Навіщо ми ділимося фото котиків: вчені прирівняли це до залицянь у пінгвінів

Навіщо ми ділимося фото котиків: вчені прирівняли це до залицянь у пінгвінів

Незграбні панди, усміхнені шимпанзе, милі котики і цуценята — у Мережі море кумедного контенту з тваринами. Фото та відео з ними — джерело по-справжньому добрих емоцій. Ми часто відправляємо такі кадри близьким, щоб вони посміхнулися і посміялися, але, виявляється, вплив подібного контенту на людей виходить за рамки простої розваги.

Вчені канадського Університету Конкордія дійшли висновку, що обмін фотографіями милих тварин у Мережі підсилює цифрові зв'язки, зміцнюючи їх як усередині соціальних груп, так і в онлайн-спільнотах. Про це пише Phys.Org.

Дослідники порівнюють акт обміну таким контентом у соціальних мережах з пебблінгом — поведінкою, що часто спостерігається у пінгвінів. У спробі створити пару вони дарують своєму передбачуваному партнеру дрібні камінчики. Ці невеликі підношення — переважно галька — згодом використовуються для спільного гніздування.

Обмін милим контентом з друзями та сім'єю слугує тій самій меті, підтримуючи та розвиваючи стосунки в цифровому просторі, впевнені вчені. Це створює «цифрову афективну зустріч» — онлайн-досвід, що викликає позитивні почуття.

Дослідження вчених описує структуру, яка пояснює шлях контенту від створення до поширення. Виділяється три ключові етапи:

  • Перший крок — «індексація», процес вибору зображення, гіфки або відео з твариною і додавання до нього емоційного сигналу або значення — наприклад, хештега або підпису, щоб позначити свій зв'язок із ним.
  • Далі йде реіндексація, коли контентом діляться і з ним взаємодіють. Це додає нові емоційні шари до медіа, які створюють спільне розуміння його значення виключно в межах групи обміну.
  • Останній крок — деконтекстуалізація, коли контент позбавляється персоналізованої інформації та формується у щось більш загальне, як-от меми, щоб привабити ширшу аудиторію.

Хоча це конкретне дослідження фокусується тільки на контенті з милими тваринами, дослідники припускають, що ті самі принципи, ймовірно, можна застосувати й до інших схожих типів цифрового контенту, як-от зображення їжі або пости з кумедними дітьми. А торік аналогічне дослідження показало схожий зв'язок із мемами — обмін ними теж свого роду пебблінг.

Читати на The Page