Facebook Pixel

Навіщо бізнесу соціальні проєкти

Дарина Чепинога
Керівниця соціального проєкту Сircle of Toys

Ми живемо в епоху активного розвитку підприємництва. Конкуренція дуже велика. Щоб виділитися на фоні інших компаній та потрапити в саме серце своїх клієнтів, сучасному бізнесу вже недостатньо просто виробляти якісний продукт.

За даними Forrester Research, 52% споживачів при виборі бренду враховують цінності та переконання, які він просуває. Ба більше: дослідження Cone Communications виявило, що 87% покупців придбають товар компанії, якщо вона виступає за проблему, яка їх непокоїть.

Що дає корпоративна соціальна відповідальність

Щорічно компанії зі списку Fortune 500 виділяють більше 20 мільярдів доларів на корпоративну соціальну відповідальність (КСВ). Тобто на проєкти, спрямовані не на отримання прибутку, а на суспільне благо. Та вочевидь, йдеться не тільки про альтруїзм. Вкладаючи гроші в такі ініціативи, компанії отримують чимало зиску.

А саме:

  • Зростає лояльність клієнтів, збільшуються продажі. Одне з досліджень показало, що 69% компаній заявили про збільшення продажів після впровадження КСВ ініціатив.
  • Зростає лояльність та залученість співробітників, посилюється бренд роботодавця, особливо в очах молодих спеціалістів. За даними Recharity, 77% мілленіалів обирають роботодавця, зважаючи на дотримання КСВ. А 88% HRD переконані, що волонтерські програми сприяють залученню та утриманню цінних кадрів у компанії.
  • Компанія покращує свій імідж і посилює вплив. Відомо, що 90% компаній, які співпрацюють з авторитетними неприбутковими організаціями, зазначили, що це зміцнює позиції їхнього бренду на ринку.

І це далеко не повний список того, що дає КСВ.

Як бачимо, коли бізнес фокусується не лише на зароблянні грошей, але й прагне бути корисним суспільству, це зрештою вигідно для всіх.

В чому суть КСВ

Корпоративна соціальна відповідальність – явище, яке стало масовим в багатьох західних країнах ще у 80-х. В українському бізнес-середовищі про КСВ серйозно заговорили зовсім нещодавно. Недивно, що й досі в багатьох компаніях до кінця не розуміють сутність цього явища.

За офіційним визначенням Європейської Комісії, корпоративна соціальна відповідальність – концепція, згідно з якою компанії інтегрують соціальні та екологічні питання у свою комерційну діяльність та взаємодіють із заінтересованими сторонами на добровільній основі.

Для європейських компаній традиційним є трактування КСВ як здатності і бажання бізнесу займатися не лише питаннями, пов’язаними з виробництвом, продажем товарів і послуг, але і благополуччям суспільства тієї країни, в якій компанія працює. Тут доречно згадати концепцію базової бізнес-стратегії, яка говорить, що бізнес не може процвітати, якщо суспільство, з яким він пов’язаний, занепадає.

КСВ в умовах війни

Та як будувати КСВ-стратегію під час війни? Який формат вибрати, щоб бути корисним для суспільства і привернути увагу споживачів?

Вочевидь, найбільшого ефекту можна досягти завдяки проєктам, що відображають сьогоднішні цінності суспільства. Допомога армії та людям, які постраждали від російської агресії – обов’язок кожної компанії, яка хоче і далі розвивати свій бізнес в Україні. Наприклад, ви можете збирати донати, закуповувати необхідне знаряддя та в цілому бути залученим у проєктах, спрямованих на оборону та підтримку країни.

Якщо ви займаєтесь виготовленням харчових продуктів, то можете допомагати гуманітарними наборами, а якщо ваш бізнес пов’язаний із дітьми, логічно буде сприяти, скажімо, реконструкції дитячих садків.

Якщо ваша діяльність різноманітна і ви не знаєте, з чого почати, розгляньте проєкти, які знайдуть відгук у багатьох, такі як: допомога ветеранам, літнім людям, дітям або тваринам.

Розповім на прикладі нашого проєкту, який було запущено 3 місяці тому – https://circleoftoys.online/. Ми створили платформу, на якій родини, що потребують підтримки, можуть розміщувати заявки на іграшки для своїх дітей. А всі небайдужі – висилати дітям в подарунок саме те, про що вони мріють. Наразі на платформі 27 000 заявок від українців, які не мають можливості купувати іграшки через скруту. За цей час нам вдалося залучити 5000 людей, готових допомогти. Звісно, така кількість тих, хто може надіслати іграшки, є досить великою, але порівняно з кількістю запитів – цього недостатньо.

Підтримати такий проєкт може будь-хто, хто має бажання та можливість. Долучитися можуть як компанії, навіть якщо їхній бізнес не пов'язаний з дитячими товарами, так і приватні особи.

Після того, як ви визначилися з напрямком, слід скласти план і вирішити, як ви будете реалізовувати свій проєкт і доносити інформацію про нього своєму споживачеві.

Про комунікацію поговоримо вже скоро. А поки що: допомагайте людям, підтримуйте армію, впроваджуйте КСВ у плани свого розвитку, адже зараз будь-яка допомога важлива.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]