Facebook Pixel

Facebook заборонив ділитися новинами в Австралії через плату за новини: що буде далі

Facebook ухвалив рішення обмежити публікацію новинного контенту в Австралії, заборонивши користувачам і ЗМІ країни ділитися ним. Це пов'язано з новим законом, який хочуть ухвалити в державі: щодо зобов'язання Facebook, Google та інших платформ платити видавцям за їхній контент.

Варто зазначити, що соціальна мережа вже видалила десятки публікацій зі сторінок австралійських ЗМІ, не можна також самостійно публікувати посилання на них. Крім того, Facebook заблокував сторінки деяких міністерств і державних служб Австралії, але пізніше пояснив, що це було зроблено помилково.

Quote«Нас поставили перед непростим вибором: спробувати дотримуватися закону, який ігнорує практику цих відносин, або заборонити новинний контент на наших платформах в Австралії. З важким серцем ми вирішили вибрати останній варіант», — пояснили своє рішення у Facebook, після того як глава Facebook Марк Цукерберг намагався переконати владу Австралії відмовитися від законопроєкту через те, що він «фундаментально неправильно» розуміє відносини між сторонами й «ігнорує реальність».

Як пише агентство Bloomberg, потенційні наслідки конфлікту виходять за межі країни для Facebook і Google, чиє «домінування в глобальній рекламі зробило мішенню для спостерігачів у всьому світі». Цей закон також може створити прецедент для інших країн.

Але Google і Facebook уже уклали окремі добровільні угоди про виплати видавцям. Наприклад, у News Corp, яка виступає «за» пропозицію Австралії, напередодні заявили, що домовилися з Google про те, що компанія заплатить за журналістику Wall Street Journal та інших газет.

Як пояснює Telegram-канал «Медіазона», Google вже деякий час розробляє новий продукт — News Showcase, який став частиною ініціативи корпорації щодо допомоги журналістиці по всьому світу. Компанія збирається в найближчі кілька років вкласти в світову новинну індустрію понад $1 млрд.

Quote«News Showcase замислювався як платний продукт, збираючись платити виданням за те, що їхній контент використовуватиметься в цьому продукті. Google швидко запустив News Showcase в Австралії й запропонував холдингам увійти в продукт зі своїм контентом за гроші. У підсумку на цю пропозицію погодилися майже всі, включно з головним прихильником цього закону — News Corp», — пояснив Telegram-канал.

Нагадаємо: австралійський парламент невдовзі планує ухвалити Торговий кодекс, що зобов'язує Google та Facebook платити місцевим журналістам за новинний контент, який користувачі публікують на їхніх платформах. У такий спосіб австралійські чиновники намагаються допомогти місцевим ЗМІ, зокрема незалежній журналістиці, вижити в нерівній сутичці з техногігантом. Таке рішення пов'язане з тим, що Google та Facebook мають дуже велику ринкову владу в медіаіндустрії, що створює нерівні можливості під час переговорів щодо розподілу доходів від реклами.

Подякувати 🎉