Facebook Pixel

Як Fujifilm намагається задовольнити попит на цифрові камери, який несподівано зріс

Протягом багатьох років японська Fujifilm відходила від свого традиційного бізнесу фотокамер, щоб зосередитись на охороні здоров'я. Але минулого року їй довелося скоригувати свої плани, щоб задовольнити несподівано високий попит на цифрові ретро-тематичні камери X100. Цей фотоапарат вартістю 1599 доларів високо цінують молоді шанувальники соціальних мереж за його зовнішній вигляд та передові функції, пише Reuters. Модель X100 виявилася настільки популярною, що у фінансовому році, що закінчився у березні, саме підрозділ обробки зображень, що включає камери, зробив найбільший внесок у рекордно високий прибуток компанії. На цей підрозділ припало 37% операційного прибутку у 2023 фінансовому році порівняно з 27% роком раніше.

Компанія збільшила виробництво в Китаї, щоб подвоїти обсяг випуску моделі X100VI, яка дебютувала в березні цього року.

Заснована 90 років тому, компанія Fujifilm протягом десятиліть конкурувала з лідером фотокіноіндустрії Kodak, перш ніж у 2001 році нарешті випередила його з продажу. Однак тріумф виявився недовгим, оскільки плівкова індустрія невдовзі звалилася, а цифрові камери стали стандартною функцією мобільних телефонів.

Динаміка операційного прибутку Fujifilm та його структура

Динаміка операційного прибутку Fujifilm та його структура

Щоб вижити, Fujifilm використала свій досвід у області фотоплівки та її обробки, щоб перейти на програми для охорони здоров'я. Цю ж стратегію ухвалили її конкуренти Canon та Olympus. Fujifilm не відмовилася від своїх камер, але скоротила 5000 робочих місць у плівковому підрозділі та перенесла більшу частину виробництва до Китаю.

Компанія прогнозує, що зростання продажів у сегменті візуалізації уповільниться з 14,5%, до 2,2% у 2024 фінансовому році, а операційний прибуток знизиться на 1,9%. Аналітики вважають ці оцінки консервативними.

«Ми бачимо ризик погіршення прогнозів у сфері охорони здоров'я та бізнес-інновацій, але значне зростання у сфері візуалізації», — написав аналітик Jefferies Масахіро Наканоміо 6 червня.

Чому повертається попит на фотокамери

Модель X100 з'явилася на світ у 2011 році у спробі врятувати підрозділ Fujifilm з виробництва професійних камер. За словами фотолюбителів, її привабливість корениться у ностальгії.

«Зовнішній вигляд пристрою був досить революційним, що саме собою іронічно, адже він просто імітує плівкову камеру», – сказав Марк Кондон, засновник сайту Shotkit, присвяченого обладнанню для фотозйомки.

Fujifilm X100

Fujifilm X100

За словами токійського письменника-культуролога У. Девіда Маркса, ключовою концепцією ретро-технологій є «тертя», коли користувач поєднується з продуктом за допомогою фізичного дотику та взаємодії.

«Смартфони настільки спростили фотографування, що знецінилася фотографія, – сказав Маркс, автор книги «Статус і культура». – Повернення до фізичних камер створює додаткове тертя, яке повертає почуття цінності повсякденному фотографуванню».

З поновленням подорожей після пандемії різко зріс попит на камери, а впливові особи в Instagram, TikTok та інших соціальних мережах перетворили X100 на символ статусу.

«Важливо мати гарну камеру, яка надихає брати її в руки та знімати, – сказав Бенджамін Лі, який має на TikTok понад 600 000 підписників. – Серія X100 – це, по суті, модний аксесуар, крім того, що це чудова камера».

Проблема доступності залишається

Вживані X100 продаються на аукціонах за ціною, що в кілька разів перевищує їхню роздрібну ціну, а для фанатів, які чекають на замовлення, існують онлайн-дошки оголошень.

Генеральний директор Fujifilm Тейчі Гото натякнув, що він радий збереженню обмежених поставок, вказавши на камери німецького бренду Leica як на зразок підтримки преміальної вартості. «Було б дуже прикро виробляти занадто багато і знижувати ціну», – сказав він на презентації річних доходів компанії 9 травня.

Але довгі списки очікування та високі ціни можуть направити клієнтів до конкурентів, таких як Canon G7X та Ricoh GR series, сказав інфлюенсер Лі. Днями Ricoh оголосила про випуск своєї першої плівкової камери за останні 20 років – Pentax 17.

Подякувати 🎉