Команда Дмитра Дубілета, колишнього міністра Кабінету міністрів, а нині IT-підприємця, проаналізувала сайт держзакупівель у РФ zakupki.gov.ru і знайшла там інформацію про те, як західні компанії обходять санкції й торгують із російськими військовими компаніями.
Аналіз даних сайту дає підстави стверджувати, що санкції оминали (і, можливо, далі оминають) компанії зі США, Німеччини, Швейцарії, Польщі, Чехії, Великої Британії, Італії, Словенії, Люксембургу та інших країн.
Зараз сайт Zakúpki працює, судячи з усього, тільки всередині Росії. «Але навіть на той випадок, якщо росіяни після цієї публікації вирішать закрити його остаточно, наші айтівці його вже запарсили (закачали). Ми створили дзеркало цього сайту й дамо доступ до нього всім журналістам», — написав Дубілет.
Для прикладу він узяв концерн «Алмаз-Антей» – ключове військове підприємство РФ, яке виробляє багато комплексів ППО та іншу зброю.
Тут можна знайти перелік усіх іноземних компаній, чия продукція засвітилася в тендерах компаній, пов'язаних з «Алмаз-Антеєм».
Наприклад, компанія ISCAR Metalworking, що належить американській Berkshire Hathaway, узяла участь у тендері з постачання металорізальної техніки через свого офіційного дилера «Санкт-Петербурзька інструментальна техніка». А німецьке високоточне вимірювальне обладнання виробника Zoller закуповувалося на тендері в березні цього року.
Дубілет нагадує, що «Алмаз-Антей» перебуває під санкціями з 2014 року. З ним заборонено торгувати як прямо, так і опосередковано (через дилерів чи інші схеми). Проте підприємства зі складу концерну, не соромлячись, проводять тендери на закупівлю продукції іноземних компаній. «Ба більше, часто ця продукція дуже схожа на товари подвійного призначення, яку в Росію не можна було постачати будь-яким компаніям! Це означає, що виробники порушували одразу й персональні санкції, і секторальні».
За правилами, постачальники мали проводити ретельний комплаєнс на замовлення (перевірку на відповідність вимогам). «Якби росіяни замовляли цю продукцію через складні багатошарові схеми, навіть тоді компанії несуть за це відповідальність. Але тут постачання часто здійснювалися через офіційних дилерів і дистриб'юторів. Це говорить про те, що компанії свідомо заплющували очі на санкції», — вважає Дубілет.
«Ми публікуємо цю інформацію не для того, щоб породити хвилю обурення в бік західних компаній. Наша мета – домогтися розуміння на Заході, що точкові санкції не працюють», – пояснив він.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Як уникнути проблем з управлінням персоналом під час зростання бізнесу
Житлове будівництво на умовах ДПП: фінансові моделі та перспективи впровадження