Новий GX офіційно представлено в Україні. І не в форматі онлайн-презентації, що вже є Tone of voice для більшості імпортерів. Український представник бренду наважився навіть не на статичний показ, а на самий справжнісінький тест-драйв Карпатами. Тож, крім майже двогодинної лекції про те, якій же він неперевершений, новий GX, ми мали чотири години особистого знайомства з новинкою, і половина цього часу – підйом на Драгобрат по досить важкому (принаймні, для автомобіля преміум-класу) маршруту. Звісно, оцінити автомобіль за такий проміжок часу, хай навіть на камінні та у багнюці, складно, тому зараз – тільки перші враження. Але вони зазвичай і є вирішальними у подальшому сприйнятті авто. Незважаючи на короткий час знайомства, вражень було багато, тому спробую виділити лише дійсно найяскравіші, склавши такий собі Топ-10.

Фото Kirill Avramenko
1. Майже на вершині
Це – лише третє покоління моделі. Дивно, правда? Начебто перший GX – це щось таке з давних давен, принаймні виглядає дуже ретро, і було всього два покоління? Так і є – бо він з’явився аж 22 роки тому. Друге покоління було презентовано у 2009-му, і всі модифікації і оновлення після того – це все другий GX. Оце так сталість! 15 років моделі – таке може дозволити собі тільки Lexus. Але нарешті здався і він. Це повністю нова модель, але що цікаво – він побудований на платформі GA-F. Що це значить? Перше: це все ще рамний позашляховик – що взагалі на сьогодні дуже велика рідкість, і друге – це та сама платформа, що і у LX. Тому як це не дивно, у цих моделей навіть однакова база – 2850 мм. І вочевидь, що GX взагалі дуже сильно підріс – він довший за попередника на 80 мм, вищій на 20 і ширший на 95 мм. Так, він все ще не виглядає таким величезним, як LX – врешті, GX на 140 мм коротший, але увага – всього на 10 мм вужчий і – на 40 мм вищій за флагмана! Тут вже маркетологам Lexus видніше, навіщо то все, але майте на увазі: якщо для вас LX дуже великий і ви хотіли GX тільки тому, що він меншій, – ну таке, відверто, – тільки трошки коротший.

2. Не вірте своїм очам
Якщо ви побачили новий GX на фото – особливо на офіційних фото Lexus – і вже зробили замовлення... Ну, відміняти точно не варто, але все ж таки бажано перед покупкою подивитися на автомобіль в реальності. Він не гірший і не кращий, ніж на фото. Він трошки інакший. Якщо вас вразив саме його авангардний зухвалий дизайн – знайте, наживо він виглядає трошки спокійніше, ніж в студії. Впевнений, для більшості потенційних клієнтів це буде гарна звістка. Дизайн чудовий, як на мене – загальний стиль, весь цей кубізм і класичні позашляхові мотиви – дуже круто. Отут якраз буде головна відмінність від LX – він не просто менший, він концептуально інакшій. LX – самовпевнений та вальяжний, GX – зібраний, колючий та нахабний.
Не знаю, чого японці так люблять оці додаткові штрихи, але якби не слізки під фарами і вусики під радіатором – було б взагалі ідеально, але – це вже справа смаку, в цілому дуже гарний сучасний автомобіль, який відразу сигналізує вам: я – то про серйозне.

3. Два в одному
Натепер в Україні пропонуються дві комплектації, Luxury+ та Overtrail. Overtrail – це ще більший акцент на позашляхові здібності, але відрізняється він не тільки формою бамперів, чорними дзеркалами та меншими дисками і вищим профілем резини. Тут є блокування заднього диференціалу, допомога на спуску, система вибору типів поверхні MTS та E-KDSS, або вищій рівень системи кінетичної стабілізації підвіски. В Luxury+ – електропідніжка, панорамний дах, 22-дюймові диски, аудіо Mark Levinsson, проекційний екран на лобовому склі та адаптивна підвіска AVS.
Не скажу, що це різні автомобілі, але трохи відрізняються, і певно при виборі буде впливати і вартість. Luxury+ оцінено в 4 323 309 грн та вище, а Overtrail – від 4 142 469 грн, але це вже той сегмент, де цифри не є геть вирішальними. Скоріше так – вам подобається відчувати себе людиною фронтиру і демонструвати світу готовність до пригод – обираєте Overtrail. Якщо ваші вершини – це хмарочоси, беріть Luxury+.

О так, насправді на бездоріжжі Overtrail буде трошки кращим. Блокування заднього дифу – це інколи надважливо, проте головнішім буде можливість поставити справжні позашляхові шини. Невеличкій виграш в ходах коліс через Е-KDSS та більші кути заїзду та з’їзду завдяки іншій формі бамперів – приємний бонус, а MTS – ну, якщо вам потрібна система виборів типу поверхні, то вам взагалі краще далеко не заїжджати. Але реально ви готові форсувати хащі на автомобілі за сто тисяч доларів? Отак щоб по камінню, через гілки, броди, вонючу багнюку? Навіщо? Тому мені здається, що GX – позашляховик з запасом, тобто частіше за все він буде використовуватися на такому бездоріжжі, де вмінь Luxury+ теж буде достатньо. І тут для мене особисто вирішальним буде Mark Levinsson, бо звук – шикарний. Тому. коли під час тесту мені дістався саме Luxury+, я зрадів, а не засмутився.
4. Бензин!
Крім цих комплектацій, скоріше за все, будуть і інші. Пізніше. Можливо, будуть і більш доступні. А от інших моторів – не буде. Так, в Lexus розглядають появу гібридного GX, але це колись і не точно, а поки – 3,5-літровий турбований V6. Нагадаю, у попереднього V8 об’ємом 4,6 л було 296 к.с. та 438 Нм крутного моменту. У нового двигуна – 364 к.с. та 650 Нм. А от викиди СО2 та витрати пального – менші.
Дизельних моторів теж не буде, що трошки прикро – була б цікава версія з тим самим 3,3-літровим дизелем, але – що є то є. Коробка теж одна – десятиступенева Direct Shift, вже знайома за іншими моделями Lexus, працює вона ідеально і набагато приємніше та ефективніше за попередню 6-ступеневу.
Можна було б понити, що обмеженість вибору – це погано (та я насправді вже й так почав), але – варто проїхатись, і всі питання знімаються.

5. Це – старт
Lexus GX 550 за паспортом розганяється до 100 км/год за 7 секунд. Нагадаю, машина важить трохи більше за 2,5 тонни. Перевірити не було коли, але за відчуттями – таки розганяється. Це було якось навіть неочікувано, ми тут говоримо про позашляхові якості, про вміння тягти причеп масою до 3,5 тонн (це вже не трейлер, це справжній будинок на колесах), про комфорт і плавність ходу, аж раптом виявляється, що GX – це ще й неабиякий драйв. На гірських дорогах (а навколо Буковеля ще на щастя є гарні дороги) це проявилося дуже швидко – обігнати не тільки якийсь самоскид, а й доволі жваву легковушку – немає жодних проблем. Максимальний крутний момент «лежить» на полці 2000-3600 об/хв, це для бензинового двигуна вважай що фактично зі старту. Двигун можна легко розкрутити і на 5 тис. обертів, і тут, на 4800-5200 обертів, в нас буде максимальна потужність, і їде Lexus GX дійсно класно. Дуже потужний та динамічний для свого класу автомобіль.
6. Це вже плюс чи ні?
Звісно, для того, щоб форсити на гірських серпантинах, треба мати і відповідні здібності підвіски. Ти втискаєш педаль газу в підлогу, машина вистрибує вперед, закладаєш кермо… І стає дуже страшно, бо якось все надто желеподібно, і не факт, що ми в той поворот попадемо. Ну нарешті! Ми доїхали до моменту, де будемо не хвалити, а засуджувати новий GX.

Але нагадаю, у нас був варіант Luxury+, тому тут є аж п’ять режимів їзди. І оцей фінт я хотів провернути в режими Comfort. Не робіть цього. Комфорт він і є комфорт, для релаксу на хайвеях. Або для неспішного пересування містом з трамвайними рейками. У Lexus GX режими їзди відрізняються дуже сильно – і це однозначно великий плюс. Принаймні, більший, ніж в режими Sport+, бо чим він відрізняється від просто Sport – не дуже зрозуміло, але – він є. Хай буде. В Comfort у вас буде дуже м’який і розслаблений автомобіль, але спортивний режим робить дива. Зрозуміло, Lexus GX не перетвориться на спорткар, але проходити круті повороти стане набагато цікавіше – підвіска збирається, крени зменшуються, кермо наливається зусиллям – це ж інша справа! Не знаю, я б певно весь час їздив в Sport+, якби не два але. Дивись пункти 7 та 8.
7. Не шумить, не гуде
Здається, я все ж таки зрозумів, чим відрізняється Sport та Sport+. Lexus GX – дуже тихий автомобіль. Шумоізоляція – фантастична. В комфортному режимі взагалі не чутно, що там відбувається за бортом, ані шин, ані вітру, двигун чутно хіба що на високих обертах. Це реально вражає: повний релакс. І звісно, якщо ви переходите в режим Sport, гірше шумоізоляція не стає. Але! Двигун звучить геть по іншому, набагато гучніше і в іншому тембрі. І здається, звучить з динаміків. А у Sport+ – так і взагалі реве. Ну, звісно, порівняно з Comfort, а не те щоб він перекрикував музику. Але чутно дуже добре. Це додає адреналіну, навіть здається, що динаміка поліпшились на порядок – бо ось ми як, з таким гарчанням! Проте якщо їздити так весь час – може трохи й набриднути. Воно ж все одно електричне – треба було зробити Sport+ і окремо Sport+Sound.

8. Просто треба знати
За паспортом витрати пального у GX на трасі 9,5 л, комбінований цикл – 12,3 л на 100 км, в місті – увага! – 17 л на «сотню». Бак – 80 літрів, тобто одна заправка «до повного» обійдеться в 4800 грн і хватить його кілометрів на 650 в кращому випадку і на 450 в гіршому. Знову ж таки, перевірити, наскільки ці цифри реалістичні, можливості не було, у нас в режимі тесту там взагалі були страшні показники, але здається тут все без лукавства: куди ще лукавити? Так, це зворотна сторона традиціоналізму: V6 3,5-турбо – це дороге задоволення. Ну так і машина не дешева, тому певно власника ці цифри не будуть бентежити так, як мене. Але – треба бути готовим.
9. Тазуна!
Якщо до сих пір було незрозуміло, то підкреслю – в цьому топі вражень немає ранжування за важливістю, вони розкидані хаотично. Але от два найважливіших – це два останніх.

Коли новий Lexus GX тільки з’явився у інформаційному просторі, відразу почалося бурхливе обговорення його дизайну – що цілком зрозуміло, бо дійсно в такому ключі сьогодні зроблені тільки Defender і G-клас Mercedes. Ну звісно, в преміум-сегменті, решта нам нецікава. Але мало хто тоді говорив про салон – ну, наче симпатично на фотках, та й все. А салон заслуговує більшого.
Японці знову придумали особливу філософію під концепцію салону, «тазуна», це щось про легкість керування конем і все таке, але вже в автомобільному варіанті це «Очі на дорозі, руки на кермі». Ну що робити, японці дуже люблять підводити філософію під все. Проте – з тазуною чи без, а салон у GX реально класний.

Насамперед – це архітектура. Складається таке відчуття, що лобове скло майже рівне, хоче це далеко не так, і ви сидите за кермом як в партері – огляд чудовий, майже пряма «полка» консолі, як я не мостився у водійському кріслі – капот видно завжди, це дуже зручно. Тим більше машина у вас закінчується там, де й капот, тобто і паркуватися, і їздити по бездоріжжю буде безпечно. Хоча, звісно, камери ніхто не відміняв. Та ще й у позашляховому режимі ви бачите начебто прозорий автомобіль, крізь який видно дорогу в реальному часі – дуже круто.
Перед очима водія – яскравий монітор, що виконує роль панелі приладів, 12,3 дюйми. По центру консолі, рівно на тій самій висоті – 14-дюймовий сенсорний дисплей. Величенький, але от тут, на відміну від дуже багатьох конкурентів, він відмінно вписаний в інтер’єр, тому виглядає класно і керувати функціями авто з нього зручно. В нашому варіанті є ще й проекційний дисплей на лобовому склі.

Про музику Mark Levinsson я вже казав, але ще раз закцентуюсь – 20 динаміків та сабвуфер. Це щось. Фонове підсвічування салону – 64 кольори. На сидіннях – семіанілінова шкіра, є клімат-консьєрж (це коли підігрів сидінь включається, коли у вас холодна дупка), система іонізації повітря в салоні, масаж, підігрів задніх сидінь, бездротова зарядка смартфону і купа роз’ємів для всього на світі. Ну ви зрозуміли. Салон мені сподобався дуже, зроблено все класно, тут просто приємно бути.
10. На Драгобрат
І нарешті останнє. Тест Lexus GX можна було провести в Києві, в Житомирі, де завгодно. Нас запросили в Карпати. Тому що основна задача була показати не просто новий автомобіль, а – можливості цього автомобіля. Так, маршрут був досить лояльний – хотілося зберегти авто для наступних тестів, та і рівень підготовки водіїв був різний – навіщо ризикувати. Але ті задачі, які стояли перед GX, він виконав граючи. Ще раз скажу, навряд саме на Lexus GX ви рвонете встановлювати рекорди офф-роуду, але знати, що ваш автомобіль може дуже багато – це приємно. Хай воно буде навіть про запас.

Lexus GX не вміє їздити виключно на задньому/передньому приводі. Такої функції немає. От відключити першу передачу, щоб він стартував з другої – це так, можна. А повний привід у вас буде завжди. Але може бути і понижайка, і блокування центрального диференціалу (в Overtrail – і заднього), все по-дорослому. Колеги для красивої фотки хотіли вивісити колесо на горбочку – не змогли, ходи підвіски божевільні. Саме цікаве, що на таких вправах досить великий автомобіль не перекошує, двері відкриваються-закриваються, нічого не скрипить і не дзеленчить – відчуття зібраного і цілісного автомобіля. Отже, який би він не був красивий, комфортний, розкішний – це, як не дивно, справжній позашляховик. Який зможе завести вас дуже далеко – якщо, звісно, воно вам треба. А от дійсно треба чи ні – вирішувати вам.