Facebook Pixel

QR-коди, транспорт і «єдиний порядок»: як Рада змінює ринок зовнішньої реклами в Україні

Автор

Верховна Рада України 334 голосами ухвалила законопроєкт № 5094 (у першому читанні). Планується, що документ врегулює проблемні питання, пов'язані із зовнішньою рекламою. Також він має внести зміни до дев'яти чинних законів, зокрема до закону «Про рекламу», і створити єдину базу об'єктів зовнішньої реклами. Інформацію про них буде зашифровано в QR-кодах.

Як зміниться зовнішня реклама:

  • з'явиться відкрита електронно-інформаційна база даних об'єктів зовнішньої реклами;
  • кожен об'єкт зовнішньої реклами забезпечуватиметься двомірним штрихкодом (QR-код), у якому буде зашифровано інформацію про власника об'єкта та конструкцію;
  • зміниться порядок розміщення зовнішньої реклами на транспорті;
  • буде встановлено єдиний порядок розміщення засобів і об'єктів зовнішньої реклами, єдині дозвільні процедури та єдиний порядок відмови або видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами.

Автори законопроєкту вважають, що документ створить сприятливі умови, щоб підвищити рівень благоустрою населених пунктів і підприємницького середовища. Адже в українських містах нерідко спостерігається велика кількість зовнішньої реклами, частина якої порушує правила її розміщення, а інша — просто псує вигляд міста. Законопроєкт має розв'язати ці проблеми.

Контекст. Нагадаємо, що сервіс держпослуг «Дія» в найближчому майбутньому хоче запустити послугу «Статичний QR». Вона дасть змогу підприємцям створювати QR-код, з допомогою якого клієнти зможуть дистанційно передавати документи для підтвердження особи.

Подякувати 🎉