Facebook Pixel

Секрети потужної стратегії: 4 кроки до успішного планування і реалізації

Віктор Андрухів
співзасновник Fibermix та Savex Minerals

Курс бізнесу прокладає стратегія. Призначення стратсесії – викристалізувати цілі і основні пріоритети на майбутнє. Звіритися, чи компанія рухається у вірному напрямку відповідно до глобальної стратегії, візії та місії бренду.

Також стратегічна сесія – це ключовий інструмент, що дозволяє синхронізувати бачення команди та керівництва з поточною реальністю.

Немає універсальної дати чи ідеального періоду для стратсесій, це залежить від самих бізнесів. Деякі дозволяють орієнтуватися на загальні ринкові тенденції, тоді стратсесію проводять зазвичай у листопаді-грудні. Інші – залежать від ключових клієнтів і часто прив'язані до їхніх планів та бюджетів. В такому разі сесії проводять на початку року, у січні-лютому, після того, як клієнти скоригують свої плани та бюджети.

А ось кількість стратсесій – має значення.

Раніше стратегічні сесії проводилися лише раз на рік, однак у сучасних умовах ми не можемо дозволити собі планувати на такий тривалий період. Якщо виникає необхідність кардинально змінити стратегію – чекати для таких змін просто неможливо. Тому, окрім основної річної сесії, варто проводити проміжні щокварталу для коригування курсу компанії.

Як підготуватися до стратсесії, аби вона пройшла найбільш ефективно?

1. Залучити і мотивувати команду

На мою думку, найбільш ефективні сесії ті, які базуються на участі кожного співробітника. В нашому випадку залучаємо всіх працівників офісу, а також ключових представників виробництва: бухгалтерію, фінансового директора, головного бухгалтера, менеджерів з продажу, логістів та HR-фахівців. Кожен готує презентацію за своїм напрямом роботи і самостійно демонструє досягнення перед всім колективом.

Спочатку до цього підходу ставилися скептично: багато хто вважав, що їхня робота, наприклад, у логістиці, не заслуговує на окрему презентацію. Але це не так! Важливо донести команді, що внесок кожного – частина успіху і немає маленьких справ.

Також варто продемонструвати команді, що їхні досягнення помічають. А тому за результатами презентацій можна розподілити фінансові бонуси, або надати додаткові дей-офи.

Якщо співробітник погано підготувався до стратегічної сесії, це може бути сигналом для HR. Важливо ретельно з'ясувати причини такої поведінки – чи це незадоволеність зарплатою, проблеми в колективі, чи особисті труднощі, що впливають на роботу. Варто вчасно ідентифікувати такі фактори та за можливості надати підтримку.

Попередити саботаж, навіть у підготовці до стратсесії, – важливий елемент успішної командної роботи. Співробітники, які несерйозно ставляться до своїх завдань, можуть впливати на загальну атмосферу під час презентацій, демотивувати інших.

2. Обрати модератора, який зможе позитивно вплинути на робочу атмосферу

Раніше ми залучали зовнішні організації для проведення стратегічних сесій, проте цей підхід не виправдав себе. Колектив негативно сприймав сторонніх, це призводило до дискомфорту і опору. Тому ми переглянули підхід до проведення стратегічних сесій.

Зараз головну роль у проведенні стратсесій виконує внутрішній HR-фахівець. Його ключове завдання – підтримка здорового мікроклімату в колективі. Також він допомагає підготуватися до стратсесій, передає співробітникам узгоджені з керівництвом питання, на основі них команда і готує свої презентації.

Без залучення зовнішнього модератора вся команда бере участь у процесі обговорення на рівних. Співробітники відчувають себе частиною команди, критика сприймається краще, відбувається вільний обмін ідеями.

3. Спілкуйтеся з командою і діліться інформацією

Важливо, щоб співробітники були в курсі поточних справ компанії та у презентаціях могли спертися на реальні показники. Варто ділитися загальними тенденціями, такими як обсяги обігу, доходи та витрати компанії. Це дозволяє команді краще розуміти загальну картину та орієнтуватися у поточній ситуації. А також мінімізує вплив чуток і дезінформації. Особливо важливо ділитися інформацією не лише в успішні періоди, але й у складні часи.

4. Звісно, перегляньте цифри!

Ми аналізуємо плани та результати, оцінюючи, які цілі були досягнуті, а які – ні, та з яких причин. Це дозволяє вирішити, які завдання потрібно трансформувати або перенести на наступний період, а від яких варто відмовитися. Кожен крок супроводжується аналізом динаміки ринку, тенденцій і зовнішніх факторів, що впливають на нашу діяльність.

На основі цього аналізу ми розробляємо нові плани з урахуванням поточних обставин, розуміючи, що протягом кварталу або раніше можуть виникнути коригування. Хоча інколи доводиться відхилятися від курсу через зовнішні загрози, війну та нестабільність, проте фундаментальні речі, які визначають довгострокову стратегію, залишаються стабільними: цілі та візія компанії.

Кожного року після великої стратегічної наради ми також проводимо підсумкову сесію у вузькому колі топменеджерів. Вона дозволяє оптимізувати дані, отримані від команди, і викристалізувати наступні кроки – сформувати стратегію.

Наслідки успішної стратсесії це, перш за все, чітке розуміння стратегічних цілей компанії на певний період. Під час таких сесій команда і керівники синхронізують свої бачення, роблять висновки на основі всіх презентацій. Успішна підготовка до великої наради визначає, наскільки ефективно пройде сесія, а значить – точність і чіткість майбутньої стратегії і реалізації мети компанії.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]