Шлях від стадії заперечення до стадії прийняття у мене зайняв приблизно чотири хвилини та метрів 500-600. Стільки знадобилося, щоб виїхати від салону імпортера до траси. Точніше, навіть до повороту на трасу, бо – розповім далі – на трасі на Mustang Mach-E не так весело, як у місті. Тут же був просто виїзд на трасу з дуже щільним трафіком, де завжди треба проскакувати в потік, та ще й переїхати три смуги для розвороту. Я дочекався віконця, вивернув кермо, сміливо натиснув на педаль… Наступного разу я так зробив днів через три, коли ми вже повністю порозумілися з «Мустангом». Бо вражень від першого разу вистачило надовго. Він не просто зривається з місця. Він робить це з пробуксовкою, зносом задньої осі, з шаленим підхватом – так, як це має робити Mustang. Справжній. Без застережень.
Після прийняття
Серйозно, я не збирався починати саме з цього. Але. Mustang Mach-E з’явився у 2020 році, але досі не вщухає оце «це вже не Mustang». Початок офіційних продажів в Україні тільки сколихнув ці звинувачення. Причому, пробачте, частіш за все це кажуть люди, які ніколи не їздили ні в бензиновому, ні в електричному Mustang. Не той форм-фактор? Друзі, перший Mustang з’явився у 1964 році, от він точно не має права змінюватися всі 60 років існування?
Так, тепер це крос-купе, але от що цікаво: це є електромобіль, і насправді його могли зробити абсолютно будь-якої форми, хоч кулястої. Йому не треба ні капот, ні радіатор, ні кардан, ні КПП. І так він виглядає тільки тому, що нам це подобається. І виглядає, як на мене, шикарно. От те, що він не реве і не стріляє на перемиканнях – це так, саме тут у мене була стадія заперечення. Але повторюся – варто сісти за кермо, і етапи гніву, торгу та депресії пролітають з прискоренням 4,4 с на 100 км, виносячи вас відразу через прийняття в стадію ейфорії.
Мають бути інновації
Але повернемось до зовнішності. Елементи класичного Mustang присутні – оптика, довгий капот, загальна стрімкість силуету. Тут готовий аплодувати дизайнерам Ford за вдале перенесення класики в новий формат, але особливо – за оце рішення з чорною вставкою по низу кузова. Візуально це робить його більш піджарим, ну начебто у Mustang Mach-E постійно втягнутий живіт як у бодібілдера на змаганнях. Класне рішення – не знаю, наскільки буде працювати на авто сірого кольору (чорних Mustang Mach-E не буває), на нашому варіанті – чудово.
Плюс цікаві рішення, які мають показати нам, що Mustang Mach-E – це все ж таки суперсучасний і просунутий електромобіль. Такі, як відсутність ручок на задніх дверях взагалі і дивні скоби на передніх. Причому виявилося, що з передніми – це дуже зручно. Двері відчиняються натисканням на кнопку, і далі ви тягнете за цю ручечку, через пару днів це вже робиться одним звичним рухом.
Не знаю, як вам естетика, але набагато зручніше, ніж будь-які висувні ручки. Та й позаду теж зручно, та ручка там і не потрібна – що довели і фокус-групи Ford, але от зачиняти двері завжди просто їх штовхаючи – це працює тільки коли у вас ідеально чиста машина. Бо в нашому кліматі будуть брудні руки і вічні відбитки на дверях.
У кого більше
До інтер’єру в мене теж питань немає. Майже. Все дуже класно, матеріали, якість, ергономіка. Сидіння – взагалі огонь. Правда, верхня незвична частина – певно, це підтримка плечей, але якось я її не зрозумів – У мене при зрості 180 см вона вище плечей. Чи то я сиджу не так, чи воно має інакше працювати. Але – виглядає прикольно. А от центральний монітор – це, як на мене, перебір.
15,5 дюймів діагональ – це що, якісь змагання? У кого більше? Та ми знаємо, у кого більше, але мені не дано зрозуміти, навіщо він такий великий. Так, на ньому можна складати пазли, робити нотатки пальцями, малювати, грати в якісь простенькі ігри. Зручно налаштовувати всі системи авто. В режимі Apple Car Play чи Android Auto ви ніколи не промахнетесь у величезну іконку. Але чи воно треба? Як на мене, якби він був удвічі менший – було б і гарніше, і так само зручно. Не так круто? Ну, можливо.
Мені до душі більше скромність монітора «панелі приладів»: акуратно, інформативно, немає оцих пустощів з мільйоном налаштувань. Рівень зарядки батареї, спідометр, індикація систем безпеки. Все. Трошки міняється оформлення при вмиканні режиму Untame. До речі, одночасно міняється і підсвітка салону. От і більше не треба нічого. А, ні, є ще підказки навігації, але на жаль – знову тільки штатної. Як нам не обіцяли, але поки що інформація з Apple Car Play на цей монітор не виводиться.
Об’єм та звук
Звісно, в Mustang Mach-E є повноцінний Ford Co Pilot 360 Assist зі всім його фунціоналом, купа систем безпеки, камери кругового огляду, але – штатно у всіх версіях, крім заднепривідної, встановлена аудіосистема Bang @ Olufsen з 10 динаміками. Я не великий меломан, щоб відчувати нюанси в преміальних системах, але на мою скромну думку, це одна з найкращих систем – звук просто шикарний.
Певно, не варто й акцентуватися на тому, ще в цьому Mustang найбільше місця для пасажирів позаду за весь період існування моделі – це очевидно, форм-фактор дозволяє. Позаду комфортно і вільно, ну хіба що дефлектор обдуву для такого статусного авто виглядає трошки бідненько. З багажем теж повний порядок – задній багажник має об’єм 519 л, плюс ще ніша на 81 л під капотом, де зручно зберігати проводи та інструменти. Склавши сидіння, можна отримати 1420 л під завантаження, і давайте, скажіть ще раз, що Mustang має бути триоб’ємний.
Головне питання?
Сьогодні в Україні офіційно можна купити Mustang Mach-E в одній з п’яти версій. По-перше, є варіант з стандартним та з розширеним запасом ходу. У стандартного батарея на 75 КВт/год, повний привід та комплектація Premium. У «розширеного» – 98 КВт/год, у версії на 294 к.с. привід задній (ого!), у варіантів 351 к.с. та 487 к.с. – повний. Комплектація теж Premium, а от сама потужна модифікація – це вже GT: вершина ієрархії Mustang Mach-E. 487 к.с. та 830 Нм крутного моменту – це дещо. Ну і так, у нас на тесті саме він – GT.
Звісно, за законом збереження енергії за таку потужність доведеться чимось розраховуватися. У заднепривідного 294-сильного Mustang Mach-E запас ходу на одній зарядці за WLTP – 610 км. У GT – 500. В ідеальних умовах. Не в наших, та тут ще й похолодало – тож Mustang Mach-E пообіцяв на 100% заряду трошки менше 400 км. Так воно і вийшло, причому я переживав, що кожне нове натискання на педаль буде суттєво зменшувати залишок – але ні. Не все так прямо, якщо валити по трасі на 200 км/год (більше не вийде, апаратне обмеження), то так – батарейка сяде швидше. А отакі короткі, але потужні спурти не так вже й сильно від’їдають заряд.
Ну і вже якщо заговорили про батарейку – максимальний струм, який може прийняти Mustang Mach-E, – 150 кВт, тобто якщо вам раптом якимось чудом вдалося знайти зарядну станцію, яка таке може видати – заряджатися від 10 до 80% Mustang Mach-E буде всього 45 хв. Круті показники, залишилось знайти зарядку. Від джерела змінного струму зарядка від 0 до 100% займе 9 год 45 хвилин. Штатного перехідника на «побутову мережу» в комплекті не виявлено – треба докуповувати. Певно, в Європі (а так, ще раз підкреслю, це європейська версія) заряджати Mustang Mach-E дома не модно.
Неприборканий. В рамках дозволеного
Як я вже казав вище, розважання з налаштуваннями панелі приладів тут не вітається, проте це компенсується налаштуваннями самого автомобіля. Їх дуже багато, але головні – це режими їзди. Ми маємо Whisper, Active та Untamed. І не маємо Untamed Plus – він є в меню, але не активується. В принципі логічно, тому ще це режим виключно для треків та гоночних трас. Немає трас – немає й режиму. Як повсякденний пропонується Active – начебто спокійна та економічна їзда. Але це формулювання точно зроблено з оглядкою на те, що це Mustang. Whisper – це не те щоб пересування пошепки, але найбезпечніший режим: тут максимально відпрацьовують всі захисні механізми авто, насамперед – захист проти самознищення. І нарешті Untamed – неприборканий, неприручений. Знову назва досить умовна: так, тут Mustang Mach-E дозволить трошки більше, але електронні вудила нікуди не дінуться.
Мені взагалі різниця між режимами не здалася якоюсь кардинальною. В Whisper він не буде кволим, всі 830 Нм моменту на місці, хіба що кермо трошки вільніше, і на трасі Mustang Mach-E дуже красиво йде накатом – певно, механізми рекуперації не такі активні: таке відчуття, що коли відпускаєш педаль – просто накатом можна проїхати від Києва до Броварів. У Mustang Mach-E активні амортизатори, але відверто – він дуже жорсткий і в Whisper, і от сказати, що в Untamed кардинально іншій – то ні. Певно що трохи жорсткішій, але не настільки, щоб про це кричати. Кермо гостріше, і так – саме в Untamed доступні 4,4 до сотні. Споряджена маса електромобіля 2273 кг – що, до речі, не так вже й багато, але коли дві тонни за чотири секунди розганяються до 100 км/год – це вражає, і відразу згадуєш, що це ж треба ще все зупинити. Але й тут все добре, гальма відпрацьовують на всі сто. Тому трохи побавившись з режимами, я зробив висновок, що вплив режиму на витрати енергії є, але не критичний, і решту тесту їздив в Untamed – в задоволення.
Давайте по-чесному
Так само трохи побавився та забувся про режим однієї педалі – насправді це класна штука, і я вже казав з досвіду інших моделей, що після періоду звикання це дуже зручно. Просто тут мені не хотілося витрачати час на це притирання. Також без уваги залишився режим їзди зі звуком – дуже класно налаштований, ви чуєте гарчання навіть не двигуна, а наче вихлопної десь позаду – але кому треба цей самообман? Електромобіль – так електромобіль.
Хай емоції залишаться позитивними
Максимальна швидкість Mustang Mach-E – 200 км/год. Щоб ви не думали, що він більше не вміє, вам на моніторі напише, що швидкість обмежена електронікою. Звісно, двісті відчувається. Це швидко. Чи варто так ганяти? Ні. Бо у нас немає автобанів. А от ті режими, що дозволені правилами – тут все банально. Їдете ви 70, 110 чи 130 – відчуття абсолютно однакові. Тихо, впевнено, рівно – що на місті стоїш, що їдеш. Інша справа – розгін. З 90 на 130 – добре. З нуля на 140 – так, це і є ті відчуття, заради яких варто купувати Mustang Mach-E. Зовсім інша динаміка, ніж у звичайного Mustang. Всі 830 Нм моменту вам доступні відразу зі старту, за якихось пів секунди, а далі ваша задача – тільки подолати закони фізики і зберегти при цьому шийні хребці. Mustang Mach-E сильно обмежений електронікою, але це не примхи виробника. Навіть з таким захистом – просто подивіться, скільки у нас зараз продається «бітків» зі Штатів. Думаєте, це «Мустанги», на які впали дерева? Ні, це дуже швидка потужна машина, яка потребує розуміння. В Untamed він дозволяє трохи пробуксувати, трохи дріфту, і цього цілком досить для гострих відчуттів. Найдоступніший Mustang Mach-E у нас коштує 2 279 725 грн, наш GT – 3 113 116 грн, що робить ці відчуття ще гострішими.
Mustang Mach-E GT – самий справжній Mustang. Трохи безпечнішій за класичний, де дійсно сідати за кермо варто тільки за певного рівня майстерності. Певно, так воно і має бути у світі технологій та величезних цифрових дисплеїв. Але при цьому позитивних емоцій він може дати не менше, а для людей обізнаних – навіть більше.