Один із найгірше приховуваних секретів компанії Apple — її плани випускати електрокари. «Яблучники» не робили публічних заяв, але інсайдери раз у раз зливають інформацію про хід переговорів із розробниками й постачальниками найвищого рівня.
Одним із головних козирів «епплкара» мають стати батареї нового покоління, що не містять нікелю й кобальту. Виробництво літій-залізо-фосфатних акумуляторів буде набагато дешевше й екологічніше, оскільки замість рідкоземельних металів у таких акумуляторах використовується звичайне залізо.
Apple прагне потрапити в план розвитку електромобільної сфери, запропонований президентом США Джо Байденом у минулому році. Цей план оцінюється в $1,7 трлн, зокрема $174 млрд на податкові пільги та гранти для виробників акумуляторів. Тому одна з головних вимог Apple до потенційних постачальників — будівництво заводу на території Сполучених Штатів. І ось одразу чотири інсайдери підтвердили Reuters хід переговорів між американцями та найбільшими китайськими виробниками акумуляторів CATL і BYD. Складність у тому, що сьогоднішні відносини між США та КНР залишаються напруженими з причини цілої низки скандалів на вищому рівні.
Зі свого боку CATL і BYD побоюються нового витка протистояння між двома країнами та наполягають на економічній недоцільності такого будівництва. Адже у США набагато дорожчі і енергія для виробництва, і робоча сила. До того ж, якщо брати до уваги червневий звіт SNE Research, китайський ринок електромобілів і надалі буде зростати незрівнянно швидшими темпами, ніж ринки США та ЄС. Обидві компанії вже запланували відкриття нової гігафабрики під Пекіном, яка здатна забезпечити Apple усім потрібним.
