Facebook Pixel

Металурги повідомили про зупинення ряду підприємств і зниження випуску продукції

Об'єднання «Укрметалургпром» очікує, що в грудні цього року виробництво чавуну складе 1,25 млн тонн, сталі – 1,2 млн тонн, прокату – 1,1 млн тонн. Це найнижчі показники за останні роки. Про це йдеться в офіційній заяві об'єднання.

Quote2019 рік українська металургійна галузь, за прогнозами, завершить із найгіршими показниками за час існування незалежної України.

У результаті погіршення ситуації на глобальному ринку сталі, від якого залежить стабільність вітчизняного гірничо-металургійного комплексу (ГМК), який є нетто-експортером (близько 85% усієї виробленої металопродукції експортується), в IV кварталі 2019-го ціни на чавун, сталь і готовий прокат знизилися в середньому на 12%, а залізорудної сировини – на 25%. Негативні тенденції в галузі посилюються. Цьому сприяє погіршення ситуації як на зовнішніх ринках, так і всередині країни.

Витрати галузі збільшуються через часто необґрунтоване підвищення вартості послуг, що надаються державними монополістами. Зокрема, в березні 2019 року «Укрзалізниця» в черговий раз підвищила тарифи на вантажоперевезення (14,2%), однак проблеми з перевезенням вантажів ГМК (40% обсягів перевезень УЗ) не зменшилися, а посилилися. Зокрема, значно сповільнилася швидкість доставки вантажів ГМК. У підсумку ГЗК не виконують заплановані обсяги відвантаження, приріст залишків сировини на їх складах за серпень-листопад 2019-го перевищив 1 млн тонн.

В об'єднанні також вказують на двократне зростання тарифу на передачу електроенергії компанією «Укренерго». Зараз НКРЕКП планує збільшити тарифи на транспортування природного газу по трубопроводах. Це обійдеться української металургії в 2 млрд грн на рік.

QuoteДодаткові складності для українських експортерів створює ревальвація гривні – з початку 2019 року вона зміцнилася на 14%.

Прийняття законопроєкту №1210, передбачає необґрунтоване підвищення ренти на видобуток залізної руди. За нинішніх умов це матиме катастрофічні наслідки, підкреслюють в об'єднанні. Вже сьогодні практично повністю зупинені Дніпровський метзавод, аглофабрика Південного ГЗК, призупинена частину потужностей Дніпровського меткомбінату, скорочене виробництво на «ArcelorMittal Кривий Ріг» і «Азовсталі». Більшість інших підприємств галузі також опинилися на межі зупинки.

Галузь просить про підтримку держави у вигляді забезпечення стабільного і сприятливого тарифного та податкового поля, надання якісного сервісу з боку державних транспортних компаній, створення умов для розширення інвестицій у реальний сектор, що призведе до зростання споживання металу, та у вигляді захисту інтересів українських експортерів на зовнішніх ринках.

fgdfgd.jpg

Контекст


67960538-2321365444583898-2718587652667342848-n-large.jpg


Подякувати 🎉