До підпису «Де дорога?«, розміщеному в соцмережах послом Канади Романом Ващуком після відвідування Черкаської області, варто було б додати нову — від Turkish Airlines — з питанням «Де смуга?»
Поломки Gulfstream G150 і Boeing 737 на злітно-посадковій смузі у Міжнародному аеропорту «Одеса» протягом одного дня 21 листопада нагадують анекдот про дві кульки, одну з яких поламали, а другу — загубили.
Теоретично, в аеропорту є дві смуги. Стару, яку використовують зараз, не ремонтували роками. Саме через її стан з Одеси ще у 2008 році пішов Wizz Air. Компанія відновила рейси тільки в листопаді цього року, хоча раніше запевняла, що повернеться лише після запуску нової смуги. А вона поки що не готова.
«За попередніми висновками фахівців, причиною інциденту став сильний боковий вітер (до 17 м/с)», — йдеться в офіційній заяві аеропорту.
Смуга — у робочому стані, запевняють там. Таким чином робота аеропорту буде зупинена лише до того часу, поки турецькі інженери не відтягнуть з неї пошкоджений боїнг.
Насправді злітно-посадкова смуга в аеропорту «Одеса» — дійсно в поганому стані, і про це відомо вже 10 років, говорить джерело , близьке до керівництва аеропорту. За цей час її періодично латали, але це мізер на тлі її реального зносу. Нову смугу почали будувати наприкінці листопада 2017 року, але досі не завершили.
Фінансування будівництва нової смуги закладено в бюджет, і обладнання вже замовлено. Але воно їде до 10 місяців, тому процес затягнеться мінімум до травня наступного року, неофіційно визнають в аеропорту.
Незважаючи на те, що в четвер, 21 листопада, справді були складні метеорологічні умови — сильний боковий вітер з можливим зледенінням (точні причини мають встановити фахівці), дві аварії за один день свідчать, що справа не тільки у поганій погоді.
У такій ситуації аеропорт відразу після евакуації літака не можна відкривати, підкреслює експерт. Державіаслужба повинна була би припинити всі перельоти, створити комісію з розслідування інцидентів і встановити придатність смуги до експлуатації. Також не завадить з'ясувати, чи є можливість в екстреному режимі запустити нову смугу.
«У нас все інакше — вранці занесуть грошей кому треба, і почнуть відразу після обіду літати», — вважає джерело.
Сьогодні у Херсоні розмитнили турецьке обладнання, яке дозволить в Одесі відтягнути в сторону Boeing 737 і почати його ремонтувати. Після чого перельоти обіцяють відновити.
Гроші та ризики зупинки перельотів
Тут важливо розуміти, що ми отримуємо не тільки черговий удар по репутації.
«Турецька страхова компанія виставить аеропорту «Одеса» такий рахунок, що мало не здасться. Це так само, як би ви залили сусідів — вам треба відразу до них бігти і вирішувати на місці. Страхова вздує аеропорт по повній. Залишається радіти, що обійшлося без постраждалих, а бог з нею, технікою», — говорить джерело
.
При цьому, якщо сама Державіаслужба не обмежить роботу аеропорту, турецьке агентство цивільної авіації може скасувати свої рейси, поки не переконається, що злети і посадки безпечні. А їх перельоти складають не менше 40% авіапотоку по Одесі. Також невідомо як на інциденти відреагує той же Wizz Air і інші авіаперевізники.
Навіть якщо перельоти не припинять, інцидент може виявитися не останнім. А наслідки — не обов'язково обмежаться поломкою передньої стійки шасі.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора