Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Які етикетки можуть переконати людей їсти менше червоного м’яса – експеримент

Етикетки можуть переконати людей їсти менше червоного м’яса. Фото: Ross Dunn

Етикетки можуть переконати людей їсти менше червоного м’яса. Фото: Ross Dunn

Вчені провели експеримент, який показав, що попередження про кліматичний вплив на таких продуктах, як-от червоне м’ясо, є ефективним способом змусити людей відмовитися від їжі, яка негативно впливає на планету, пише The Guardian.

У квітні звіт Міжурядової групи експертів зі зміни клімату (IPCC) закликав світових лідерів, особливо в розвинених країнах, підтримати перехід до сталого здорового харчування з низьким рівнем викидів. Проте є проблема з тим, щоб переконати людей відмовитися від певних продуктів. Так, Генрі Дімблбі, урядовий експерт із харчування у Великій Британії, нещодавно заявив, що сказати людям припинити їсти стільки м’яса – політично неможливо для влади.

Утім, клінічне випробування, результати якого опублікував журнал Jama Network Open, показало, що споживачі добре реагують на «кліматичне» маркування продуктів.

Учасникам дослідження запропонували замовити у фастфуді щось на вечерю. Три групи піддослідних отримали меню з однією з трьох міток:

  • мітка з кодом швидкої відповіді на всіх елементах (контрольна група);
  • зелена позначка про низький вплив на клімат на курятині, рибі чи вегетаріанських продуктах (позитивне маркування);
  • червона етикетка про високий кліматичний вплив на продуктах із червоного м’яса (негативне маркування).

У другому меню з маркуванням про низький кліматичний вплив було зазначено: «Цей продукт є екологічно сталим. Він має низькі викиди парникових газів і мало впливає на зміну клімату». У третьому меню було зазначено: «Цей продукт не є екологічно сталим. Він спричиняє високі викиди парникових газів і значно впливає на зміну клімату».

Як порівняти з учасниками контрольної групи, то в третій групі на 23,5% частіше обирали «екологічний» пункт меню, коли бачили червоне маркування «негативний вплив на клімат». Водночас учасники другої групи, де меню містило зелені позначки «слабко впливає на клімат», обирали «екологічний» пункт лише на 9,9% частіше, ніж у контрольній групі.

Quote«Виробництво продуктів тваринного походження, передусім яловичини, відповідає за 14,5% глобальних викидів парникових газів і є важливим чинником зміни клімату. Зміщення поточних моделей харчування в бік дієти з меншою кількістю червоного м’яса може зменшити цю категорію викидів до 55%», — заявили автори дослідження з університетів Джонса Хопкінса та Гарварду.

От і виходить, що для екології ефективніше нагадувати людям про те, що цей продукт негативно впливає на довкілля, ніж інформувати їх про екологічніші альтернативи, підсумували вчені.

Раніше ми повідомляли, які нововведення чекають на українських виробників у зв’язку з набуттям чинності Закону про органічну продукцію.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
Коментарі
Всі новини