Facebook Pixel

Робота під час війни: ринок праці в Україні та за кордоном

Війна в Україні ускладнила пошук роботи для громадян. Кожен другий українець або втратив роботу, або отримує заробітну плату не в такому розмірі, як до війни. Однією з основних тенденцій ринку праці є намагання бізнесу зберегти свою комерційну діяльність і підтримати та зберегти наявних співробітників. Про це в коментарі The Page розповіла керівниця експертно-аналітичного центру кадрового порталу grc.ua Руслана Березівська.

Зокрема, нових вакансій дуже мало, конкуренція висока, процес пошуку роботи ускладнюється. Пошукачі, стикаючись із проблемами працевлаштування, готові знижувати свої зарплатні побажання.

Пропозиції щодо роботи в Україні під час війни

Згідно з даними порталу grc.ua, найбільше пропозицій роботи відкрито для спеціалістів таких сфер, як-от:

  • продажі — 18,6%;
  • ІТ, інтернет, телеком — 13,5%;
  • транспорт і логістика — 9%;
  • робітничий персонал — 8,8%;
  • будівництво — 5,9%;
  • медицина та фармацевтика — 5,3%.

Саме ці спеціалісти, окрім фахівців сфери будівництва, мали найбільший попит від початку війни. Позитивна динаміка збільшення пропозицій роботи для спеціалістів у сфері будівництва почала простежуватися з квітня.

Найскладніше зараз знайти роботу юристам, страхувальникам, працівникам сфери обслуговування, охоронцям, освітянам і науковцям, домашньому персоналу, фахівцям, які працювали у сфері автомобільного бізнесу, закупівель. Для них зараз найменше актуальних вакансій.

Найбільше пропозицій роботи в Києві — 33,9% усіх актуальних вакансій на сайті, у Львівській області — 17,9% і Дніпропетровській області — 8,9%.

Рівень зарплат в Україні під час війни

Середня зарплата в усіх відкритих вакансіях у різних регіонах України в травні є нижчою на 10% проти довоєнного періоду. Середня заробітна плата в усіх актуальних вакансіях становить 18,7 тис. грн. Найвищі зарплати, як завжди, пропонують ІТ-фахівцям.

Найменші зарплати:

  • у сфері автомобільного бізнесу — у середньому 11 тис. грн;
  • у виробництві та сільському господарстві — 13,3 тис. грн;
  • у сфері послуг — 11,5 тис. грн.

Найвищі заробітні плати пропонують зараз у Києві, який поступово повертає лідерські позиції, втрачені на початку війни. У середньому в столиці пропонують 26 тис. грн.

З-поміж регіонів із високою середньою заробітною платою:

  • Дніпропетровська область — 25,6 тис. грн;
  • Львівська область — 24,8 тис. грн;
  • Полтавська область — 23,4 тис. грн;
  • Одеська область — 23 тис. грн.

На відміну від Києва, найнижча середня заробітна плата в Київській області — вона складає лише 13 тис. грн.

Ринок праці у Європі

Водночас українці, які були вимушені залишити Україну через війну й вирушили до інших країн, також шукають роботу. Згідно з даними порталу, найбільше вакансій для українців у Польщі.

Топ-5 країн за кількість вакансій для українців:

  • Польща — 23%;
  • Кіпр — 12%;
  • Вірменія — 11%;
  • Молдова — 6%;
  • Чехія — 5%.

Середня зарплата у європейських країнах:

  • Польща — 54,9 тис. грн;
  • Кіпр — 95,3 тис. грн;
  • Вірменія — 53,1 тис. грн.

На жаль, роботодавці в Молдові та Чехії не вказали середню зарплату, яку можуть запропонувати українцям.

Найбільше вакансій у сфері інформаційних технологій, інтернету та телекому пропонують роботодавці з Молдови — таких вакансій 72%, тоді як у Польщі, Вірменії, Чехії та на Кіпрі — 35%, 51%, 45% і 47% відповідно.

У сфері продажів найбільше вакансій у Чехії — там 25% роботодавців шукають саме таких робітників. Найменше роботи в цій сфері в Молдові — лише 3%, на Кіпрі — 16%, у Польщі — 15%, у Вірменії — 7%.

Сфери, у яких пропонують роботу в різних країнах

Польща

  • Інформаційні технології, інтернет, телеком — 35%;
  • Продажі — 15%;
  • Маркетинг, реклама, PR — 12%;
  • Адміністративний персонал — 7%;
  • Будівництво, нерухомість — 5%.

Кіпр

  • Інформаційні технології, інтернет, телеком — 47%;
  • Продажі — 16%;
  • Маркетинг, реклама, PR — 9%;
  • Консультування — 7%;
  • Початок кар'єри, студенти — 7%.

Вірменія

  • Інформаційні технології, інтернет, телеком — 51%;
  • Маркетинг, реклама, PR — 16%;
  • Мистецтво, розваги, масмедіа — 12%;
  • Продажі — 7%;
  • Консультування — 5%.

Молдова

  • Інформаційні технології, інтернет, телеком — 72%;
  • Мистецтво, розваги, масмедіа — 15%;
  • Маркетинг, реклама, PR — 10%;
  • Продажі — 3%.

Чехія

  • Інформаційні технології, інтернет, телеком — 45%;
  • Продажі — 25%;
  • Початок кар'єри, студенти — 10%;
  • Управління персоналом, тренінги — 5%
  • Виробництво, сільське господарство — 5%.
Подякувати 🎉