Facebook Pixel

Telegram-канал для бізнесу: допоміжний інструмент чи зайва трата часу? Кейс агенції Webpromo

Юрій Копишинський
СЕО агенції диджитал-маркетингу Webpromo

Історія зростання Telegram досить нетривіальна та має багато версій, але є один очевидний факт: у 2022 році він став ЗМІ номер один для більшості українців. А для більшості компаній — інструментом для підсилення свого бізнесу та популяризації бренду. Я пройшов довгий шлях від нерозуміння наявності власного телеграм-каналу для бізнесу до тяжкого його розвитку. Він про маркетинг, відповідно — нішевий, а тому за час свого відносно довгого існування набрав близько 7 тис. послідовників. За ці кілька років ми змінювали підходи, стратегії, шукали відповіді на питання, чи дійсно нам це потрібно. Чи потрібно це вашому бізнесу — вирішувати саме вам. Я ж спробую поділитися нашим досвідом, помилками та перемогами на цьому нелегкому шляху. І, звичайно, поділюсь висновками та порадами.

Маркетолог без маркетингового телеграм-каналу — це чоботар без чобіт

Коли у 2019 році мені запропонували ідею створення телеграм-каналу для маркетологів, я не дуже розумів його потенційну цінність. Паралельно мій партнер по бізнесу провів опитування серед своєї аудиторії, чи був би їм цікавий телеграм-канал нашої академії, де навчають диджитал-маркетингу. Я здивувався — більшість проголосувала «за». Канал академії було створено, та канал від Webpromo ми запустили аж через рік, у 2020-му, завдяки ініціативі нашої маркетологині.

Спочатку довго думали — називати його так само, як агенцію, чи придумати щось оригінальніше. Логічно йти легшим шляхом та приваблювати фоловерів на вже відомий та зрозумілий бренд. Про всяк випадок тримали на олівці ще одну назву — МаркетингBag, такий собі рюкзак знань для маркетолога, у нас було багато брендованого мерчу. Провівши внутрішнє опитування, обидві початкові ідеї ми відкинули. Було прийнято рішення назвати канал Маркетолог 2.0.

По-перше, це про нову сходинку в знаннях маркетолога, по-друге — просто назва «Маркетолог» була зайнята. Мені здалося, що з іменем каналу ми вгадали і всі переходитимуть до нас завдяки органічному пошуку та ми отримаємо тисячі підписок. Однак я помилявся.

Початок. Перші підписники та перші помилки

Ми прописали контент на два тижні вперед, аби читачі не заходили на пустий акаунт, а вже мали що почитати. Перші 200 підписників були залучені із телефонної книги. За 15 років роботи агенції у мене в контактах були контакти кількох сотень маркетологів, за рахунок телефонних книг людей з команди набрали ще 100. Так на сумі в 200 підписників канал закінчив зростання, адже телеграм обмежує можливу кількість додавання користувачів саме з телефонних контактів.

Оскільки ми профі в рекламі, вирішили залучити аудиторію через платні канали, тобто рекламу в Google та Meta. Та вартість підписки була в районі $5, згодом ми знизили її до $2, що все одно є досить дорогим для залучення аудиторії, на котрій в короткострокових планах точно не буде можливо заробити кошти. Ми зросли до 600 підписників, і я прийняв рішення про завершення експерименту з платною рекламою та вирішив провести тестування в тизерних мережах (реклама за рахунок кричущих картинок та голосних заголовків).

Провівши консультацію зі спеціалістом, я я розробив певний формат клікбейт-картинок з наступними сенсами:

  • Кращі вакансії для маркетолога
  • Вакансії для маркетологів від $4000
  • Як заробити більше маркетологу
  • Топ сервісів для маркетолога

Результат — реклама топовій тизерній мережі принесла ліди дорожче, ніж Meta. Тому і цей двотижневий експеримент був завершений і визнаний невдалим.

Перший успіх — безкоштовний

І першим вдалим форматом залучення аудиторії стали конференції з інтернет-маркетингу Академії WebpromoExperts. Наша маркетологиня почала в кожну подію інтегрувати корисну інформацію з телеграм-каналу чи влаштовувати там розіграш призу. Ми зрозуміли, що такий спосіб є ніби простим, але і дуже дієвим — канал досягнув відмітки в 2500 користувачів наприкінці 2021 року. Довго ми використовували лише цей інструмент залучення нових підписників.

Також ми активно працювали над контентом, створили команду редакторів, що наповнювали його корисною інформацією та діяли згідно зі стратегією. Іноді один пост міг отримати 700 переглядів, що за мірками телеграму досить непогано. Та сталася велика війна, і на два місяці ми заморозили активність.

Ближче до травня завдяки нашій шеф-редакторці вона була поновлена, та ми змінили логіку формування контенту. Це була цінна інформація про програми підтримки постраждалим від війни, про безкоштовне навчання для охочих освоїти нові професії, про компанії, що надавали допомогу українцям. Мені здавалося, це не дуже актуально, та виявилось зовсім навпаки. Людям потрібна була така підтримка. Ми зросли майже до 3500 читачів.

Канал почав приносити користь з точки зору впізнаваності компанії — я провів кілька опитувань і зрозумів, що ми зібрали найкращих маркетологів країни і що вони наш контент читають та дають фідбек.

Знову постало завдання пошуку каналу залучення. Ми спробували подумати в сторону платної на рекламних каналах, та зрозуміли, що її вартість не завжди дорівнювала ефективності. Маркетологиня знайшла спільноти, де збирались адміністратори каналів та робили промотування один одному у форматі папок та підбірок. Такий формат залучення читачів потребував невеликої кількості часу, плюс донат на ЗСУ.

Канал почав суттєво зростати, буквально за пів року ми перетнули відмітку в 6000 підписників. Здавалося, ми знайшли панацею, та й тут все було не так просто. Підписники зростали, а залучення падало. При цих 6000 залучення іноді становило 1200, хоча мало б бути не менше 2000 за такої частоти публікації контенту.

Ми прийняли рішення припинити промо в папках та перейти тільки в формат добірок або роботи з взаємним PR.

Чи и варте діло заходу?

Ми докладаємо максимум зусиль, аби до червня 2024 року пройти рубіж у 10 000 підписників. Та важливі не лише цифри, а й якісна аудиторія — тобто маркетологи та загалом всі, кому цікавий маркетинг, реклама, кейси, оновлення алгоритмів тощо. Аби ранок вони починали з нашого каналу.

Навіщо такі зусилля заради нішевого напрямку? Аби у вашого бренду було більше точок дотику з ЦА — тоді буде буде більше шансів стати успішним в довгостроковій перспективі. Ми знаємо, що компанії хочуть бачити свої кейси на нашому каналі, знаємо, що й конкуренти його читають.

Чи був експеримент виправданим? Не факт, адже часу та людського ресурсу вкладається багато, а зростання йде повільно. Тим не менш, для компанії такий елемент, як телеграм-канал, є дуже цінним. У 2024 році ми трансформуємо стратегію та зробимо ставку на експертизу і будемо далі йти до мети стати спільнотою номер один в Україні для маркетологів.

Поради

Поділюся з вами висновками та порадами, які сам хотів би свого часу отримати, та не мав досвіду і експертизи. Раптом комусь допоможе.

  • Оберіть назву, котра має шанс ранжуватися в органічному пошуку телеграму.
  • Користувач телеграму вибагливий — є висока вірогідність, що ваш канал він «замʼютить», якщо ви не будете виробляти якісний, актуальний та цікавий контент. У погоні за кількістю підписників не забувайте інвестувати саме в наповнення каналу. Так, це теж час та гроші, будьте готовими.
  • Реклама в постах вбиває залучення і збільшує кількість відписок — причому моментально.
  • Органіка не є бустером зростання.
  • Платна реклама може мати ефект, якщо ваш канал закритий і має якусь унікальну цінність, експертизу. Я таких майже не зустрічав.
  • Найдешевший трафік іде з промопостів, де канали об’єднуються в одну папку або підбірку.
  • Найефективніший спосіб просування каналу — реклама в інших каналах, взаємний PR або рекомендації від інфлюенсерів.
  • Реклама в телеграмі точно актуальна — на наш канал з невеликим об'ємом підписників за тиждень приходить 3-9 запитів.
  • Ще раз. Телеграм складний в просуванні і потребує часу. Та критичним є якісний контент. Потрібна редакція, що буде ним займатись. Якщо ви не готові інвестувати в довгу, формувати цінність через контент для аудиторії, будь-яке промо матиме короткостроковий ефект і користувачі швидко про вас забудуть.

Створюйте корисний контент, домовляйтеся за якісне промо, успішний телеграм-канал точно підсилить ваш бізнес.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]