Фото: StockSnap/Pixabay
Пам'ятаєте, як вплинула на вітчизняний ринок офісної нерухомості новоявлена модель «плати за робочу годину і місце», а не за свій офіс?
Ми пройшли всі стадії: від неприйняття до обожнювання і, схоже, можемо незабаром повернутися в точку відторгнення, якщо традиційні коворкінги не переглянуть свою модель.
В основі має бути не місце, а цінність. А в розумінні цінності — не час, безлімітне печиво та гарячий чай, а вирішення питань щодо організації побуту, комфорту, додаткової цінності на кшталт екосистеми резидентів.
Умовно кажучи: знайомишся в ресторанчику з потенційним клієнтом, екологічно пітчиш ідею стартапу сусідові по робочому місцю в лаунжі або просто проводиш важливий дзвінок не в галасливому ресторані, а в спеціально відведених для цього скайп-кімнатах.
В основі — ідея «офіс як сервіс». Це означає, що люди не хочуть думати, де їм брати копі-машину, замовляти каву та куди бігати на обід.
Як застовпити за собою переговорну, щоб не було накладок, і чи можна це зробити дистанційно, навіть не перебуваючи в країні. І, зрозуміло, не за допомогою дзвінка.
Діджитал-складова продукту — це створення віртуального ком'юніті та інфраструктури, яка вирішує всі побутові, комунікаційні, організаційні питання.
Думаю, вирішити це можна за допомогою свого мобільного додатка, інтегрованого максимально в усі етапи клієнтського шляху. Спілкування з керуючою командою, резервування переговорних, замовляння доппослуг — усе це повинно бути враховано.
Питання соціально-побутової інфраструктури повинні бути опрацьовані на відмінно. Ресторан, лаунж-зона, кафетерій, можливо, бібліотека в форматі буккросингу, простір для публічних заходів тощо.
Все це складові інфраструктури вдалого коворкінгу. Адже офіс — не тільки про роботу, а й про зв'язки, комунікації, самовдосконалення, особистий та професійний розвиток.
Ну і, нарешті, якісна інженерія, яка включає сучасні системи рекуперації повітря, безконтактний доступ, додатковий рівень кібербезпеки.
Ці нюанси потрібні, щоб резиденти відчували себе комфортно і не хвилювалися за свої інтелектуальні напрацювання.
Майбутнє — за гнучкими офісними просторами. Головне, щоб в основі була цінність продукту, а не підміна понять. Нікому не цікаво купувати простір, важлива його наповненість смислами та сервісність.