Facebook Pixel

Ринок ТРЦ стабілізувався завдяки ситуації на фронті

Дмитро Лашин
Операційний директор Blockbuster Mall

По тому, як іде бізнес у наших орендарів у Blockbuster Mall, що відкриється 1 грудня, та Lavina Mall, я бачу, що ринок перестало трусити десь із жовтня 2022 року. 2023 рік в плані бізнесу виявився більш стійким — так, не можна сказати, що була абсолютна стабільність, адже все сьогодні залежить лише від бойових дій на фронті. Але те, що ринок перестало різко колихати — це 100%.

Що відбувається у ритейлі

Звичайно, ритейл ще не повертається до довоєнних показників, і взагалі про це поки не варто говорити. Але зрушення в товарообігу ми явно бачимо, бачимо попит від орендарів, які готові інвестувати в нові магазини, товари, маркетинг. Тому, відштовхуючись від цього попиту, ми й самі вирішили оновлювати ТРЦ, відкривши 1 грудня ще додаткових 30-35 тис. м².

Так, це виклик, адже ніхто наразі не може сказати, як розгортатимуться бойові дії, наскільки сильними виявляться ракетні обстріли взимку, як спрацює ППО тощо. Але рухатися потрібно, ритейлу важливо зараз шукати нові шляхи для забезпечення рентабельності.

За останні два роки я особисто бачив, як багато підприємств змушені були призупинити свою діяльність або повністю перебудувати її, щоб адаптуватися. І це факт — сьогодні заробляє і створює робочі місця лише той, хто адаптується, а не стоїть на місці.

Але також вважаю: якщо ритейл сьогодні має можливість працювати та розвиватися завдяки військовим на фронті, то й допомога має бути зворотною. Тобто, ми зобов’язані, окрім податків:

  • Налагодити постійний фінансовий потік допомоги на фронт.
  • Надавати матеріальну допомогу у вигляді товарів, таких як продукти харчування, одяг, медикаменти, транспорт та обладнання.
  • Надавати волонтерську допомогу, залучаючи співробітників до цієї діяльності.
  • Постійно використовувати площу магазину як майданчик для збору донатів.

Повернення «Сільпо» в Blockbuster — хороший сигнал для ритейлу

Так, і те, що повертається магазин, який було законсервовано після вторгнення рф, — також хороший сигнал для ритейлу. Це, до речі, буде найбільший магазин, відкритий мережею «Сільпо» в період війни. Його загальна площа — 4370 м².

QuoteПовернення такого великого гравця ритейлу в Blockbuster Mall багато про що, на мою думку, говорить. Насамперед — про стабілізацію ринку.

ТОП-5 порад ритейлу, який адаптується

Дозволю собі дати кілька порад підприємцям, які наразі відкривають офлайнові магазини, тому що кожного дня стикаюся із внутрішньою кухнею торгівлі, бачу зсередини бізнес-процеси:

  • Гнучкість у відносинах з постачальниками та виробниками. Війна суттєво вплинула на ланцюжки постачання. Ретельно оцінюйте свої договори та будьте готові до швидкої зміни постачальників. Розгляньте можливості локального постачання для зменшення ризиків. Неодноразово бачив, коли ритейлеру просто нічого продавати, тому що доставка виявилася довгою (понад 2 місяці). У вас завжди має бути запасний варіант.
  • Структуризація асортименту. Усі дослідження говорять про те, що кількість продажів у багатьох категоріях не змінилася, змінився лише споживчий кошик та покупки стали більш раціональні, а не імпульсивні. Зважайте на це.
  • Інвестуйте в онлайн, а в ТРЦ організуйте презентації товару та самовивіз. Це про диверсифікацію продажів та створення для покупця мультиканального досвіду. Офлайн та онлайн ідеально працюють в зв’язці, якщо побудувати грамотну стратегію.
  • Організовуйте колаборації з іншими бізнесами. Співпраця з іншими ритейлерами допомагає нині прогресувати багатьом гравцям. Домовтеся, скоординуйте свої дії, зверніться до команди ТРЦ, щоб вам допомогли і запропонували варіанти активностей. Раджу також дивитися в бік нішевих асоціацій, типу RAU тощо. Не нехтуйте нетворкінгом.
  • Зробіть приблизний аналіз можливих сценаріїв. Хоча б просто подумайте про це — якими будуть ваші дії в бізнесі, наприклад, якщо будуть затяжні повітряні тривоги?

Оновлення Blockbuster Mall — це ризик?

З одного боку, так, тому що неможливо прогнозувати, як далі розвиватимуться події. Але я впевнений, що зараз оновлення має значення, тому що це:

  • Стимулювання економіки. Нові робочі місця, можливість ритейлерам-орендарям працювати, коли економіка потребує додаткової підтримки.
  • Можливість організації волонтерських активностей. Ми постійно використовуємо площу ТРЦ як місце для збору гуманітарної допомоги та збору коштів для ЗСУ. Нові квадратні метри — це більше можливостей для волонтерства.
  • Забезпечення життєвих потреб. ТРЦ, як майданчик, надає населенню доступ до необхідних ресурсів (ліки, продукти харчування та ін). Окрім того, зважайте на психологічний стан — хто б що не казав, але важливо створювати місця для відпочинку та психологічної розрядки.

В будь-якому разі, я особисто налаштований оптимістично і впевнений, що оновлення найбільшого ТРЦ в країні на фоні стабілізації ринку — вкрай важливе.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]