Подільско-Воскресеньский міст: У Києві судитимуть керівника КП за привласнення 35 млн грн

Подільско-Воскресеньский міст: У Києві судитимуть керівника КП за привласнення 35 млн грн. Фото: The Village

Подільська окружна прокуратура Києва передало до суду справу директора КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва». Останнього звинувачують у привласненні 35 млн грн під час будівництва Подільско-Воскресеньского мосту у Києві.

Про це пише прес-служба Київської прокуратури.

За даними прокуратури, між КП «Дирекція з будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» та ТОВ «Еко-Буд-Трейд» укладений договір про будівництво мосту.

На виконання цього договору, у листопаді 2019 року генпідрядник залучив підрядні організації для нібито надання послуг з використання найманого нестандартного обладнання – посилених контейнерів, що забезпечують безпечний демонтаж/монтаж металоконструкцій облаштування арки на Подільському мосту. Однак під час експертизи правоохоронці не підтвердило поставку даних контейнерів, хоча 32 млн грн з бюджету Києва були оплачені на ці послуги.

Крім того, керівник КП та генпідрядник підписали акти приймання виконаних будівельних робіт, до яких були внесені відомості про необґрунтоване завищення витрат на монтаж балок автопроїзду. Експерти встановили завищення вартості вказаних робіт на понад 3 млн грн.

Хто є замовником і виконавцем будівництва Подільско-Воскресенського мосту.

Замовником робіт виступає комунальне підприємство Київради «Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва» (наразі очолює Роман Лісневський). Підпорядковується підприємству Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. У 2017 році це КП провело тендер з визначення генерального підрядника для будівництва Подільського мосту у Києві. Наразі рішення Подільского райсуду Лісневський відстороненний від посади до 17 червня 2023 року.

Генеральним підрядником з 2017 року виступало ТОВ «Еко-Буд-Трейд». Згідно з даними з системи ProZorro протягом 2017-2021 років компанія отримала з бюджету за роботи за цим тендером на Подільсько-Воскресенському мості 444 млн 590 тис. 773 грн. Загалом компанія отримала за декілька років з бюджету Києва на добудову мосту понад 6 мільярдів гривень.

Кому належить ТОВ «Еко-Буд-Трейд»

За даними журналістів «Бігус Інфо», робота ТОВ «Еко-Буд-Трейд» контролювалася «смотрящим за Києвом» Денисом Комарницьким – впливовим бізнесменом та колишнім депутатом Київради у часи мера Черновецького (був головою фракції Блоку Черновецького у 2008-2010 роках).Фірма, за даними Youcontrol, зареєстрована у Києві у 2014 році. Власником протягом 2017-2019 років був Максим Половко. Пізніше співвласником став Євген Расторгуєв. У 2020 році замість Расторгуєва співвласником став Валерій Міщенко. А у 2023 році замість Половка співвласником став Володимир Яцун (хоча бенефіціаром вказано Половка). Валерій Міщенко був пов’язаний спільним бізнесом з нардепом Олесем Довгим, заступником голови Офісу Президента Олегом Татаровим, братом екс-нардепа Вячеслава Константіновського Олександром, а ще був помічником колишнього народного депутата від БЮТ Григорія Омельченка у 2006-2012 роках. Максим Половко у 2015 році невдало балотувався до Київради за списками Блоку Петра Порошенка. Максима Половка пов’язували з заступником голови КМДА Вячеславом Непопом та екс-головою «Київміськбуду» Михайлом Голицею.

З серпня 2019 року по червень 2022 року підприємство ТОВ «Еко-Буд-Трейд» очолював Віталій Фастовець (який є підозрюваним у справах про привласнення державних коштів на будівництві мосту). Після нього до квітня 2023 року підприємство генпідрядника будівництва очолював Олександр Будник, після нього на місце повернувся Фастовець.

Скільки вклали в будівництво Подільсько-Воскресенського мосту

Старт будівництва мосту розпочався в 1993 році. Він має з’єднати правобережний Поділ через Труханів острів і Русанівські сади з лівобережною Воскресенкою. Шість автомобільних смуг і нова лінія метро мають полегшити сполучення між лівим і правим берегами. Подільсько-Воскресенський мостовий перехід через Дніпро – один із найважливіших інфраструктурних проєктів у столиці України. Він має розвантажити Північний міст. Крім того, ним мала б проходити четверта гілка Київського метро.

У 2021 році заступник Кличка Микола Поворозник підписав розпорядження про збільшення вартості робіт із будівництва мосту з 11,251 млрд грн до 19,922 млрд грн. У 2023 році депутати Київради проголосували за виділення додаткових 183 млн грн на будівництво мосту. Вартість робіт на цьому об'єкті за всі роки вже перевищила 20 млрд грн.

У грудні 2021 року повідомлялося, що будівельна готовність Подільського мосту становить 90%. Раніше, у листопаді 2021 року, Кличко звільнив свого заступника Олександра Густєлєва за зрив строків будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Якби не російське вторгнення, то, ймовірно, міст уже б добудували та відкрили. У 2021 році СБУ повідомила, що на будівництві Подільсько-Воскресенського мосту в Києві збиралися вкрасти 3 млрд грн.

Читати на The Page