Всі три законодавчі ідеї президентської команди ЗМІ — про введення національної прескарти, покарання журналістам за маніпулювання суспільною свідомістю та про закриття неприбуткових ЗМІ — були висловлені поки що лише на рівні ідей різними людьми від влади. І від двох вже відмовилися.
Перша ідея — про прескарти — була висловлена скоріше у формі запитання до членів Ради з питань свободи слова при президенті. Що стосується маніпулювання суспільною свідомістю, Бородянський (Володимир Бородянський — прим. ред.) пояснив, що його не так зрозуміли. Представник Офісу президента мене запевнив, що не будуть повертати криміналізацію поглядів журналістів.
Якщо хочуть знайти російських власників і фінансування — нехай шукають російських власників і фінансування, захищають нацбезпеку. Але всередині України, я вважаю, якщо бізнесмен хоче 7 років підтримувати видання без прибутку, 5 — заробляти, він повинен мати на це право.
Щодо третього пункту — у мене була гостра дискусія в Раді з питань свободи слова з одним із її представників, не буду називати ім'я — і він дійсно наполягав, що потрібно закривати неприбуткові ЗМІ. Але я не згодна. У нас багато ЗМІ — неприбуткові, особливо в піки між стрибками економіки, навіть олігархічні. Але якщо олігархи в кризу можуть перекрити цю неприбутковість іншими своїми бізнесами, то що буде робити невеликий власник, у якого немає великих грошей?
Не можна захистити демократію методами, що не відповідають демократії. Це неправильний хід. Якщо хочуть знайти російських власників і фінансування — нехай шукають російських власників і фінансування, захищають нацбезпеку. Але всередині України, я вважаю, якщо бізнесмен хоче 7 років підтримувати видання без прибутку, 5 — заробляти, він повинен мати на це право.
Якщо є сумніви щодо впливу бізнесмена на ЗМІ, прийміть закон про політрекламу, як це роблять у північній Європі, скандинави — жорсткіше, прибалти — м'якше. Вони дуже чітко регулюють рівну присутність політиків у медіа.
Навіть занадто часта поява одного і того ж політика у кулінарному шоу може закінчитися штрафом і для політика, і для шоу.
Коли я свого часу запропонувала просунути такий законопроєкт очільнику Мінінформполітики Юрію Стецю, я через два тижні вже перестала бути заступником міністра інформполітики з євроінтеграції. Мене залишили заступником лише із комунікації на сході і силового блоку. Адміністрація президента Порошенка цей законопроєкт зарубала, їм потрібно було інше.
Тепер я не знаю, навіщо приймати закон про неприбуткові ЗМІ, я знаю, що великі канали бувають неприбуткові половину циклу — 6 років з 12. Думки в Раді з питань свободи слова розділилися, але я думаю, все ж більше буде прихильників моєї точки зору.
Контекст:
- Сьогодні, 13 листопада, глава Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики Олександр Ткаченко повинен представити концепцію свого законопроєкту про медійний простір, яка повинна, за попередньою інформацією, включати і ідею про закриття неприбуткових ЗМІ. Про це розповів голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора