Електрошок «американської мрії». Електроджип Mustang Mach-E

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку

Фото: Ford

Струм — це не тільки рух електрики, але й проміжок часу, епох. Період, в якому протікає наше сьогоднішнє життя, привчив не дивуватися нічому. Однак навіть на тлі цієї броні до вразливості від божевільного світу ця подія стривожила зачерствілі душі експертів.

Неповторний заокеанський Mustang, ікона «американського способу життя», еталон завзяття і розмаху Made in USA, родоначальник поняття Muscle Car і раніше найбільш легендарний спорт-кар планети став... повнопривідним позашляховиком. Та до того ж ще й повністю електричним — без сумніву націлений на конкуренцію з Tesla.

Фото: Ford

Іменем символу зневажливого ставлення до екології, безлімітно сьорбаючої бензин «конячки», названий новий «зелений зразок». Верх блюзнірства в тому, що електричний прибулець не з'явився замість «справжнього» Mustang. Його силою додали до того в побратими, і він став новим, але чужорідним, членом «кінської фамілії».

Як? Що могло підштовхнути до подібного святотатства? Заспокоївшись від «психопотрясінь» та подивившись на цю подію з макроекономічних висот, сенсаційний фортель «Форда» не здається божевільним. Навпаки — видніється здоровий глузд інстинкту самозбереження.

Ford Motor Company усвідомлює, що під основним брендом «Синього овалу» немає жодних шансів протистояти харизмі Tesla та іншим, які так і палають трендовою спокусливістю, «електричним» стартапам (типу EQ від Mercedes або "i" від BMW).

Фото: Ford

Сьогодні під лейблом Ford успішно продаються тільки вантажні пікапи й інше «начиння» розвізних фургонів. Навіть тривіальні сімейні седани «Форд» геть розгубили клієнтуру й один за іншим знімаються з конвеєра. Також концерн закрив або девальвував інші статусні марки свого колись славного портфоліо: той же Lincoln давно став «вибором пенсіонерів».

Ford стрімко стає «внутрішньоамериканським»: його продажі в Європі і Азії драматично скорочуються кожен рік. Стратеги фірми зрозуміли, що тільки ім'я Mustang зберегло ореол крутизни, новизни, універсальної привабливості у всьому світі. Mustang виділили та возвеличили — тепер це окремий виробник, «сам по собі». І дебютний електрокросовер Mach-E це ніякий не Ford, а автомобіль під маркою Mustang.

Фото: Ford

При всьому мракобіссі витівки, у неї є шанс дати нове життя застряглому «Форду». Так само, як у 60-ті роки минулого століття — спорт-кар Mustang вдихнув нове життя в майже мертвого гіганта Ford. Історично «Мустанги» — вибір молодіжної аудиторії, а саме вона є майбутньою клієнтурою електромобілів.

Фото: Ford

Якщо абстрагуватися від єресі з підставою «Мустанга», стартовий продукт нового амплуа прославленої назви досить гідний. Mustang Mach-E ("E" означає"Electric») технічно не має нічого спільного з бензиновим спорт-каром Mustang, бо побудований на платформі кросовера Ford Kuga, підігнаної під специфіку компонування електромобіля.

Фото: Ford

Громіздкий (4,72 м в довжину) п'ятидверний кузов старанно побутовий — з серйозним простором салону, багажниками спереду і ззаду. Очікувано, що стилістика корпусу до пароксизму копіює клиноподібні риси спортивного купе, фари і задні ліхтарі відчайдушно наслідують правильних «Мустангів».

Шеф-дизайнер Мурат Гюлер не приховує конформізму: «Для електромобіля взагалі були не потрібні такі довгасті форми, особливо настільки довгий капот. Але ми усвідомлено відмовилися від кубізму всіх нинішніх електрокарів, зімітувавши м'язисті «розпластані» пропорції спорт-купе Mustang. Наслідували навіть не нинішніх «Мустангів», а предків сімейства — найперших Mustang Mach 1».

Фото: Ford

Правда, розробники все ж не втрималися від повторення знакової стилістики всюдисущої Tesla — приплюснутого «п'ятачка» тупомордої фізіономії. За заповітами «Тесли» зроблені і двері: у них немає звичайних виступаючих ручок. Замість них — втоплені врівень кузову «палички», що висуваються при відкриванні машини... смартфоном.

В інтер'єрі так взагалі повне рівняння на «Теслу» — войовничий мінімалізм стилю з гігантським «телевізором» дисплея. Його розмірами Mach-E трохи програє дітищу Ілона Маска (15,5 дюймів проти 17 у Tesla). Зате на «Мустангу» монітор стоїть безпрецедентно високо, навіть перекриваючи собою лобове скло.

Фото: Ford

Ford не поскупився на здоровенний обсяг акумуляторів — 75 квтг у базовій версії і аж 99 квтг у топовій (аналогічний до найбільш ємної Tesla). Їх Mach-E вистачає для пробігу від 450 до 600 км на одній зарядці: при ідеальних умовах і «овочевому» ритмі, звичайно. Передбачений високошвидкісний блок зарядки потужністю до 150 кВт.

Як і належить SUV, у машини повний привід за рахунок окремого електродвигуна на кожній осі. Проте будуть і полегшені версії з одним електродвигуном — тільки із заднім приводом, ненароком підігруючи «задньопривідній спортивній кармі Mustang».

Фото: Ford

Але безглуздо вимагати цієї безкомпромісної спортивності «як у спорт-кара» від електромобіля з його важкими батареями — найбільш «заряджений» Mach-E важить більше 2,2 тонн. Незважаючи на серйозну потужність електротяги (топ-версія поки що має 340 л. с., пізніше буде модифікація GT в 460 сил), розгін від 6-7 секунд до «сотні» незрівнянно поступається блискавичним «Теслам». Більш того, максимальна швидкість всіх варіантів Mach-E обмежена до конфузних для «спорт-кара» 175 км/ч.

Фото: Ford

Але ще більша «засада», щоб осоромитися на ринку, криється в ціні — навіть у «дешевих» США найпростіший електричний «Мустанг» коштує $52 тисячі, флагманський варіант перевищить $80 тисяч. Чимало навіть для автомобільної ікони Tesla. І незвично багато для народного «Форда», нехай і під маскою "non Ford". Правда, аналітики впевнені: незважаючи на виробництво Mach-E у Мексиці, рівень його виготовлення буде набагато кращим за Tesla, яка з народження страждає провалами в якості.

Перші клієнтські машини з'являться восени 2020 року, але замовлення Ford вже приймає зараз. Немає сумнівів, що будуть сотні клієнтів з України — вітчизняний бум на електромобілі не вщухає.

Фото: Ford

Постає питання — а яка доля батька-оригіналу, якого продовжують збирати в автентичному вигляді спортивного купе/кабріолета Mustang. Потенційно його іміджу загрожує непоправний удар. Але останнім часом продажі «Мустангів» навіть на домашньому ринку скоротилися, на міжнародній же арені вони символічні.

І головне: модель, яку купують в основному в дешевих версіях (в Штатах Mustang традиційно називають «машиною тінейджерів»), не приносить «Форду» прибутку. Тобто ринковими жертвами від «зради Мустанга» компанія й не ризикувала.

Фото: Ford

Зате як яскраво блищить шанс вдалої експлуатації «чистого» бренду в найбільш трендовому, прибутковому, перспективному сегменті електричних кросоверів. Реальна надія відібрати шматок пирога у Tesla Model x, Y і Model X, особливо на «хворому» електромобілями ринку КНР з його бездонним об'ємом. Ford ризиковано, але логічно поставив на «борзу конячку». Майбутнє концерну на кону, і на коні.

Фотогалерея

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Фото: Ford

Читати на The Page