Facebook Pixel

60% танкерів тіньового флоту рф через санкції США зупинились

Близько 60% танкерів (94 із 154) з так званого тіньового флоту росії, які потрапили під свіжі санкції США, припинили поставки російської нафти.

Цей пакет встигла ввести адміністрація Джо Байдена в останні дні президентства, проте США можуть сильніше натиснути на економіку рф, щоб путін скоріше погодився на припинення війни в Україні. Про це пише Bloomberg.

Як санкції США зупиняють поставки російської нафти

Після останніх санкцій США 10 січня 2025-го близько 60% активних танкерів, які потрапили під обмеження, припинили транспортувати російську нафту. Це змушує рф перебудувати свій ланцюжок поставок нафти, щоб знайти альтернативні кораблі – і платити за них високі витрати на фрахт.

Це може зашкодити здатності рф і надалі транспортувати нафту до невеликої кількості покупців, які досі ведуть з нею бізнес, а також скоротити видобуток нафти всередині країни.

Досі незрозуміло, що станеться з рештою танкерів, які потрапили під санкції США, проте досі працюють. Ймовірно, деякі з них також припинять торгівлю, пише Bloomberg.

Останні санкції США проти нафтової галузі рф також сильно вдарили по російському бізнесу в Арктиці, зокрема по танкерах і складах, що ускладнило поставки сирої нафти на міжнародні ринки.

Що буде з поставками російської нафти після санкцій

Індія та Китай, які стали найбільшими покупцями російської нафти після початку великої війни, показали, що не готові приймати нафту з танкерів, які перебувають під санкціями, і почали шукати заміну нафтотоварам з рф.

Якщо російська арктична нафта зникне з ринків, це, скоріш за все, підштовхне ціни на флагманську американську нафту WTI, сказав один із трейдерів на азіатському нафтовому ринку.

Індія скоротила закупівлю нафти у США пару років тому, коли знайшла більш дешеву альтернативу з росії. Водночас джерело в одній індійській нафтопереробній компанії повідомило, що його підприємство планує купувати більше американської нафти.

Уряд Індії заявив, що не дозволить суднам, які потрапили під санкції, причалювати до своїх портів, а дозволятиме тільки тим, які перевозять вантажі, завантажені до 10 січня.

Багато портів у провінції Шаньдун у Китаї, центрі незалежних нафтопереробників, прискіпливіше перевіряють танкери, які потрапили під санкції. Так само найбільший нафтопереробник у Туреччині, інший великий клієнт рф, також обмежує закупівлі, щоб не потрапити під санкції США.

Подякувати 🎉