Зневірившись дочекатися виплат, працівники кременчуцького автозаводу оголосили страйк і перекрили трасу Н-08 Київ — Запоріжжя.

«Кразівцям» до страйків не звикати — попередні відбулися 2015 і 2019 років із тієї ж причини — багатомісячна заборгованість із зарплати. Ситуація на заводі патова: немає продажів, немає обігових коштів, немає зарплат. На стику 80-х і 90-х КрАЗ був найбільшим у Європі виробником великовантажних автомобілів. Але конструкція, що не змінювалася десятиліттями, помножена на доморощений маркетинг, призвели до втрати експортних ринків, на які за часів пізнього СРСР припадав основний попит.
Вітчизняному ринку сотні вантажівок подібного тоннажу й дрімучості особливо не потрібні. А після того як в зоні АТО спала активність і вичерпалися армійські замовлення, виробництво практично зупинилося. Ситуацію ускладнює статус банкрута (власника заводу Костянтина Жеваго в грудні оголошено в розшук) і безліч позовів і судових розглядів, що не дають можливості брати участь у тендерах. Які, утім, останнім часом стабільно програються сучаснішим і економічнішим мінським МАЗам. Плюс виконавча служба регулярно блокує рахунки автозаводу на вимогу численних кредиторів.

Фото: Телеграфъ
Гендиректор ЗАТ «АвтоКрАЗ» Роман Черняк
Гендиректор ЗАТ «АвтоКрАЗ» Роман Черняк, який вийшов до мітингувальників, підтвердив, що заборгованість заводу за зарплатними фондами наразі складає майже 50 млн грн. І це тоді, коли 90% співробітників звільнено або відправлено в неоплачувані відпустки.
Кременчуківці збираються страйкувати доти, доки їм не виплатять зарплати й інші соціальні виплати.

Фото: Телеграфъ
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також