Facebook Pixel

Косметика майбутнього: рефіли, біоглітер, компоненти бактерій, засоби без води та упаковки

Особиста думка

Що рухає індустрію краси; якими засобами ми будемо користуватися у майбутньому; що зміниться в упаковці та формулах продуктів; чи замінять програми в смартфонах дерматологів та візажистів – давайте розберемося на реальних прикладах.

Чи важливо доглядати за собою? Мабуть, для більшості з нас відповідь на це питання буде ствердною. Різні дослідження показують, що (в середньому) жінки використовують дванадцять, а чоловіки – шість продуктів особистої гігієни і косметики щодня. Словом, косметика та продукти гігієни посідають важливе місце в житті людей. Косметична індустрія (світовий б'юті-ринок оцінюють у понад $500 млрд) постійно розвивається і змінюється, в першу чергу, завдяки самим покупцям. А це активні в соцмережах люди, які вимагають не тільки ефективності, але й натуральності в косметиці, збереження навколишнього середовища і відмови від тестування засобів на тваринах у всьому світі. Деякі тенденції швидкоплинні, але є й такі, які усе більше набирають обертів.

Розглянемо інновації, появу яких слід очікувати в найближчому майбутньому, і бренди, які вже впроваджують головні тренди б'юті-індустрії.

  • Екологічна упаковка

Напевно, це найбільша тема досліджень і розробок косметичних виробників і зацікавлення покупців. Якщо взяти кількість населення на нашій планеті (близько 7,5 млрд, і щодня кількість зростає) і помножити навіть на шість продуктів догляду та особистої гігієни, які використовує людина щодня, то вийде приголомшлива цифра. Власне, у кожного продукту є упаковка, часто вона пластикова – і це велика проблема для всієї планети. Тому розробки провідних лабораторій світу спрямовані на створення більш екологічних аналогів упаковки з альтернативних матеріалів, розширення можливостей переробки упаковки використаних продуктів, а також, за можливості, на відмову від упаковки зовсім.

Наприклад, новий бренд Unilever Love Beauty and Planet зробив акцент на відповідальні джерела сировини, захист навколишнього середовища, а також на упаковку: тут вона з переробленого пластику і підлягає повторній переробці. Крім того, такі гіганти, як-от Unilever і Procter&Gamble, активно співпрацюють з інноваторами і разом створюють нові можливості для покупців, наприклад, Loop – сервіс доставки продуктів та утилізації упаковки для її переробки і повторного використання.

Деякі бренди розробляли свою упаковку таким чином, щоб вона підлягала повторному використанню, наприклад, Hourglass, Kjaer Weis або новачок б'юті ринку La Bouche Rouge. Зазвичай це більш дорогі бренди, оскільки тривале використання передбачає спочатку більш якісні матеріали (метал, шкіру, міцний пластик) і надійний дизайн упаковки.

Фото: iD Vice

Фото: iD Vice

Цікаво, що історія з рефілами має і зворотний бік. Так, задля безпеки в продукти-рефіли компаніям доводиться додавати більше консервантів – адже часто покупці роблять помилки і неправильно використовують їх, а оригінальна заводська упаковка може краще гарантувати безпеку продукту (особливо якщо це герметична помпа).

Ще один приклад інновацій в упаковці – спосіб нанесення. Наприклад, високоефективні сироватки Kozhya, які наносяться за допомогою спеціального диспенсера без контакту з руками. Засіб не залишається на руках і витрачається економно, крім того, бактерії з пальців не потрапляють на обличчя, і сам спосіб нанесення дозволяє доставити сироватку найбільш ефективним способом прямо в шкіру.

  • Упаковка, яка біорозкладається, та формули продуктів

Біорозпад – здатність розкладатися в натуральному середовищі під дією бактерій – важливий елемент інновацій як для упаковки, так і для самих формул продуктів. Активно створюються більш екологічні бази для вологих серветок і патчів (наприклад, корейські маски-патчі E Nature), інноваційні упаковки продуктів (наприклад, Adaptive Packaging, розробка дизайнерської лабораторії Puma і MIT).

Біорозкладу багато уваги приділяє французький бренд Novexpert, чиї продукти за кілька тижнів повністю розкладаються в ґрунті, не забруднюючи навколишнє середовище. Чисті формули, перш за все, важливі для здоров'я користувачів, адже активні речовини можуть потрапляти у кров і навіть материнське молоко, але безпека готових продуктів для навколишнього середовища не менш важлива.

  • Ні мікропластику

Як би сумно не було про це повідомляти, проте на нашій планеті вже практично не існує води без мікропластика. Але це не означає, що потрібно опускати руки, адже завжди існує можливість очистити, поліпшити, застосувати новітні наукові розробки.

Що стосується б'юті-індустрії, то тут, крім упаковки продуктів, існує проблема мікрочастинок в скрабах і глітерах. Про неекологічність пластикових мікрочастинок в скрабах було відомо досить давно, і деякі країни вже заборонили їх. На глітер не звертали такої пильної уваги, а коли звернули, то оголосили справжню війну. Глітер – це, по суті, блискучий мікропластик: яскраво, красиво, модно, але дуже неекологічно. Хороші новини в тому, що вже створили біоглітер BioGlitz, який, за заявами виробників, біорозкладається і повністю безпечний.

  • Без води

Waterless – справжній тренд в б'юті. Крім твердого шампуню (впевнена, ви бачили такі в Lush) та інших сухих продуктів, це означає максимальне скорочення або повну відмову від вмісту води в готових продуктах, а також жорстка її економія на виробництві. Вода – один з найбільш цінних ресурсів на Землі, тому максимально відповідальне ставлення до її використання може надовго закріпитися в оновлених правилах виготовлення косметики.

Наприклад, Procter&Gamble представили новий концепт DS3, який вже був перейменований на бренд EC30. Проєкт вражає інноваційністю і був названий найвпливовішим на виставці CES цьомго року. Продукти для дому та особистої гігієни не містять води і не вимагають упаковки. Це сухі пігулки, які потрібно занурити у воду перед використанням. Приблизно так ми і уявляли собі косметику майбутнього.

Фото: DS3

Фото: DS3

Yver Rocher випустили минулого року колекцію концентрованих засобів I Love My Planet, які допомагають скоротити використання води в готових формулах і зменшити упаковку. До речі, компанія постійно висаджує дерева по всьому світу.

Один з нових заводів L'oreal в Іспанії не тільки радикально скоротив використання води у виробництві косметики, але і повністю забезпечує себе відновлювальною енергією.

Однак виробники – лише частина пазла. Слід акцентувати важливість правильного та економного використання води споживачами: наприклад, приймати холодний душ, і робити це швидко, не стоячи півгодини під струменями води. Багато компанії навчають своїх покупців більш раціонально використовувати ресурси, а деякі пишуть це прямо на упаковках (наприклад, німецький бренд Stop the Water While Using Me!).

  • Біотехнології

Справжні революції відбуваються в лабораторіях, які розробляють інгредієнти і готові формули продуктів.

Наприклад, бренд Biossance отримує сквалан в лабораторії, використовуючи спеціальні дріжджі, які годують цукровою тростиною. Цей сквалан, споріднена речовина сквалену в нашій шкірі, зовсім такий самий, як той, що виробляють з оливок або раніше отримували з печінки акул. Навіщо добувати з акул чи з оливок? Адже лабораторний сквалан екстраординарно чистий, і ви повністю незалежні від зовнішніх джерел сировини, до того ж так дешевше і не страждають тварини.

Фото: Biossance

Фото: Biossance

Біотехнології також застосовують і в лабораторіях Novexpert для виробництва чистої гіалуронової кислоти: бактерії синтезують її, перебуваючи в поживному середовищі і під дією «стресу». На виході отримується найчистіша гіалуронова кислота, аналогічна тій, що знаходиться в нашому організмі і якої з віком стає все менше у шкірі.

  • Канабідіол

Заспокійлива речовина, похідна конопель без наркотичної дії, канабідіол (CBD) – це по-справжньому нова зірка б'юті-ринку. Виробники обіцяють розслаблення, заспокоєння і масу інших корисних дій. Ринок уважно спостерігає, але не дрімає. Вже з'явилося багато нішевих продуктів з канабідіолом, але б'юті-гіганти поки що масово не випускають на широкий ринок креми з заспокійливою дією, зокрема, тому, що цей інгредієнт ще потрібно тестувати й вивчати його вплив на організм людини.

Наприклад, проект The Chillery, нещодавно запущений в Лондоні, пропонує відібрану косметику, яка містить канабідіол. Його засновниці на собі перевірили дію продуктів з CBD і кажуть, що вона працює.

Топ-7 ґаджетів для спорту та фітнесу Життя

Топ-7 ґаджетів для спорту та фітнесу

Як золота рибка. Закордонні тури для українців подорожчали вдвічі Життя

Як золота рибка. Закордонні тури для українців подорожчали вдвічі

Рецепт дня: сливовий пиріг від The New York Times Життя

Рецепт дня: сливовий пиріг від The New York Times