Facebook Pixel

В Україні запрацює електронний кабінет військовозобов’язаних: що потрібно знати

З 18 травня в Україні розпочинає роботу електронний кабінет військовозобов’язаних під назвою «Резерв+». Він дасть можливість оперативно оновлювати інформацію військовозобов’язаним, призовникам та резервістам.

31.png

Що таке електронний кабінет військовозобов’язаного?

Застосунок «Резерв+» електронного кабінету запрацює як MVP-версія, а повний функціонал стане доступним з червня 2024 року. Електронний кабінет буде створений для кожного військовозобов’язаного, незалежно від того, чи буде він ним користуватися. Реєстрація у ньому буде правом, а не обов’язком.

Кабінет стане одним зі способів оновлення персональних даних як альтернатива фізичному візиту чи поданню даних через ЦНАП. Згідно з новим законом, впродовж 60 днів усі військовозобов’язані мають оновити дані, зокрема уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти та інші персональні дані.

izobrazhenie-2024-05-18-120708736.png

Член комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки Федір Веніславський додав, що кожен зможе дистанційно оновити свої персональні військово-облікові дані, за винятком проходження військово-лікарської комісії. Якщо людина тривалий час не проходила комісію або була визнана обмежено придатною, їй необхідно буде з’явитися фізично до ТЦК.

Як реєструватися в е-кабінеті?

Для оновлення даних в електронному кабінеті потрібно буде завантажити мобільний додаток з App Store або Google Play, пройти авторизацію в застосунку, заповнити всі необхідні дані. Після авторизації та заповнення всіх необхідних пунктів користувачі зможуть швидко переглянути дані, які про них містяться в реєстрі «Оберіг».

Стан роботи застосунку «Резерв+» на 18 травня

Користувачі повідомляють про різні результати роботи застосунку. Деякі вже успішно оновили свої дані, тоді як інші стикаються з проблемами на етапі авторизації за допомогою BankID. Застосунок наразі не працює за кордоном.

Як працюватиме електронне оновлення даних

Оновлені дані через електронний кабінет потрапляють у єдиний державний реєстр «Оберіг». У застосунку «Резерв+» з’явиться QR-код, відсканувавши який, представники влади зможуть миттєво отримати інформацію про статус військовозобов’язаного, призовника або резервіста.

На сьогодні за законом доступ до реєстру мають Міноборони, Генштаб ЗСУ, Служба безпеки України та Служба зовнішньої розвідки та ТЦК та СП як органи ведення реєстру.

Основні зміни закону про мобілізацію

Новий закон передбачає:

  • Запровадження базової військової служби замість строкової (п’ять місяців у мирний час, три – у воєнний час).
  • Базова загальновійськова підготовка у вищих навчальних закладах з 2025 року.
  • Оновлення даних військовозобов’язаними протягом 60 днів у ЦНАПах, електронному кабінеті чи військкоматі.
  • Звільнення з військової служби для людей з інвалідністю та осіб, звільнених із полону.
  • Повторне проходження військово-лікарської комісії для тих, кого визнано обмежено придатним.
  • Обов’язок постійно мати при собі військово-обліковий документ під час воєнного стану.
  • Обмеження права керування авто для ухилянтів за рішенням суду.
Подякувати 🎉