Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Український бізнес став краще оцінювати свої перспективи – дослідження

Український бізнес у час війни. Фото: УНІАН

Український бізнес у час війни. Фото: УНІАН

Українські бізнесмени покращили свої очікування й стали рідше закривати підприємства. Такий інтегральний висновок зробили в «Інституті економічних досліджень і політичних консультацій» (ІЕД) за результатами другого щомісячного опитування підприємств, проведеного в червні. Метою проєкту є оперативне збирання інформації про поточний стан економіки на рівні підприємств.

Основне з результатів:

  • 8% підприємств припинили роботу в червні (у травні було 10%);
  • 44,9% підприємств скоротили виробництво (було 70,5%);
  • рівень невизначеності на наступні 3 місяці зменшився вдвічі – втричі;
  • частка підприємств, які очікують поліпшення в наступні 6 місяців, збільшилася з 38,7% до 46,1%, тоді як частка песимістів зменшилася з 35,9% до 28,8%;
  • рівень невизначеності все ще залишається високим: 43,3% не змогли дати прогноз щодо змін фінансово-економічної ситуації, а 43,6% — щодо загальноекономічної ситуації;
  • зросла частка підприємств, які припиняли експорт через війну, але відновили його – з 9% до 20%;
  • з-поміж головних проблем бізнесу все ще залишаються логістичні труднощі, брак пального та зростання цін.

Проблеми українського бізнесу під час війни

У червні для опитаного бізнесу найбільшою проблемою став брак палива — про нього повідомили 74% підприємств. Ця частка суттєво зросла проти травня, коли було 54%.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

На другому місці з досить великим відривом розмістилася проблема зростання цін на сировину чи матеріали. На неї вказали 57% (у травні було приблизно стільки).

slayd-21.jpg

Половина підприємств (51%) повідомили про складнощі з перевезенням сировини або готових товарів Україною (у травні було 44%).

Підписуйтесь на нас в Google News!

Бізнес різних розмірів стикається з проблемами, спричиненими російською агресією, по-різному. Наприклад, мікропідприємства відрізняються від бізнесу більшого розміру тим, що лише для цієї категорії проблема браку палива не вийшла на перше місце в червні. Тут найбільш негативний вплив чинить попит на продукцію або послуги (63% респондентів).

Також для підприємств малого розміру більшою мірою, ніж для інших категорій, включно з мікробізнесом, актуальною є проблема браку співробітників через їхній виїзд чи призов на військову службу (про це повідомили 43% малих підприємств).

Майже вдвічі зросла частка підприємств, що працюють фактично на довоєнних обсягах виробництва, – із 17% у травні до 30% у червні. Водночас скоротилася частка підприємств, які працюють на рівні менш як 25% довоєнних обсягів (з 17% до 14%) та на рівні 50 – 74% (з 26% до 19%).

slayd-22.jpg

Оцінка державної політики щодо підтримки бізнесу

Частота негативних оцінок державної політики зросла з 11% у травні до 23% у червні. Найпоширенішими оцінками залишаються нейтральні.

Позитивні оцінки підтримки бізнесу державою найчастіше дають підприємства малого (20%) та середнього (17%) розмірів, з-поміж мікро- та великих підприємств ці частки приблизно вдвічі менші.

Представники великих підприємств частіше за решту бізнесу схильні негативно оцінювати державну підтримку: негативні оцінки поставили 33%, тоді як з-поміж представників підприємств менших розмірів – не більш як 25%.

slayd-23.jpg

Що покращить становище бізнесу: очікувані заходи та зміни

Український бізнес найбільше чекає на закінчення війни – 90% респондентів. Половина (51%) респондентів сказали, що їхнє становище покращить деокупація територій.

Попри те що брак палива в червні був найгострішою проблемою для опитаних підприємств, збільшення постачання пального посідає третє місце (40%) з-поміж очікувань. Приблизно третина опитаних (35%) очікують на зниження податків.

slayd-24.jpg


Коментарі

Всі новини