Голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт №1111 про фінансовий лізинг.
Згідно з супровідними документами до законопроєкту, його необхідність пояснюється тим, що ринок лізингових послуг в Україні перебуває в стадії стагнації, а багато компаній припинили працювати. На думку авторів, це викликано як макроекономічними факторами, так і недосконалістю законодавства, відсутністю стимулів і заохочень, які є в інших країнах світу.
Особливе занепокоєння у авторів викликає вихід з українського ринку іноземних лізингових компаній. Це призвело до скорочення можливостей щодо залучення іноземного капіталу та досвіду міжнародних ринків.
«Очевидною є доволі парадоксальна ситуація, коли перспективний сектор фінансових послуг з поточними обсягами не меншими, ніж 15 мільярдів гривень, регулюється застарілим законодавством 20-річної давнини, яке вже протягом досить тривалого часу не відповідає практичним реаліям ринкового середовища», — йдеться в пояснювальній записці.
Зокрема, законопроєкт пропонує:
- встановити єдиний порядок регулювання відносин, пов'язаних з фінлізингом та окремими його видами та формами;
- визначити чіткі вимоги до форми договору фінлізингу та його істотні умови;
- ввести кримінальну відповідальність за розтрату, приховування, підміну, пошкодження, знищення майна або інші незаконні дії з майном, переданим у фінлізинг;
- розширити поняття «лізингодавець» і встановити, що право надавати послуги фінансового лізингу мають тільки зареєстровані учасники;
- застосовувати до фінлізингу положення про купівлю-продаж або поставки під час придбання лізингодавцем у власність речі у продавця (постачальника);
- спеціальним законом встановити істотні умови договорів, пов'язаних з сублізингом, які також спрямовані на захист прав лізингодавця;
- встановити захист прав лізингоодержувачів нарівні із захистом прав власника майна.