Здавалося б, у сучасному світі досить нововведень, але чи багато ми знаємо стартапів, присвячених красі або навіть моді? Їх однозначно менше, ніж, скажімо, у сфері фінтеху. Де брати інформацію підприємцям, які хотіли б розпочати власну справу у цих красивих сферах? А якщо засновники бізнесу – жінки? Як для плідного спілкування поєднати авторів ідей, інвесторів та інших обізнаних у цій сфері фахівців? Саме ці питання спонукали Оділь Ружол, екстопменеджера L'oreal, заснувати Fashion and Beauty Tech Community (FAB) в Сан-Франциско. Минуло всього кілька років, і тепер у FAB 12 постійних локацій в Америці, Азії і Європі. Я побувала на першій зустрічі FAB у Берліні. Поспішаю поділитися враженнями та розповісти про головні тренди.
В панелі заходу брали участь як успішні компанії, так і молоді стартапи: компанія Zalando, провідний гравець у сфері моди і стилю в 17 країнах Європи, яка також запустила розділ краси; Purish, онлайн магазин у сфері beauty, націлений на модну аудиторію; Merme Berlin, органічний догляд з Берліна із концепцією «чистої краси» (clean beauty); Glossom TV, платформа для інфлюенсерів; Ono Labs, функціональні біодобавки на основі натуральних компонентів для здоров'я та краси; Kozhya, інноваційний догляд із безконтактною технологією нанесення; стартап Skin Match з технологією у вигляді алгоритму підбору догляду за допомогою штучного інтелекту; Madame Miranda, сервіс вибору і бронювання послуг краси; Asana Rebel, стартап для адептів йоги.
Мені, в першу чергу, були цікаві тренди на перетині технологій і краси. І ось, що я відмітила з того, про що говорили:
- Враження – це тепер найважливіше для продуктів і сервісів, часто важливіше брендингу та інших моментів.
- Майбутнє – в технологіях. Фахівці говорили про штучний інтелект (artificial intelligence), машинне навчання (machine learning), доповнену реальність (augmented reality). Прогрес не зупинити, подобається нам це чи ні.
- Дані – мегаважливі. Переможцями стануть ті, хто будуть правильно використовувати дані, наприклад, зчитування інформації прямо зі шкіри людини через смарт-стікер.
- Об'єднання людей навколо продукту або сервісу — створення спільноти, почуття приналежності, а не просто продукту і сервісу.
- Transparency — чесність, прозорість у всьому: починаючи від складу та інформації про те, звідки беруться інгредієнти, до комунікації (сюди ж відноситься і концепція clean beauty).
- Зворотній зв'язок — відгуки. Особливо цінні критичні відгуки користувачів: саме завдяки їм компанії можуть ставати кращими та вдосконалювати свої продукти і сервіси.
- MVP (minimum viable product) – мінімально життєздатний продукт. Критично важливо якомога швидше запускати навіть «сирий» продукт, допрацьовувати вже в процесі роботи і за відгуками користувачів, не чекати поки продукт стане ідеальним, адже до того моменту він просто може застаріти.
- Omnichannel — поєднання цифрового та матеріального таким чином, що створюється одне загальне враження від продукту або сервісу.
- Інді-beauty бренди — тренд, який підхопили beauty-гіганти.
- Вже немає окремо digital і mobile, все це один і той же digital.
- Найважливіша порада для всіх підприємців – ніколи не здаватися.
Після заходу мені пощастило поспілкуватися з його організатором і одночасно засновницею двох стартапів — Yoganect і Kuula — Ельнурою Ашимовою. Було цікаво розпитати її про майбутнє індустрії краси.
Колись Ельнура працювала консультантом і, як багато професіоналів, зіткнулася з хронічним стресом, відсутністю часу для регулярного відпочинку, занять спортом і правильне харчування. Потрібно було терміново щось робити. Так вона відкрила для себе йогу. Жінка звільнилася з роботи і вирушила подорожувати по світу в пошуках натхнення. Після повернення спільно з партнером вона вирішила заснувати стартап, який би допоміг об'єднати всіх любителів йоги і тренерів, і таким чином зробити цей вид активності більш доступним для всіх зайнятих людей. В результаті з'явився Yoganect.
Наступним етапом став стартап Kuula. Люди хочуть розуміти, що вони наносять на шкіру, таким чином косметичні бренди з чистими речовинами і новими концепціями натурального догляду за собою стають все більш популярними. Для багатьох прихильників йоги дуже важливо, щоб продукти харчування та косметика також були усвідомленими, тому зібрати правильні речі в одному місці стало гармонійним продовженням розвитку бізнесу.
Проводити тематичні зустрічі в Берліні підприємець вирішила після зустрічі з інвестором і засновницею FAB Оділь Ружол. Сьогодні Берлін — європейський центр технологій. Краще місце для бізнесменів, щоб ділитися досвідом, а для інвесторів — знаходити перспективні стартапи. На думку Ельнури, майбутнє галузі — в персоналізації. Важливішими стають загальні відчуття і враження від використання продукту або сервісу, побудова бренду на основі справжніх цінностей, прозорість всього ланцюжка виробництва, усвідомлений підхід до використання природних ресурсів і споживання, концепція кругової моди, інноваційні бренди одягу, еволюційна упаковка для косметики. І ще один момент: в майбутньому посилиться участь кінцевого споживача в створенні продуктів.