Facebook Pixel

YASNO розвінчує міфи про паперові платіжки

YASNO розвінчує міфи про паперові платіжки

YASNO розвінчує міфи про паперові платіжки

YASNO зібрало для спростування топ-5 міфів про паперові рахунки за електроенергію.

Міф 1. Паперовий рахунок потрібно зберігати 3 роки

Це стереотип, який сформувався ще за часів, коли діяли Правила користування електричною енергією для населення. У них була згадка про проведення звірок із клієнтами за період не більш як три роки, з накладенням загальновідомих положень Цивільного кодексу України про позовну давність 3 роки. Тоді рахунки були розділені на два блоки: квитанція та повідомлення. Коли клієнт сплачував за таким рахунком, повідомлення забирав банк, поштове відділення чи інша установа, яка приймала платіж і потім передавала його енергопостачальній компанії. На підставі таких повідомлень працівники енергопостачальної компаній вносили інформацію про оплату у свої бази даних. А квитанція залишалася в клієнта, і на ній банк робив позначку про суму отриманого платежу й дату його сплати. Тому в разі, якщо в наступних рахунках не відображалася оплата (працівники не встигли опрацювати, внесли невірну суму, повідомлення загубилося тощо) клієнт міг прийти до абонвідділу енергопостачальної компанії, показати наявні в нього квитанції, інформація в такий спосіб довносилася до облікової бази, і питання одразу розв'язувалося.

Сьогодні паперовий рахунок YASNO не містить жодних додаткових документів, як-от раніше повідомлення. А банки, пошти та інші фінансові установи, які приймають оплати, не ставлять на рахунках YASNO жодних позначок. Тому потреби зберігати їх немає. Інформація про зберігання паперових рахунків у Правилах роздрібного ринку, що діють зараз, відсутня.

Усі електронні рахунки зберігаються в Особистому кабінеті YASNO й доступні до перегляду/завантаження/друку в будь-який час.

Міф 2. Якщо треба буде довести, що я сплатила за електроенергію, треба показати паперовий рахунок від YASNO

Як було зазначено вище, фінансові установи сьогодні не ставлять позначок про оплату на паперових рахунках за електроенергію, а лише видають чек про здійснену оплату. Якщо виникне потреба підтвердити оплату за спожиту електроенергію, то клієнтові необхідно пред’явити банківську квитанцію/чек про оплату або скриншот оплати з інтернет-банкінгу, чи витяг із банку. Паперовий рахунок за електроенергію від YASNO не є підтвердженням оплати.

Міф 3. Паперовий рахунок – це документ, а електронний ні

Згідно з чинними Правилами роздрібного ринку електричної енергії, для здійснення розрахунків за фактично спожиту електричну енергію постачальник має сформувати та виставити клієнту платіжний документ у паперовій або електронній формі. Кожен клієнт обирає самостійно, який формат рахунку використовувати. Зробити це можна одним кліком в Особистому кабінеті YASNO. Для цього на сторінці, що відкривається одразу після входу до кабінету, необхідно натиснути «Обрати електронний рахунок».

Міф 4. Краще мати і паперовий, і електронний рахунок, тоді це точно дасть змогу перестрахуватися в разі втрати квитанції про оплату

Паперовий рахунок може знадобитися лише в момент, коли в клієнта виникає необхідність здійснити оплату, а він не використовує онлайн-сервіси й не знає реквізити, за якими необхідно здійснити платіж. Якщо клієнт оплачує через мобільний застосунок банку, то він може один раз зберегти шаблон платежу і використовувати його весь час.

Знову-таки доказом оплати є банківський чек. До того ж історія операцій у банках зберігається тривалий час, тому за необхідності банк може надати клієнту документи, що підтвердять усі здійснені ним оплати.

Паперовий рахунок за електроенергію від YASNO повністю дублює інформацію, що доступна 24/7 для клієнтів, які використовують Особистий кабінет. Її можна переглянути та завантажити за весь період користування послугами електропостачальника. Тому дублювати цю саму інформацію в паперовому форматі винятково для того, щоб зберігати її вдома, немає жодної потреби.

Міф 5. Ніхто не використовує електронні рахунки та Особистий кабінет

Зараз уже понад 123 тис. клієнтів у столиці відмовилися від отримання паперових рахунків та використовують винятково електронні. Це свідомі громадяни, котрі турбуються про довкілля, а ще зберігають свій час. Адже рахунок в Особистому кабінеті з’являється раніше, тому потреби чекати на листоношу немає й можна сплатити за спожиту електроенергію вже після 10 числа. Також після здійснення оплати клієнт може зайти у свій Особистий кабінет і переконатися, що кошти вже надійшли на рахунок постачальника.

Quote«Електронний рахунок містить ту саму інформацію, що й паперовий. Вони нічим не відрізняються. Тому якщо ви є користувачем Особистого кабінету, можете відмовитися від отримання паперового. Уся необхідна інформація й навіть більше відображена в Особистому кабінеті. Це зручний сервіс, який ми оновили, прибрали зайву інформацію, зробили ще більш зручним для користування. Для реєстрації достатньо реально однієї хвилини. Диджиталізуйтеся разом з YASNO», – наголосив генеральний директор YASNO Сергій Коваленко.
Подякувати 🎉