Фото: КМДА
Столичний голова Віталій Кличко в рамках міжнародного форуму «Майбутнє Києва» представив проєкт Генерального плану столиці. Він, за словами мера, має покласти край хаотичній забудові в місті.
«У спадщину ми отримали загрози для сталого розвитку міста. Аналіз виявив основні ризики та виклики. Насамперед, це вкрай складні умови для пересування містом: транспортні затори, недбалі паркування, горезвісні маршрутки. Вулична мережа виявилася слабкою для забезпечення комфортних умов для руху транспорту, пасажирів та пішоходів», – зазначив Кличко.
«Необхідно знайти значні кошти на будівництво станцій метрополітену. Насамперед, продовжити лінії на Виноградар і Троєщину», – підкреслив мер.
Також він наголосив на необхідності завершення будівництва підходів до Дарницького залізнично-автомобільного мосту та зведення вокзалу на Видубичах.
«Необхідно добудувати нарешті Подільсько-Воскресенський мостовий перехід – щоб наприкінці наступного року відкрити автомобільний рух через міст. І приступити до наступного етапу – побудувати і запустити метро на Троєщину. Ми розраховуємо все-таки на допомогу уряду для швидкої реалізації цього проєкту», – сказав мер.
Говорив він і про будівництво перехоплюючих паркінгів біля станцій метро та на в'їздах до міста, про створення на магістралях окремих смуг руху для громадського транспорту.
Не забув сказати і про необхідність будувати нові школи та дитсадки, а також про встановлення жорсткого контролю за комплексністю забудови.
«За прогнозами Інституту демографії Національної академії наук, чисельність постійного населення через 20 років у Києві складе 3,8 млн, тому передбачено будівництво 28,6 млн кв. м нового житла», – сказав начальник КП «Інститут генерального плану Києва» Сергій Броневицький.
В історико-архітектурному опорному плані передбачено 3,5 тис. об'єктів культурної спадщини, а також їхні буферні зони та історичні ареали, де буде заборонена висотна забудова.
Намічено скорочення площі промислових і комунально-складських територій до 5,5 тис. га та розміщення на звільнених ділянках інноваційних парків та житлово-громадських комплексів. Площу зелених зон при цьому планується збільшити на 2,27 га.
За словами Броневицького, чинний Генплан за темпами будівництва житла було перевиконано, в той час як за темпами реалізації інженерної та транспортної інфраструктури він виконаний лише на 20-25%.
Крім того, проєкт передбачає створення та комплексний розвиток Київської агломерації замість розширення меж міста, передбаченого попереднім документом.
Проєкт Генплану розроблений на сім років з перспективними напрямками розвитку на 20-річний строк.
З проєктом можна ознайомитися за посиланням.
На початку 2020 року повинні початися громадські слухання та обговорення проєкту.
Контекст. Рішення про розробку нового генплану до 2025 року Київрада прийняла ще в 2008 році.
У 2012 році законодавство зробило всі генплани безстроковими – місцева влада повинна лише моніторити, як їх дотримуються, та періодично корегувати їх з урахуванням «нових викликів».
Тому чинний Генплан «до 2020 року» фактично є безстроковим, але місцева влада не займається моніторингом його порушень і не вносить до нього корективи.
На початку 2019 року головний архітектор столиці Олександр Свистунов сказав депутатам міськради, що з новим Генеральним планом Києва нічого не зрозуміло: було прийнято ряд нових державних будівельних норм, законодавство змінилося, а вихідні дані на проєктування вже застаріли.
Додатково. Кличко подав на розгляд комісій КМДА проєкт рішення, яке може ввести тимчасовий мораторій на нове будівництво та реконструкцію зі зміною зовнішніх розмірів будівель. Згідно з документом, заборона підготовчих і будівельних робіт повина протривати до кінця 2019 року або до набуття чинності нового генплану Києва.
Виробництво будівельної продукції (виконаних будівельних робіт) за січень-жовтень зросло на 20,8% – до 131,5 млрд грн. Водночас на Київ припадає 31,5 млрд грн.