Facebook Pixel

Чи здатен ChatGPT створити якісний портрет ЦА

Ігор Воловий
CEO і співзасновник Elit-Web

Розмови про те, що ChatGPT та його аналоги скоро витіснять спеціалістів, не вщухають вже другий рік поспіль. Втім, будемо відвертими: якогось справді глобального «витіснення» досі не відбулося. Так, ШІ дійсно можна використовувати для великої кількості завдань, однак чи здатен він повністю замінити, наприклад, маркетолога? Наша компанія провела невелике дослідження й спробували за допомогою промптів ChatGPT виконати одне з важливих завдань сучасного маркетолога — створити портрет цільової аудиторії. Розповім, що з цього вийшло.

Що таке промпти для чату GPT та що в них корисного для бізнесу

Промпт (від англ. prompt — підказка, нагадування) — це вхідний текст, запит або інструкція, яку ви надаєте штучному інтелекту або моделі обробки природної мови.

Промпти можуть містити запитання, твердження, команди або просто текст, на основі якого система штучного інтелекту має згенерувати відповідь або виконати певну дію. Вони дозволяють людям взаємодіяти з системами ШІ за допомогою природної мови. Фактично будь-який запит, який ви надаєте ШІ, є промптом. І саме від постановки вашого питання буде залежати відповідь.

Звісно, можна створювати промпти самостійно, експериментувати, оптимізувати власні запити. Однак ви можете значно прискорити процес взаємодії з чат-ботами, використовуючи вже готові запити. Від себе можемо порекомендувати сервіс AI for Work — безплатну платформу з величезною кількістю промптів у десятках категорій: інформаційні технології, юриспруденція, освіта, маркетинг, фінанси, продажі, ЗМІ та інші. Кожна з категорій містить в собі десятки підкатегорій. А кожна з підкатегорій — десятки детальних промптів.

Наприклад, у розділі «Маркетинг» понад 25 підкатегорій:


Взаємодія з AI for Work відбувається таким чином:

  1. Ви реєструєтеся, щоб отримати доступ до всіх промптів (реєстрація безплатна).
  2. Обираєте потрібну категорію та підкатегорію, яка вас цікавить.
  3. У вибраній підкатегорії знаходите потрібний промпт, наприклад, «Створити портрет клієнта», «Створити звіт про оптимізацію рівня конверсії», «Створити звіт про ефективність контент маркетингу», «Створити звіт маркетингового аналізу ROI» тощо.
  4. Копіюєте промпт та вставляєте його у поле вводу ChatGPT, даєте відповіді на додаткові запитання чат-бота й отримуєте результат.

Детальна інструкція про використання AI for Work доступна на відео ChatGPT Prompt to 👥 Create Customer Personas. Нічого складного. Технічно все зводиться до простого «копіювати — вставити». Та чи насправді таким чином можна, наприклад, створити деталізований портрет власної цільової аудиторії?

Чи здатен GPT створити якісний портрет ЦА?

Невеликий дисклеймер. Промпти AI for Work створені насамперед для ChatGPT, та ви можете використовувати їх і в інших чат-ботах. Результати, звісно, будуть дещо відрізнятися, але, в цілому, запити доволі універсальні. Загалом промпти працюють і в безплатній версії ChatGPT 3,5, однак платна версія GPT-4 здебільшого дає кращі відповіді. За альтернативу можна було б порекомендувати Copilot від Microsoft, який працює на GPT-4, однак він має обмеження кількості символів у промпті, тому частина запиту просто «обріжеться» і промпт може не спрацювати належним чином.

Отже, спробуємо створити портрет цільової аудиторії, використовуючи готовий промпт з AI for Work. Уявімо, що у нас компанія, яка надає послуги клінінгу в Києві, але про свою ЦА ми знаємо доволі небагато: рівень доходу — від 25 тис. грн на місяць та середній вік — 25-40 років.

  • Обираємо промпт «Створити портрет цільової аудиторії» та копіюємо його:



  • Переходимо до ChatGPT й вставляємо скопійований промпт в поле вводу, після чого чат-бот ставить нам додаткові запитання:



  • Надаємо відповіді на запитання, не забуваючи про нумерацію: 1, 2, 3 і т. д. І одразу отримуємо результати:



Вже на цьому етапі ми бачимо, що чат-бот використав надану йому інформацію, але помітно розширив портрет нашої ЦА, додавши потреби та вподобання потенційних клієнтів, а також їхній «бекграунд». В принципі з цим вже можна працювати. Однак зверніть увагу, що в самому кінці відповіді ChatGPT пропонує «оцінити роботу та запропонувати варіанти її покращення»:


Вводимо «Yes», щоб отримати оцінку персоналій клієнтів та, що найголовніше, рекомендації щодо того, як можна покращити точність створення портрета цільової аудиторії:


Загалом, пройшовши всього одну ітерацію та надавши чат-боту лише базову інформацію про нашу потенційну ЦА, ми дійсно отримали доволі детальний опис клієнтів. Якщо використовувати ШІ з реальними проєктами та з чіткішими описами цільової аудиторії, можна доволі легко отримати деталізований портрет клієнта. Головне — надати чат-боту якомога більше наявної інформації, чітко відповідати на додаткові запитання та враховувати рекомендації, які надає ШІ після відповіді.

Рекомендуємо спробувати принаймні декілька промптів з AI for Work у кількох категоріях. Навіть з безплатним ChatGPT вони працюють добре. А якщо у вас преміум-підписка з можливістю активувати GPT-4, результати будуть ще кращими. Інструмент справді дуже корисний та доволі інтуїтивний. Але!

Чому треба бути експертом у своїй справі, щоб ШІ реально приносив користь?

Найголовніше, про що варто сказати, — ШІ не здатен створити портрет вашої ЦА фактично з нуля. Він може лише поставити потрібні запитання, правильно їх інтерпретувати та формувати портрет аудиторії, відштовхуючись саме від тих даних, які ви йому надасте. Тобто щоб ефективно з ним взаємодіяти, у вас вже має бути певне розуміння своєї ЦА та її особливостей. Інакше результати будуть доволі поверховими.

Другий важливий момент — що робити далі з отриманим портретом. Адже важливо не просто розуміти, хто є вашими потенційними клієнтами, але і як з ними взаємодіяти, які канали використовувати тощо. Тобто, знову ж таки, це робота для досвідченого маркетолога. Так, ШІ може надати певні рекомендації та поради, але очікувати від нього якихось фундаментальних стратегій, які точно спрацюють, все ж не варто.

Можемо назвати й інші причини, чому експертиза маркетологів є необхідною для ефективного використання ШІ та маркетингу загалом:

  • Контекстне розуміння галузі та клієнтів. Маркетологи мають глибоке розуміння своєї галузі, конкурентного середовища, потреб клієнтів та культурних нюансів. ШІ не може самостійно набути такого комплексного розуміння без налаштування та підказок експертів.
  • Стратегічне мислення та креативність. Розробка ефективних маркетингових стратегій та креативних кампаній вимагає унікального людського мислення, інтуїції та творчих здібностей, яких бракує ШІ.
  • Емпатія та емоційний інтелект. Маркетинг часто пов'язаний з емоційними аспектами людської поведінки. Емпатія та емоційний інтелект маркетологів дозволяють їм створювати привабливий та персоналізований контент, що резонує з аудиторією.
  • Адаптація та швидке реагування. Маркетингове середовище постійно змінюється. Експерти можуть швидко адаптуватися до нових тенденцій, змін на ринку та зворотного зв'язку від клієнтів набагато гнучкіше, ніж ШІ.

Штучний інтелект дійсно може допомогти маркетологам у таких завданнях, як аналіз даних, автоматизація рутинних процесів та оптимізація рекламних кампаній. Однак професійний досвід завжди буде необхідним для розробки стратегій, прийняття рішень та забезпечення емоційного звʼязку з клієнтами.

То чи здатен ШІ витіснити маркетологів? Ні, принаймні поки що. Чи варто його використовувати у своїй професійній діяльності? Безумовно, так! Штучний інтелект та нейронні мережі — це передусім інструменти. І якщо ви навчитеся ефективно їх використовувати, це дасть змогу стати ще більш затребуваним спеціалістом, досягаючи кращих результатів значно швидше. Обовʼязково спробуйте!

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]