Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку
Фото: Mercedes-Maybach
Дебюти статусних легендарних марок у сегменті позашляховиків тривають. Одним з останніх до цього «Ельдорадо VIP-OffRoad» доєдналася преміум-філія «Мерседеса» — гордовито суворий представницький Maybach.
Звичайно, ентузіасти мріяли б побачити SUV від Maybach у вигляді абсолютно відокремленого оригінального авто. Однак «Мерседес» на створення унікального зразка для «Майбаха» більше не піде. Адже VIP-бренд сьогодні вже аж ніяк не окрема самостійна марка, а топ-рівень виконання існуючих моделей Mercedes. Тому і новітній джип Maybach — це лише люкс-прочитання чергового, третього покоління Mercedes GLS, який упакували у сяючу церемоніальну «обгортку».
Фото: Mercedes-Maybach
На дебютанта чекали, однак зберігалася одна важлива інтрига. Було відомо, що джип Maybach отримає позначення GLS 600, адже в ієрархії «Мерседесів» літери "600" історично означають 12-циліндровий двигун. І хоча компанія раніше натякнула на швидку повну відмову від моторів з дюжиною циліндрів, багато хто сподівався, що найпрестижніший позашляховик концерну все ж отримає прославлений агрегат V12. Тим паче головний конкурент — BMW X7 — має постати у 12-циліндровій версії 60i.
На жаль, стати справжнім «шестисотим» Maybach GLS не судилося. Під традиційною «дюжинною» цифрою нині сховали лише 8-циліндровий движок. Це відомий 4-літровий мотор V8 Biturbo від спортфілії AMG. Для «Майбаха» він розвиває 558 к. с. і 730 Нм тяги. Цього 3-тонному монстрові цілком достатньо для прискорення до «сотні» всього за 4,9 секунди.
Фото: Mercedes-Maybach
Бензиновий двигун підкріплений системою Mild-Hybrid, яка перетворює кінетичну енергію гальмувань, заряджаючи тим самим акумулятор, що є актуальним при застосуванні авангардної 48-вольтової електросистеми. Вона ж використовується і для допоміжного стимулювання динаміки: електромотор блоку стартер/генератор з'єднаний безпосередньо з трансмісією, підкидаючи їй на пікових прискореннях до 22 к. с. Сама 9-ступінчаста коробка «автомат» має програми і для атлетичного драйву, і для релаксаційної руху в стилі «пухова перина».
Фото: Mercedes-Maybach
Якщо для лімузина Maybach S-класу німці серйозно модифікували базовий седан W222, створивши масу нових кузовних панелей, то для джипа залишили абсолютно стандартний кузов Mercedes GLS. Тут його ж двері, вікна й солідна довжина 5,2 м. Фари і задні ліхтарі теж однакові.
Фото: Mercedes-Maybach
Дизайнерам лише дозволили попрактикуватися на фантазійному зовнішньому деталюванні для Maybach-модифікації. Зовні безліч сяючих накладок — кузов буквально потопає у хромі. Вінчає трансформацію «з Mercedes у Maybach» гігантське самобутнє облицювання радіатора — не просто масштабне, але ще й прикрашене балюстрадою хижих вертикальних ікл. Вони у новій дизайнерській мові «Мерседеса» є символом особливого престижу.
Фото: Mercedes-Maybach
Як і конкуруючі британські бренди, Maybach GLS пропонує двоколірний кузов: межа контрастного забарвлення проходить по лінії вікон. У «Майбаха» особливі колеса пафосного ретростиля: у базі 22-, на замовлення 23-дюймові.
Головні інвестиції «метаморфоз Maybach» припали на інтер'єр. Навіть у стандартному виконанні він нескінченно розкішніший, ніж найкрутіший Mercedes GLS. А вже потенціал подальшої перфекціоністської персоніфікації воістину величезний. Вибір кольорів/фактур шкіри, дерев'яних інкрустацій та їх комбінацій безмежний.
Фото: Mercedes-Maybach
Зрозуміло, є тут і найулюбленіша фішка клієнтів «Майбахів» — задні крісла, що розкладаються до положення спальних шезлонгів (відкидаються назад на 43,5 градуса). Міріади систем мультимедіа, панорамний скляний дах, багатозонний клімат-контроль з ароматизацією/іонізацією, сотні електроприводів усього і уся, феєрична 1590-ватна аудіосистема Burmester із 27 динаміками — само собою зрозуміло.
Фото: Mercedes-Maybach
Справжня саморушна «Печера Алі-Баби» і... «Містера Лі»: близько половини Maybach GLS передбачається збувати саме у КНР — недарма машина презентована у Гуанчжоу, на батьківщині «Айфонів». А чверть випуску піде до нафтових країн Близького Сходу.
Зовні цей «рай комфорту» утримує могутня пневмопідвіска 4-Active Body Control, що забезпечує особливо «плавучий» комфорт ходу. У той же час вона бореться за стійкість велетня «Майбаха»: активні електричні стабілізатори поперечної стійкості не дозволяють кузову кренитися, за необхідності нахиляючи його всередину віражу на 3 градуси. Безпеку гарантує останнє покоління постійного повного приводу 4Matic. У сукупності ці підвіска і трансмісія забезпечують Maybach GLS високу прохідність на бездоріжжі — одну з найкращих серед усіх Luxury-джипів. Хоча чи не 100% цих «проходців» ніколи не з'їде з асфальту центральних авеню найбагатших мегаполісів.
Фото: Mercedes-Maybach
Mercedes відчайдушно наполягає: «Maybach GLS звеличує культуру автентичного німецького люкса, що живить коріння у філософії Вільгельма Майбаха». Але, по суті, машина народжується явним янкі — «Майбах» повністю збирається на спільному з GLS конвеєрі в американському штаті Алабама.
Повна уніфікація з Mercedes GLS дозволяє його Maybach-близнюкові пропонувати мегарозкіш у кузові колосального джипа за резонні гроші — дешевше, ніж британські аристократи-суперники Range Rover LWB SV або Bentley Bentayga, і вдвічі менше, ніж Rolls-Royce Cullinan. Коли влітку 2020 року «шестисотий» GLS з'явиться у нас, він буде торгуватися у межах 200 тис. євро, перевищуючи цю суму лише у разі невгамовних побажань замовника щодо фараонівського оздоблення салону. У майбутньому Mercedes знизить вартість Maybach GLS, у тому числі і за рахунок введення гібрида з молодшим мотором V6.
Фото: Mercedes-Maybach
При всій передбаченій рутинності родоводу цього Maybach GLS «Мерседес» ще залишив собі «надію на подвиг», на щось неординарне і першопрохідне. Що ж? Концепт-кар Vision Ultimate Luxury, що передував 2018 року нинішньому SUV «Майбаха», вийшов пам'ятно шокуючим: це був перший і єдиний у світі позашляховик з помпезним 4-дверним кузовом седан.
Фото: Mercedes-Maybach
Клієнти (особливо китайці) були у захваті від небаченої перспективи — комбінації шикарного джипа з формами консервативного лімузина «членовоза». Чи наважиться Штутгарт стати піонером цієї перспективної, але поки порожньої ніші? Також є ймовірність Maybach-лінії і для більш доступного Mercedes GLE. Можливо, ми станемо свідками цілого сімейства позашляховиків Maybach.