Facebook Pixel

На приватизацію зараз виставляються сотні об'єктів: як узяти участь в аукціоні

Після 24 лютого всю приватизацію в Україні було зупинено. З 1 вересня відновився продаж об'єктів малої приватизації. Як і раніше, вона відбувається на електронних аукціонах системи «ProZorro. Продажі», але за оновленими правилами. Зміни запроваджено законом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння процесам релокації підприємств в умовах воєнного стану та економічного відновлення держави».

Мала приватизація: що виставляється на продаж

До об'єктів малої приватизації належать підприємства та майно, що перебувають у держвласності, вартість яких не перевищує 250 млн грн.

До продажу ці об'єкти готує ФДМ. Завантажити перелік об'єктів малої приватизації станом на 08.09.2022 року можна тут.

У вересні продажі розпочали зі спиртзаводів, до кінця 2022 року буде виставлено ще майже 150 інших об'єктів – від рухомого та нерухомого майна до заводів, що не працюють.

Уся інформація про об'єкти доступна на сайті ФДМ або «ProZorro.Продажі».

Фонд також надає доступ до віртуальних кімнат даних (ВКД) за більшістю об'єктів приватизації, які зазвичай містять установчі, дозвільні, організаційні, операційні, претензійно-позовні та правовстановлювальні документи, документи з праці, фінансову звітність і договори.

Інструкція з використання віртуальних кімнат даних (відео)

Як придбати об'єкт приватизації

Усі об'єкти приватизації продаються винятково через електронні аукціони ProZorro.Продажі. Принцип простий: хто запропонував найбільшу ціну на аукціоні, той має право купити об'єкт.

Система «ProZorro.Продажі» – дворівнева. Це означає, що ProZorro адмініструє систему, до якої підключено кілька десятків авторизованих майданчиків, що супроводжують учасників аукціонів (продавців і покупців).

Продавці заводять лот у систему через один із майданчиків, і він автоматично з'являється на всіх інших.

Потенційний покупець реєструється на аукціон через будь-який майданчик. Під час подання заяви на участь в аукціоні потрібно:

  • завантажити необхідні документи, зазначені у вимогах до учасників;
  • сплатити гарантійний і реєстраційний внесок;
  • подати цінову пропозицію на торги.

До завершення торгів організатор не взаємодіє з покупцем і не знає, хто бере участь в аукціоні. Перевірка документів учасника здійснюється після проведення аукціону.

Як придбати об'єкт малої приватизації

Як придбати об'єкт малої приватизації

Як проходять онлайн-аукціони з приватизації в системі «ProZorro.Продажі» за новими правилами

Під час дії воєнного стану приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється в такому порядку:

1. Для формування інформаційного повідомлення необхідно, щоб до органу приватизації надійшов лист від потенційного покупця про зацікавленість у відповідному об'єкті, включеному до списку таких, що підлягають приватизації. Щодо цього об'єкта ухвалюється рішення про приватизацію та створюється аукціонна комісія.

2. Аукціонна комісія розробляє умови продажу об'єкта.

3. Протягом 3-х робочих днів після затвердження умов продажу об'єкта орган приватизації публікує повідомлення про приватизацію об'єкта в системі «ProZorro.Продажі», на офіційному сайті ФДМ або його територіального підрозділу.

4. Аукціон проводиться протягом 20 – 25 днів після публікації інформаційного повідомлення. Потенційні покупці мають право оглянути об'єкт приватизації та ознайомитися з кількісними та якісними характеристиками.

5. Для участі в аукціоні потенційні покупці подають необхідні документи. Заяви та документи можна подавати в електронній формі за підписом КЕП.

6. Розмір гарантійного внеску становить 20% стартової ціни лота. Якщо два аукціони з продажу цього об'єкта не відбулися через дискваліфікацію переможця, то гарантійний внесок підвищується до 50% стартової ціни об'єкта приватизації або 30 розмірів мінімальних заробітних плат на 1 січня року, у якому оприлюднюється інформаційне повідомлення.

7. Після завершення аукціону:

  • переможець і оператор електронного майданчика підписують протокол про результати аукціону протягом 4 днів із дня формування протоколу;
  • орган приватизації перевіряє документи переможця та затверджує протокол про результати аукціону протягом 7 робочих днів із моменту його формування.

Сторони підписують протокол своїми КЕП, за винятком випадків, коли на паперовій формі протоколу наполягає переможець аукціону.

8. Протягом 20 робочих днів із дня формування протоколу про результати аукціону переможець сплачує вартість продажу об'єкта.

Частина гарантійного внеску, що залишається після вирахування плати за участь в аукціоні, зараховується під час розрахунку за об'єкт приватизації.

9. Договір купівлі-продажу укладається після сплати в повному обсязі ціни продажу об'єкта протягом 25 робочих днів із дня формування протоколу. На вимогу покупця договір може бути укладено в електронному вигляді.

10. Отримання переможцем аукціону дозволу на концентрацію не вимагається, якщо суму, еквівалентну 4 млн. євро, станом на останній день фінансового року не перевищують:

  • вартість активів об'єкта приватизації;
  • обсяг річної реалізації товарів в Україні об'єкта приватизації;
  • вартість продажу об'єкта приватизації.

11. Право власності на об'єкт переходить до покупця після укладання договору купівлі-продажу та підписання акта приймання-передачі.

12. Якщо аукціон не відбувся, зокрема в разі відмови переможця аукціону від підписання протоколу аукціону, договору купівлі-продажу, а також сплати ціни продажу, то проводяться повторні аукціони.

Подякувати 🎉