Facebook Pixel

Поради від брендів. Як не спустити всі гроші в Чорну п'ятницю

Сьогодні, 29 листопада, у шопоголіків (привіт Елтону Джону, який у 2000-х примудрився за два роки витратити близько 30 млн фунтів) з'явився шанс заощадити на своєму захопленні покупками.

«Чорна п'ятниця» в Україні вже стала традицією — бренди навперебій пропонують знижки на свої товари, причому деякі розтягнули акцію на 5 днів, щоб встигнути охопити більше покупців.

Наприклад, Цитрус, Ельдорадо і Rozetka обіцяють до 70% на свої товари, Алло — від 25% до 70%, Dream Town — до 80%. У більшості брендів, які займаються масовою розсилкою своїх пропозицій до Чорної п'ятниці, знижки стартують від 50% і доходять до 80%.

QuoteЩоб переконатися, що ціни не «підкручували» під акцію, українцям радять переглядати якщо не за два місяці до кінця листопада, то хоча б за два тижні, інакше є ризик купити товар за тією ж ціною, або навіть вищою.

У США показник знижок теж доходить до 90%, у зв'язку з чим покупці стоять у чергах з ночі і штурмують магазини в надії встигнути придбати бажану річ дешевше.

Читайте також: «Чорна п'ятниця» на ринку нерухомості: у чому підступ

Редакція The Page напередодні Чорної п'ятниці запитала у топменеджерів українських брендів як вони особисто для себе використовують цей день, і що могли б порадити покупцям, які ризикують обманутися красивими цінниками.

Наприклад, щоб переконатися, що ціни не «підкручували» під акцію, українцям радять переглядати якщо не за два місяці до кінця листопада, то хоча б за два тижні, інакше є ризик купити товар за тією ж ціною, або навіть вищою.

Також топменеджери радять тим, у кого немає часу на ретельне вивчення цін, брати товари, на які виписують фіскальні чеки — більше шансів отримати чесну знижку. Та й часто знижка в 30% — ближча до реальної, ніж обіцяні 90%. Незважаючи на всі ці ризики, на листопадових розпродажі все ж можна значно заощадити. Особливо це стосується покупок «наперед» — наприклад, оплати курсів або квитків на рейси за кордон.


Людмила Севрюк
Людмила Севрюк
Директор «Брокард-Україна»

Насамперед – і це чиста правда – у дні акцій та розпродажів з покупками я виходжу з магазинів BROCARD. Завжди відвідую магазини в дні високих продажів і завжди щось купую – заплановано чи ні. Це свого роду ритуал.

Що стосується інших покупок, то щороку на початку листопада планую щось подивитись та поміряти, щоб потім купити у Чорну п'ятницю. Але найчастіше купую, не відкладаючи на потім, – поки є розмір, модель, колір та настрій.

Якщо ж шопінг все-таки «чорно-п'ятничний», то найчастіше це — особлива пара взуття (якщо є хороша цінова пропозиція), або дорогий посуд та предмети інтер'єру. Хоча знижки на такий товар зазвичай невеликі – 5-20%, максимум до 30%.

Порадила б купувати новорічні подарунки і робити великі покупки, але фіксувати і порівнювати ціни починати за 2-3 місяці. Найголовніше — освітні заходи, тренінги, семінари, бізнес-конференції. Все це саме в Чорну п'ятницю я купую на рік наперед.

The Page
Коментар The Page

«Брокард-Україна» пропонує до «Чорної п'ятниці» знижки до 30%

Юлія Федоренко
Юлія Федоренко
Керівник Департаменту з маркетингу ТРЦ Dream Town

Звичайно, я переглядаю, які є акції та пропозиції у різних магазинів перед Чорною п'ятницею. І по роботі, і для себе особисто. Таке просто не можна пропустити — наприклад, магазини Dream Town цього року на Чорну п'ятницю пропонують знижки аж до 80% — від одягу до техніки та прикрас. Чудова можливість і придбати бажане, і добре заощадити.

Для мене Black Friday відтоді, як вона прийшла в Україну – привід пошопінгувати, купити щось новеньке. У цю Чорну п'ятницю я як мінімум придбаю плед в Jusk та сукню у Joleen. Обов'язково ще пройдуся магазинами, упевнена, не зможу зупинитися тільки на цьому. Благо, Dream Town працює до 22:00, так що все встигну.

Раджу ставитися до Чорної п'ятниці як до можливості отримати більше, витративши менше. Далеко не всі магазини грішать переклеюванням цінників спочатку на збільшення, потім на знижку. Хоча, звичайно, є і такі. Щоб бути впевненими, за два тижні до Чорної п'ятниці промоніторте ціни на те, що могло б вас зацікавити.

Спілкуюся з орендарями та точно знаю, що для магазинів Dream Town «Чорна п'ятниця» – це привід залучити нових покупців і отримати лояльність постійних. А також звільнити місце для нового асортименту, наприклад, завезти новорічну колекцію. Тому просто отримайте задоволення і не пропустіть цілий день знижок.

The Page
Коментар The Page

Dream Town дійсно обіцяє сьогодні знижки до 80%

Наталія Лисенко
Наталія Лисенко
CFO всеукраїнської роздрібної компанії гаджетів ЖЖУК

Я не чекаю на Чорну п'ятницю якось особливо, навіть якщо вона за тиждень. Але із задоволенням роблю імпульсивні покупки, коли бренди закидають своєю рекламою. В основному це одяг, для мене та дочки. Список покупок складається сам собою.

Якщо трапилося щось цікаве на очі, то купую, але не чекаю саме цього дня з великим вішлистом.

Покупцям, для яких економія грошей критична, звичайно, раджу моніторити пропозиції напередодні цього дня — бувають дійсно дуже вигідні позиції.

Купувати цього дня безпечніше з точки зору зайвих переплат. Може, ви і не купите сильно дешевше, але вже точно не дорожче, ніж у звичайні дні.

The Page
Коментар The Page

В цей день інтернет-магазин ЖЖУК пропонує знижки до 50%.

Сергій Бадрітдінов
Сергій Бадрітдінов
Гендиректор мережі магазинів Intertop Ukraine

Я особисто нічого в цей день не купую. У нас у компанії ми купуємо все у своїх магазинах. Це стосується й інших товарів, не лише взуття. У нас є корпоративна знижка для співробітників. Адже в групі компаній MTI, куди входить Інтертоп, є дев'ять бізнесів, усі вони різні – є і електроніка, і все інше. Наші корпоративні знижки на все це розповсюджуються.

Але для мене це незвичайний день, як для керівника бізнесу. Очікуємо дуже гарні продажі – готуємо для Чорної п'ятниці навіть спеціальні колекції з різними брендами та постачальниками (як от наприклад, з Ecco).

Всім покупцям раджу ходити цього дня у магазини, яким довіряєте. У ті, які чесно видають фіскальні чеки. Сумнівні рітейлери, ті, які не видають фіскальні чеки або є ФОПами, частіше спочатку підвищують ціни, а потім «знижують».

The Page
Коментар The Page

Магазин пропонує знижки до 80% на взуття, одяг та аксесуари до 29 листопада.

Анна Коваль
Анна Коваль
Директор з маркетингу ювелірного дому SOVA

Мій досвід шопінгу на Чорну п'ятницю — це історія про шевця без чобіт. Зараз настільки «гарячий» робочий сезон, що виділити час на пошук в інтернеті дуже вигідних пропозицій на Чорну п'ятницю практично неможливо.

І про якісь цікаві пропозиції я дізнаюся від своїх друзів та колег. Так в емоційному пориві я стала щасливим володарем електрогрилю цієї Чорної п'ятниці.

Звичайно ж, у мене є закладки, wish lists, товари в кошику з якихось минулих пошуків, і я завтра швиденько їх подивлюся. І якщо знижка буде дійсно значна, тоді, можливо, я щось замовлю, якщо покупка не втратила свою актуальність. В основному це стосується одягу, взуття та аксесуарів.

З нестандартного, хочу промоніторити знижку на ski-pass в Буковель.

Я стабільно відстежувала сейли в цей період і раніше активно шопилась, ще 4-5 років тому. І, за моїми суб'єктивними відчуттями, реальні знижки були цікавішими, ніж зараз.

Покупцям я б радила включити усвідомленість та сформувати для себе базовий список покупок на Чорну п'ятницю, щоб виключити придбання абсолютно непотрібних речей. Рекомендую збирати заздалегідь кошики та wish lists. Також раджу робити скріни товарів, які вам сподобалися, щоб мати можливість переглянути ціни і реально порахувати раціональну вигоду від покупки.

І не засмучуватися, якщо Чорна п'ятниця пройшла повз вас, адже попереду Christmas Sale і, я впевнена, що продавці все одно анонсуватимуть цікаві цінові пропозиції!

The Page
Коментар The Page

Ювелірний дім SOVA пропонує в цю Чорну п'ятницю знижки до 70%

Гліб Мурованський
Гліб Мурованський
Генеральний директор KAN Development

Я для себе Чорну п'ятницю не використовую: поступаюся тут тим, кому це може виявитися критичним.

Мені не дуже подобається, у що перетворилася Чорна п'ятниця в Україні — у бійку маркетингових закликів без правдивих знижок, мандраж очікувань та боротьбу за вигадані знижки до 90%, які ніхто насправді не реалізує.

Ми у себе в компанії пропагуємо принцип: Чорна п'ятниця повинна бути чесною. Я ще пам'ятаю, як колись хотів купити брендову річ, і чекав, поки знижка дійде з 40% до 50%, а потім я приходжу в магазин — а ціну підняли на ті ж 10%, і знижка хоч і залишилася, але нівелювалася.

Проаналізувавши цю ситуацію, ми в КАН давно вирішили виступати в контексті цінностей нашої компанії, а саме бути чесними у всьому і завжди. Робити дійсні знижки, незважаючи на стабільний високий інтерес до наших проєктів і без них.

Так, можливо, вони не такі великі через специфіку ціноутворення на ринку нерухомості. Але ми повинні розуміти, що знижка 90% на, умовно кажучи, праску, дуже сильно відрізняється від вартості знижки на квартиру. Цього року, наприклад, нам вдалося зробити знижку на деяких об'єктах до 22%, що дійсно можна вважати незвичним для ринку.

Другий момент, який ми успішно впровадили — це відчуття комфорту. Ми хочемо зробити момент покупки якомога приємнішим. Наприклад, у відділі продажів Юніт Хом буде повне відчуття добросусідства, смачна їжа, коктейлі, діджей та розіграш секретних подарунків.

The Page
Коментар The Page

KAN Development пропонує знижки на житло до 22% 29.11 — при купівлі квартири в ЖК «Комфорт Таун», до прикладу.

Цікаво, що традиція листопадових розпродажів існує в США з XIX століття, а сам термін «чорна п'ятниця» не був спочатку пов'язаний зі знижками. У 1966 році його вперше вжили як опис серйозних заторів на дорогах після Дня подяки, але пізніше словосполучення злилося воєдино з розпродажами.

У цьому році, в той час, як більшість рітейлерів занурилися в тему Чорної п'ятниці, близько 450 світових брендів відмовилися від її проведення в рамках проєкту Make Friday Green Again. На думку представників руху, люди в ці дні роблять масу непотрібних покупок, що, зрештою, погано позначається на екології через кризу перевиробництва.

Читайте також: У Франції вирішили заборонити рекламу «Чорної п'ятниці»

Звичайно, від шансу заробити відмовилися не всі — до руху приєдналися в основному французькі бренди, в той час як Британський роздрібний консорціум, наприклад, категорично не згоден з ідеєю руху.

Quote«Такі розпродажі дозволяють покупцям купувати багато товарів, які вони не могли собі дозволити раніше, особливо напередодні Різдва», — підкреслює глава консорціуму Хелен Дікінсон.

У той же час основна мета руху #makefridaygreenagain — не звинуватити покупців і торгові мережі у шкоді екології і зайвому використанні ресурсів, а в тому, щоб спочатку встановлювати адекватні ціни, які не потребують знижок і розпродажів, запевнив у відповідь засновник руху і один із власників швейної компанії Faguo Ніколас Рор.

Так чи інакше, українські бренди від Чорної п'ятниці поки що не відмовляються, тому покупці мають всі шанси використовувати найближчі дні на купівлю передноворічних подарунків, одягу, взуття, давно бажаних гаджетів і авіаквитків до відпустки у наступному році.

Подякувати 🎉