Обидва українські екіпажі фінішували в Dakar-2022. Фото: КМАМК
14 січня фінішував ралі-рейд Dakar-2022, у якому брали участь одразу два українські екіпажі – на мотошляховику та вантажівці. Обидва вдало фінішували.
Найголовніший марафон світу втретє пройшов територією Саудівської Аравії. Він стартував першого дня року в Джидді й, зробивши петлю у 8,2 тис. км дюнами та кам'янистими пустелями, повернувся саме туди 14 січня. Як порівняти з попереднім релізом, маршрут ралі-рейду оновився більш як на 70%, що дало можливість новачкам трохи зрівняти шанси з тими, хто вже брав участь у «дакарі». Адже для чотирьох із п'яти українців нинішній марафон став дебютним.
Екіпаж №451 Євген Ковалевич (праворуч) і Дмитро Циро (ліворуч). Фото: South Racing
Євген Ковалевич і Дмитро Циро на мотошляховику Can-Am Maverick X3 стали 13-ми у своєму класі SSV стартували і 44 дісталися до фінішу
із 44 тих, хто дістався фінішу. Перегони для них склалися вкрай непросто – графік їхніх результатів на спецдільницях більше схожий на кардіограму астматика, що підіймається на Говерлу. Стартувавши 36-ми, вони вже до четвертого етапу пробилися до топ-10, після чого знову впали на задвірки четвертого десятка. До восьмого етапу кияни видерлися на 11-ту позицію, але вже наступного дня провалилися до самого низу заліку. У підсумку найкращим результатом екіпажу №451 стало 8-ме місце на передостанньому етапі.
Результати екіпажу Євгена Ковалевича та Дмитра Циро. Інфографіка: dakar.com
За схожим сценарієм склалися перегони й у Сергія Малика, Любомира Шумакова та Сергія Мартовенка. Уже на першому етапі їхній «нафтозавр» прорвався зі 110-ї стартової позиції до 6-го десятка. Але на третьому провалився ще нижче. Іноді в екіпажу виникали проблеми з навігацією – давався взнаки брак досвіду виступів на такому високому рівні. Все-таки за спиною в Дмитра Циро одразу кілька «дакарів» плюс десяток рейдів рангом нижче, тоді як у Любомира Шумакова – жодного.
Екіпаж №913 Сергій Малик, Любомир Шумаков і Сергій Мартовенко. Фото: КМАМК
Але найбільші складності киянам принесла їхня вінтажна вантажівка Renault Kerax 420 dCi D-50 4x4, яку команда в буквальному сенсі побачила тільки перед стартом. Річ у тім, що до заліку Dakar Classic допускаються автомобілі, випущені до 2000 року. І ветеран, орендований у французької команди STA Competition, протримався рівно три дні, після чого раз по раз виходив із ладу: то 6-циліндровий турбодизель працював не на всіх циліндрах, то механічна коробка передач втрачала знижений ряд передач, то давала збій система підкачування шин. Унаслідок цього «нафтозавр» раз у раз закопувався в пісок. І перегони для екіпажу №913 із бою із часом і суперниками перетворилися на боротьбу за виживання. У підсумку два 68-х результати, показані на початку марафону, так і залишилися кращими для команди за всі два тижні марафону. У своєму класі екіпаж став 77-м зі 142 тих, хот стартував i 129 тих, хто дістався фінішу.
Результати екіпажу Сергія Малика, Любомира Шумакова та Сергія Мартовенка. Інфографіка: dakar.com
Але в будь-якому разі і Євген Ковалевич, і Сергій Малик розглядали цей «дакар» як суто пристрілювальний. Обидва не ставили собі жодних турнірних завдань — головною метою був саме фініш. Адже тільки він гарантував максимальний «збір» інформації про всі нюанси найважчого, тривалого, виснажливого і престижного марафону планети. Без неї штурм «дакара» — утопія для фантазерів.