальний крутний момент — 200 Нм, розгін до «сотні» — 10 секунд. Скажімо так: це версія для спокійного та лагідного пересування. Якогось яскравого драйву не буде, хоча знову ж підкреслю: керується машина чудово, трасу тримає ідеально (пам’ятаєте про санки?). Підхід зрозумілий, адже з таким мотором виробник обіцяє 5,2 л на 100 км. І якби так і було, я б писав про баланс. Але в мене вийшло мінімум 7/100 км, і не скажу, що я прямо ганяв як скажений. Ну може трошки активніше, ніж розуміється під словом «спокійно», але тим не менш. Так, тут є спортивний режим, причому можна перевести в спорт окремо коробку, а можна — кнопкою за важелем «в комплексі». Тоді змінюється налаштування АКП, керма і навіть клімат-контролю. Так, різниця є: двигун тримає довше оберти, кермо наливається опором, коробка на трасі за необхідності активніше перекидається з сьомої на п’яту. Взагалі машина значно жвавіша, от тільки в мене у «спорті» стало 8 л на «сотню», тому я трохи побавився і пішов в еко-режим.

img-3566.jpg

І не знайшов особливої різниці з «нормальним». Так, з’являється прикольна можливість, на панелі приладів висвічується «Рух накатом», коли ви скидаєте газ — тобто авто за інерцією рухається не на сьомій, як у «драйві», а як би на нейтралці. Цікаво, але сказати, щоб це сильно вплинуло на витрати палива — то ні. Можливо, воно працює інакше, ти перемикаєшся в «еко» і сам при цьому автоматично стримуєшся від різких рухів ногою. Психологічні трюки? Ну, в мене не вийшло.

Є ще індивідуальний режим, тобто ви можете, наприклад, поставити коробку в «спорт», а кермо — в «нормал». Гарна можливість, але мені здається, на Kamiq з 150-сильним мотором ці всі режими будуть мати більш полярні здібності, ніж на цьому.

Не принципово, але хочеться

У нас Skoda Kamiq доступна у двох комплектаціях — Essence та Sеlection. Мінімальна вартість — 946 006 грн, але ми вже залишили МКП за лаштунками, тому — варіант з мотором на 115 к.с. у стартовій комплектації — 1 003 135 грн, в Selection — 1 079 716 грн. Але зараз по акції це буде 899 855 грн та 964 230 грн. Цікаво, що на механіку акції немає, і якщо ви реально поважаєте «ручку» — це буде дорожче, ніж DSG. У нас, звісно, Selection, і для мене насамперед це інтер’єр — в простішій версії не буде оцієї краси, що документально називається Krepp — тканина на панелі, та Kota uni — ця фактурна тканина, що мені так сподобалася. Задні LED-ліхтарі — це таке, а сталеві диски в Essence — це вже образливо. Пелюстки під кермом я б теж не записував у великі плюси — хто ними взагалі користується? А клімат замість простого кондиціонера — певно так. Підігрів передніх сидінь, форсунок омивача, датчики паркування — теж. Коротше кажучи, різниця між версіями помітна, але як на мене — не принципова. І та, і та варта уваги. Але що цікаво: і в «старшому» Kamiq немає лайн-контролю, активного круїзу чи інших просунутих систем: попередження про небезпеку попереду, камера позаду і — попередження про втому водія. Все. Ну може не так воно й треба: ціна, особливо зараз, дійсно дуже приваблива. Хочете більше? Будь ласка, до дилера зі списком опцій.

img-3578.jpg

Вартість входу

Тож якщо на вас особисто діє магія VAG, не забувайте про Skoda, а розмір — то вже особисте. Маленький чеський кросовер дасть вам все те саме, що й великий, та ще й в більш концентрованому стані. Загальна платформа MQB, DSG, що давно позбулася всіх проблем, двигун TSI, якість збірки — це все інгредієнти тієї магії. Але Kamiq має і свої особисті чари, притаманні не всім авто концерну, а саме Skoda. Я маю на увазі дизайн, і передусім інтер’єру. На мене вони діють навіть більше, ніж загальна магія VAG. Мало того, VW T-Roc вже на старті буде з 150-сильним двигуном і кращім оснащенням, але вартість входу — 1 197 245 грн. Найдоступніший Ateca — 1 357 867 грн. Якась недешева магія. В Skoda краща. За неї теж доведеться потім трошки платити на кожній заправці, але ж то потім.

img-3464.jpg
Подякувати 🎉