Статей витрат в бізнесі завжди багато. Але саме від того, як підприємець розпоряджається доходами, залежать ефективність, перспективи і навіть майбутня доля його справи. Адже тільки дійсно ефективний бізнесмен витрачає гроші, аби заробити ще більше грошей.
Тобто гроші мають працювати.
Куди бізнесмени вкладають зароблені гроші: результати опитування
Згідно з результатами опитування аудиторії, що провели на базі бізнесового ТГ-каналу, 54% підприємців раціонально чинять із власними прибутками й обирають в першу чергу стабільність та розвиток бізнесу. І це доволі позитивна тенденція. Та розглянемо отримані відповіді більш детально.
14% опитаних реінвестують прибутки (крім власної зарплати) у сам бізнес
Це той відсоток підприємців, які вже подолали точку беззбитковості. Залучаючи власні кошти, вони зростають та нарощують сили. Масштабуються, долучають нових людей у команду або збільшують об'єми товарообігу. Відбувається логічний та позитивний процес розвитку компанії з реінвестиціями прибутку.
15% витрачають на себе все, що залишається з операційних витрат бізнесу
І це цілком нормально, але якщо не повсякденна практика. Адже дійсно трапляються життєві ситуації, що потребують максимальних фінансових витрат. Тож кошти залучаються не в бізнес, а на власні адекватні! потреби (покупка авто, нерухомості, необхідної техніки). У разі постійної фінансової нестриманості підприємець досить швидко збанкрутує.
20% вкладають (крім власної зарплати) гроші в інші проєкти
Хороші показники сталого бізнесу. Через певні обмеження ринку (кількість клієнтів, швидкість повернення грошей, неможливість подальшого масштабування) підприємці не мають потреби реінвестувати значну кількість прибутків у свій бізнес. Свої гроші вони вкладають в інші проєкти, аби отримувати паралельно стабільний прибуток. Варіантів безліч – молодше партнерство, перспективні стартапи, купівля нерухомості тощо. Це вже рівень обізнаних досвідчених людей, які, попри можливі ризики, розуміють, що гроші мають рухатись та працювати.
20% формують фінансову подушку з прибутків
Власне це наша національна традиція, сформована з гіркого досвіду кількох поколінь, що пережили економічні кризи.
В Україні в цю умовну «подушку» відкладається у кілька разів більше, ніж у Європі. Тож показники у 20% є цілком адекватними, враховуючи обставини сьогодення. Цифри говорять про невпевненість людей у державі та у власному майбутньому. Адже розмір фінансової подушки залежить від подій в країні та соціальної захищеності населення.
31% не отримують прибутків і працюють в «нуль»
Це доволі звична історія для компаній, що працюють менше двох років. І статистика ця позитивна, адже не мати збитків – вже велике досягнення. Особливо за воєнних українських реалій.
Короткий висновок
Насправді маємо хорошу тенденцію – більш ніж половина підприємців розділяють свою «зарплату» на проєкти та прибутки бізнесу. А самі доходи або реінвестують, або направляють до власного «страхового фонду». З цього, власне, і формується стабільність бізнесу.