Facebook Pixel

Рік успіху: наскільки зріс дохід ритейлу у 2023 році

Минулий рік був успішним для учасників ринку ритейлу. Про це свідчать результати спільного дослідження RAU та YouControl, яке представили на RAU Expo 2024 керівниця відділу аналітики Асоціації ритейлерів України Яна Єрмакова та фінансовий аналітик YouControl Роман Корнилюк.

«Загальний сукупний чистий дохід від реалізації продукції по усіх учасниках ринку становив трильйон з половиною гривень. Це зростання на 30% у порівнянні з показниками 2022 року. Згідно з нашими даними, у 2022 році був спад у порівнянні з 2021-м. У номінальному виразі цифра півтора мільярда — історичний рекорд», — наголосив Роман Корнилюк.

Він зазначив, що на показник вплинула інфляція. «Водночас, якщо говорити про цифри 2023 року, інфляція була близько 5%, а наше зростання +30% означає, що не лише фактор інфляції збільшив оборот», — додав аналітик.

На його думку, факторами успіху ритейлу у минулому році були:

  • макрофінансова стійкість;
  • фіскальні стимули;
  • збільшення імпорту;
  • стійкість ритейлерів.

«Публічні видатки, які мали бути джерелом зростання рівня зібраних податків, а також допомога від наших союзників, — ці кошти вливалися в економіку і в кінцевому рахунку опинялися на споживчому ринку, допомагаючи зростанню ритейлу», — прокоментував Корнилюк.

Фото: pixabay.com

Фото: pixabay.com

Скільки податків сплатили ритейлери

Оскільки дані про податковий борг в умовах війни закриті, неможливо порахувати суму сплачених податків усіма учасниками ринку. Опитування членів RAU показало, що 75 компаній сплатили 131 млрд грн у 2023 році. 38% суми сплачено food-ритейлом, 26% — автозаправними комплексами, решта 36% — іншими представниками ринку.

Нагадаємо, за 12 місяців 2022 року компанії різних напрямів роздрібної торгівлі сплатили понад 90 млрд грн податків, 40% з яких припало на food-ритейл.

Нині український бізнес позитивно оцінює результати своєї діяльності після п’яти місяців поспіль негативних очікувань. Так, у березні 2024 року ІОДА (індекс очікувань ділової активності) зріс до 52 з 47,5 у лютому, перевищивши нейтральний рівень (50 пунктів).

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉