Facebook Pixel

У «Дакарі»-2022 стартують одразу два українські екіпажі

У Dakar Rally стартують одразу два українські екіпажі. Фото: КМАМК

У Dakar Rally стартують одразу два українські екіпажі. Фото: КМАМК

1 січня в Саудівській Аравії стартує черговий «Дакар», на старт якого вийдуть одразу два українські екіпажі – на позашляховику й вантажівці.

Найголовніший марафон світу втретє пройде територією Саудівської Аравії. Він стартує в перший день 2022 року в Джидді і, зробивши петлю в 8,2 тис. км дюнами й кам'янистими пустелями, повернеться туди само 14 січня. Єдиний за два тижні перегонів день відпочинку запланований на 8 січня, коли пелетон дістанеться свого екватора в Ер-Ріяді.

Маршрут марафону оновлений на понад 70% і The Page дуже сподівається, що це трохи зрівняє шанси новачків із тими, хто вже брав участь у суперрейді. Тому що для чотирьох із п'яти українців цей реліз «Дакара» буде дебютним.

Telegram Logo


На жаль, наших пілотів серед претендентів на головне «дакарівське» золото — в абсолютному заліку — немає і не передбачається. Єдиний український пілот вищого дивізіону – штурман Дмитро Циро (6-й 2021 року), – перейшов до «нішевого класу» T4. У цій категорії змагаються SSV – 2-місні мотовседорожники.

У 2013 році під час тренування в найбільшій пустелі світу Руб-ель-Халі загинув Вадим Нестерчук, засновник і перший пілот єдиної поки що української команди у «Дакарі». Відтоді в головних рейдових перегонах світу нашу країну лише час від часу представляли штурмани Віталій Євтєхов і Дмитро Циро, які асистували здебільшого російським пілотам. Але з об'єктивних причин перший із них цього року пропустить марафон, а ось другий прокладатиме шлях Євгену Ковалевичу.


№ 451 Can-Am South Racing

Ковалевич 10 сезонів відганяв в українських трофі-рейдах, встигнувши стати майстром спорту та триразовим чемпіоном України з трофі плюс володарем Кубка України з тріалу. І лише цього року вирішив пересісти з трофейного позашляховика Nissan Patrol на рейдовий мотовседорожник Can-Am Maverick X3 та вийди на міжнародний рівень. У межах підготовки до супермарафону екіпаж Євген Ковалевич — Дмитро Циро проїхали угорський етап чемпіонату світу з бах Hungarian Baja та саудівський етап чемпіонату світу з рейдів Hail Rally.

Євген Ковалевич і Дмитро Циро на саудівському Hail Rally. Фото: South Race

Євген Ковалевич і Дмитро Циро на саудівському Hail Rally. Фото: South Race

Вибір техніки є типовим для класу Т4: як і 90% конкурентів, українці стартуватимуть на Can-Am Maverick X3. Викликає повагу вибір команди, яка обслуговуватиме киян — це South Racing, що працює безпосередньо з Can-Am. Такий авторитетний асистанс – чудова підмога в «Дакарі». Особливо враховуючи вражаючу швидкість SSV на піску та крихкість на кам'яних ділянках. І справжній вибух популярності мотовсюдиходів: якщо в січні цього року на старт вийшло 105 екіпажів, то наступного очікується вже 149.

Євген Ковалевич під час минулорічного трофі-рейду під Толокунню. Фото: Олексій Зінченко

Євген Ковалевич під час минулорічного трофі-рейду під Толокунню. Фото: Олексій Зінченко

№ 913 Renault/STA Competition

Другий український екіпаж заявлений ще в більш екзотичній категорії Dakar Classic. Цей залік з'явився лише минулого року як простіша й доступніша альтернатива надмірно дорогому «Дакарові». У ньому беруть участь автомобілі, випущені до 2000 року. Зрозуміло, що така музейна за мірками автоперегонів техніка змагатиметься за скороченою програмою. Про швидкість мова так само не йде — важливіше дотримуватися хронометражу й не робити великих навігаційних помилок.

У 2008 році Сергій Малик вже вирушав до «Дакару», але тоді перегони скасували. Фото: Unian

У 2008 році Сергій Малик вже вирушав до «Дакару», але тоді перегони скасували. Фото: Unian

Пілот екіпажу – Сергій Малик – особливо рекомендацій не потребує. Голова клубу КМАМК, рекордсмен, організатор, чемпіон України з кільцевих перегонів – усіх своїх титулів не пам'ятає навіть сам Сергій. Штурман Любомир Шумаков зробив собі ім'я участю в ралійній та ралі-рейдовій дисциплінах плюс роботою в суддівському корпусі. Механік команди Сергій Мартовенко широко відомий у вузьких гоночних колах своїми золотими руками. Саме на нього покладено місію підтримувати в робочому стані «старенького» Renault Kerax 420 dCi D-50 4x4 1999 року випуску, орендованого Маликом у французької команди STA Competition.

У 2008 році Сергій Малик вже вирушав до «Дакару», але тоді гонку скасували. Фото: KMAMK

У 2008 році Сергій Малик вже вирушав до «Дакару», але тоді гонку скасували. Фото: KMAMK

У минулому марафоні в заліку Dakar Classic стартували 24 екіпажі, у нинішньому – вже 144. Шансів навіть просто на фініш в екіпажу, який жодного разу не проїхав жодної гонки і побачив вантажівку лише перед стартом, відверто кажучи, небагато. Але, як казав засновник перегонів Тьєррі Сабін, «Дакар» — виклик для тих, хто наважився, і мрія для тих, хто лишився!».

Євген Ковалевич та Дмитро Циро на старті саудівського Hail Rally. Фото: South Race

Євген Ковалевич та Дмитро Циро на старті саудівського Hail Rally. Фото: South Race


Маршрут Dakar Rally завдовжки 8,177 км. Інфографіка: TSO

Маршрут Dakar Rally завдовжки 8,177 км. Інфографіка: TSO


Коментарі

Всі новини