У квітні 2022 року в Києві в Національному художньому музеї відкриється мультидисциплінарний проєкт Blindstrom (у перекладі з німецької «Реактивний струм»).

Архів НХМУ. Фото: оргкомітет Blindstrom
Виставка ініційована художницею Надією Каабі-Лінке, котра має україно-туніське коріння і працює з темою невидимого. Саме тому у Blindstrom вирішили дослідити роботи зі спецфондів музею, які раніше не експонувалися, отже, їх можна вважати невидимими для світу.

Архів НХМУ. Фото: оргкомітет Blindstrom
У 1930-ті до цих спецфондів передали картини художників, чиї роботи не корелювалися з тодішнім порядком денним. На квітневій виставці їх уперше покажуть громадськості, а розповідатимуть про ці роботи незрячі гіди. Проєкт реалізується разом з Українською спілкою інвалідів.

Художниця Надія Каабі-Лінке. Фото: оргкомітет Blindstrom
Ще один напрямок проєкту — персональна історія Надії Каабі-Лінке, котра має коріння в Україні та Тунісі, навчалася в Сорбонні, а мешкає між Німеччиною й Україною.

Робота Ірини Жданко «Безпритульні», 1927 рік. Фото: оргкомітет Blindstrom
На думку кураторки проєкту, засновниці Art Matters Ukraine Дар’ї Придибайло, саме така кроскультурність дає змогу поглянути на проблематику ширше й об’ємніше.

Робота Мануїла Шехтмана «Жахи війни», кінець 1920-х. Фото: оргкомітет Blindstrom
Упродовж наступних шести місяців організатори працюватимуть над сайтом з архівними дослідженнями та книгою Blindstrom, а також публічною програмою й міжнародною конференцією.

Робота Юхима Чепцова «Огляд урожаю», 1937 рік. Фото: оргкомітет Blindstrom
Щоб привернути увагу громадськості до культурної спадщини та стимулювати традицію підтримки мистецтва в Україні, для меценатів проєкту «Реактивний Струм» буде відкрито програму в співпраці з Благодійним фондом Національного художнього музею України «Леви музею».
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора