Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Як платнику податків офіційно заявити про неможливість виконувати свої зобов'язання

Як діяти платникам податків в умовах війни

Як діяти платникам податків в умовах війни

В умовах війни в Україні багато платників податків з об'єктивних причин не можуть виконувати свої обов'язки в повному обсязі. Щоб уникнути санкцій, вони можуть повідомити про це податківців.

Днями набрав чинності Порядок підтвердження можливості/неможливості виконання платником податків своїх обов'язків у період війни – його опублікували 6 вересня в «Офіційному віснику України». Порядок запроваджено наказом Мінфіну № 225 від 29.07.2022 року.

Порядок діє до скасування в Україні воєнного стану.

Документ визначає порядок підтвердження неможливості своєчасного виконання податкового обов'язку;

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
  • дотримання строків сплати податків і зборів;
  • подання звітності;
  • реєстрації у відповідних реєстрах податкових чи акцизних накладних, розрахунків коригування;
  • подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки та обсяг обігу пального або спирту тощо.

Дія Порядку поширюється на:

Підписуйтесь на нас в Google News!
  • фізичних осіб (ФОП) – резидентів України, зокрема самозайнятих осіб;
  • юридичних осіб (резидентів і нерезидентів України) та їхні відокремлені підрозділи.

Що мають робити юридичні особи

Підставами неможливості виконання юридичними особами та їхніми відокремленими підрозділами податкових обов'язків (зокрема обов'язків податкових агентів) є:

  • втрата (знищення) чи неможливість використання первинних документів, комп'ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій;
  • можливість витоку інформації про обсяги та місця зберігання пального чи спирту;
  • відсутність у платника податків посадових осіб, уповноважених вести бухгалтерський облік;
  • перебування (податкова адреса, фактичне перебування, розміщення виробничих потужностей тощо) на території тимчасово окупованого населеного пункту або в якому ведуться бойові дії;
  • інші обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини), що підтверджено документально.

Що мають робити фізичні особи

Підставами неможливості виконання фізичною особою (ФОП), зокрема самозайнятою особою, податкових обов'язків є:

  • перебування на території населеного пункту, який є податковою адресою платника, у якому ведуться бойові дії (заблокований або тимчасово окупований);
  • перебування на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров'я (зокрема іноземних) у зв'язку з пораненням (контузією, травмою, каліцтвом), пов'язаним із виконанням обов'язків військової служби, у відпустці через хворобу або для лікування після тяжкого поранення за висновком військово-лікарської комісії;
  • призов на військову службу під час загальної мобілізації або перебування в підрозділах територіальної оборони;
  • належність до працівників правоохоронних органів, військових або працівників ЗСУ, Національної гвардії, СБУ та інших військових формувань;
  • відсутність (смерть, визнання безвісно відсутнім тощо) осіб, на яких покладається обов'язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податків;
  • втрата (знищення або псування) первинних документів, комп'ютерного та іншого обладнання внаслідок бойових дій, або перебування їх на територіях, на яких ведуться бойові дії, заблоковано або тимчасово окуповано;
  • неможливість використовувати чи вивезти документи, комп'ютерне та інше обладнання внаслідок ведення бойових дій;
  • використання чи вивезення документів, комп'ютерного чи іншого обладнання, пов'язані з ризиком для життя чи здоров'я платника податків;
  • можливість витоку інформації про обсяги та місця зберігання пального чи спирту;
  • інші обставини непереборної сили, підтверджені документально.

Подання заяви

Заяву про відсутність можливості виконати податковий обов'язок необхідно подати до 30 вересня 2022 року включно. Якщо подати таку заяву зараз немає можливості (платник перебуває на тимчасово окупованій території, немає зв'язку, втрачено техніку та кваліфікований електронний підпис), це можна буде зробити протягом 60 днів після відновлення такої можливості.

Платники податків подають до органу контролю заяву та документи в електронній формі через Електронний кабінет або в паперовій формі до органу контролю за місцем податкової адреси або до будь-якого сервісного центру органу контролю. Також можна надіслати пакет документів поштою з повідомленням про вручення.

У додатках до Порядку наведено перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків (юридичної чи фізичної особи) своєчасно виконати податковий обов'язок, зокрема обов'язок податкового агента.

Розгляд заяви платника податків

Заява платника податків розглядається органом контролю протягом 20 календарних днів із дня, наступного за днем їхнього отримання з можливістю продовження строку розгляду.

Орган контролю може попрохати заявника подати додаткові документи.

Попереднє рішення має бути направлено платнику податків протягом 20 календарних днів.

Коментарі

Всі новини