Фото: unsplash
Споживчі настрої погіршилися вперше з моменту останніх президентських виборів, свідчать дані дослідницького агентства Info Sapiens.
Значення індексу, що відображає споживчі настрої, в жовтні знизилося на 1,6 пункту проти вересня, досягнувши 95,9 за 200-бальною шкалою.
Інфографіка: Info Sapiens
Дослідження споживчих настроїв з 2000 року проводила компанія GfK Ukraine. З 2019-го цю роботу продовжує агентство Info Sapiens за сприяння компанії Dragon Capital. Раз на місяць вона опитує 1 тис. респондентів, які старші за 16 років. Результати за листопад варто очікувати 17 грудня.
У пресрелізі Info Sapiens зазначається, що багато українців не очікують покращення свого матеріального становища. Особливо це стосується тих, хто заробляє менше середнього, людей старших за 60 років, а також жителів маленьких міст і сіл.
Населення країни все менше сподівається, що ситуація з безробіттям, зростанням економіки України та курсом гривні зміниться на краще.
Однак, попри такі настрої, людей, які планують великі покупки, стало більше.
Ця інформація викликала суперечливі думки експертів та учасників ринку.
Керуючий партнер консалтингової компанії Retail and Development Advisor та Української асоціації ритейлерів Олександр Фіалка абсолютно не згоден з висновками агентства.
«Гривня зміцнюється, а економіка України зростає, так само як і зарплати – споживчі настрої погіршуватися не можуть, — стверджує він. – Трохи впали обороти в непродуктовому ритейлі, але це через аномально теплі жовтень і листопад».
Генеральний директор Intertop Ukraine Сергій Бадрітдінов говорить, що продажі за останні два місяці дійсно трохи впали через теплу погоду. Але компанія очікує, що компенсує це в «Чорну п'ятницю» (29 листопада).
На його думку, в подальшому споживчі настрої українців будуть поліпшуватися завдяки зростанню економіки країни.
Директор з маркетингу «ЕКО-маркету» Ганна Панасюк стверджує, що грошей у споживачів менше не стало. Просто вони починають залишати радянську звичку все витрачати на їжу й одяг, замість цього більше витрачають на подорожі та великі покупки.
Втім, покупці як і раніше добре реагують на зниження цін. Щорічне зростання продажу акційних товарів в «ЕКО-маркеті» становить 30-40%.
«Чекати поліпшення споживчих настроїв найближчим часом не варто, – вважає директор Асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко. – Розпочався опалювальний сезон, і зарплата більшості буде йти на продукти харчування та комуналку".
Зміни можливі, на його думку, якщо почнуть зростати зарплати. Але це навряд чи відбудеться найближчим часом.