Навіщо в Херсонський порт покликали іноземних підприємців

Олександр Паращій
керівник аналітичного департаменту Concorde Capital

Концесія Херсонського морського порту, яка запланована наступного року, означає, що туди прийде фактично інвестор. Саме він і візьме на себе певні ризики, пов’язані з цим підприємством.

Натомість він платитиме державі певну, скажемо так, орендну плату, яка буде визначатися унаслідок тендера. Також він буде зобов’язаний внести інвестиції, які теж будуть обговорені на тендері.

Що це дасть підприємству? Принаймні держава не зазнаватиме збитків: якщо ми подивимося на Херсонський морський торговельний порт, то останні два роки він фактично був збитковим.

Telegram Logo
Що це дасть підприємству? Принаймні держава не зазнаватиме збитків.

Раніше ситуація була інакшою. Наприклад, у 2015 році Херсонський морський порт мав операційний прибуток близько $2 млн, в 2016 році це вже був $1 млн, а з 2018 році — уже тільки збитки.

I фактично держава витрачала кошти на те, щоб його утримувати. Концесіонер, я гадаю, зможе вирішити цю ситуацію – інвестувати в інфраструктуру, збільшити суттєво перевалку на цьому порту і відповідно заробляти та ділитися частиною заробітку з державою.

Контекст

  • Минулого тижня визначилися бажаючі взяти в концесію «Херсонський морський торговельний порт». У конкурсі планують брати участь турецька Busserk Liman Isletme Loj, грузино-швейцарська «Рісоіл-Херсон», а також українські «Укрморпорт» і «Спеціальна компанія Морський порт Херсон».
  • У цих компаній є місяць для уточнення своїх пропозицій. Переможців конкурсу оголосять у середині січня наступного року.
Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини